Kleine ergernissen

Piet Puk

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor Piet Puk » 23 Mei 2020, 22:15

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Niks over de gastvrijheid van de Duitsers, jammer dat ze hun verstand in Duitsland gelaten hebben. Dat geld overigens even goed voor Belgen. Het valt in Zeeland niet te verteren dat toeristen mogen komen, maar wij de eventuele gevolgen van hun komst mogen dragen door thuis te blijven, omdat zij hun plek in nemen ten koste van de eigen inwoners.

Dat is ook gewoon onzin. Jij hoeft ook niet thuis te blijven. De Duitsers die ik meemaak zijn vaak netjes en beleefd.

We zijn het niet eens is wat anders dan onzin uitkramen. Ik hoor wel degelijk dergelijke signalen en niet alleen van Mario.

Praat eens met de recreatiesector. En kom dan met feiten waarom het zo erg is dat Duitsers komen en waarom al deze mensen blijkbaar hun verstand thuis hebben gelaten. Niet 1 Zeeuw hoeft om die reden binnen te blijven. Dus ik vind het uitermate goed te verteren. Ik vind al de generalisaties die je in 1 post zet inderdaad onzin. Als we over feiten gaan spreken, zal ik dat woord nooit gebruiken.

Kijk, daar noem je wat. De recreatiesector. Dat weet ik ook wel hoe die praten. Maar de burgers(wellicht minder in jouw gemeente) in mijn gemeente zijn in mijn ogen terecht bezorgd.

Geytenbeekje

Berichtdoor Geytenbeekje » 23 Mei 2020, 22:31

Woont Pietje Puk in Zeeland ?

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 23 Mei 2020, 22:33

Het wordt nu van een lockdown-sausje voorzien, maar ik proefde op de vorige pagina's een stukje onchristelijke vreemdelingen-afkeer.
Daar wil ik even de vinger bij leggen, omdat dat niet Bijbels is.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 23 Mei 2020, 22:44

Tiberius schreef:Het wordt nu van een lockdown-sausje voorzien, maar ik proefde op de vorige pagina's een stukje onchristelijke vreemdelingen-afkeer.
Goed zo, geheel eens.

Zeg je dit nu als persoon of als moderator, even voor alle duidelijkheid?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Jantje

Berichtdoor Jantje » 23 Mei 2020, 22:48

Koopzondag op Eerste Pinksterdag schrikt christelijk Elburg op https://nos.nl/l/2334839

Dit noem ik nou niet een kleine maar een hele grote ergernis in optima forma.

Ik ben zeer benieuwd wat wethouder Klein (de voormalige directeur van de Reformatorische Omroep) hiermee gaat aanvangen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Piet Puk

Berichtdoor Piet Puk » 23 Mei 2020, 23:02

Tiberius schreef:Het wordt nu van een lockdown-sausje voorzien, maar ik proefde op de vorige pagina's een stukje onchristelijke vreemdelingen-afkeer.

Is deze reactie gericht tegen postings die ik heb geplaatst? In mijn optiek heb ik geen vreemdelingen-afkeer gepropageerd. En zowel, dan is dit zeker niet de bedoeling. Waar ik wel op tegen ben is dat er mijns inziens te grote hoeveelheden toeristen wordt toegelaten op dit moment. Waar kerken vanwege de coronacrisis nog niet open mogen, zetten we wel de komst van toeristen op een kier? Daar heb ik moeite mee. En of dat Duitsers, Italianen of Bolivianen zijn, maakt mij niet uit. Tijdelijk op slot zou ik geen probleem vinden.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 23 Mei 2020, 23:06

Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:Ga je nu zitten vissen waar ik woon? Niet doen.
Overigens is het daar wel rustig geweest dit jaar.

Maar dat die Duitsers naar Zeeland willen, begrijp ik sowieso niet ;)

Wellicht komen de Duitsers wel om dezelfde reden als mensen uit Overijssel?

Met Zeeland is overigens niets mis. Vooral vroeger veel kennissen met Zeeuwse wortels.
Overigens, ik vindt persoonlijk Limburg, Noord-Brabant en Geldereland mooiere provincies,
en ook Overijssel mag er zijn. Wel moet ik opmerken dat ik liever in Zeeland zou wonen dan in Limburg, ik weet ook niet hoe dat kan...

In Zeeland woont 25% van de leden van de Gereformeerde gemeenten, is dat geen reden om graag in Zeeland te willen wonen?

Dat was juist reden, daarom zou ik me bv in Limburg niet thuis voelen, ook al is het er mooi.
Een mens kan beter onrecht lijden dan onrecht doen. (citaat van: Mijn, lieve onvergetelijke moeder)

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 23 Mei 2020, 23:53

Ach een gezonde wijze van vreemdelingen 'afkeer' had het volk Israël ook. Niet je teveel mee laten slepen door de tijdgeest.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 23 Mei 2020, 23:55

Bezorgd schreef:Ach een gezonde wijze van vreemdelingen 'afkeer' had het volk Israël ook. Niet je teveel mee laten slepen door de tijdgeest.

Ik bedoel niet de Limburgse mensen op zich, maar hun godsdienst.
Een mens kan beter onrecht lijden dan onrecht doen. (citaat van: Mijn, lieve onvergetelijke moeder)

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 23 Mei 2020, 23:58

Ik reageerde vooral op Tiberius.

Bijdrager

Berichtdoor Bijdrager » 23 Mei 2020, 23:59

We stoppen nu het is zondag!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 23 Mei 2020, 23:59

Het op slot gaan op zondag van RF ;)

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 25 Mei 2020, 07:59

Jantje schreef:
Goed zo, geheel eens.

Zeg je dit nu als persoon of als moderator, even voor alle duidelijkheid?

Beide.
Ik vind vreemdelingen-afkeer niet gepast op een christelijk forum.
Als moderator heb ik de mogelijkheid om dat te knippen, maar dat vind ik dan wel een beetje zwaar aangezet. Daarom ga ik liever het gesprek aan.

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 25 Mei 2020, 08:04

Bezorgd schreef:Ach een gezonde wijze van vreemdelingen 'afkeer' had het volk Israël ook. Niet je teveel mee laten slepen door de tijdgeest.

Dan lees je de Bijbel wel erg oppervlakkig en door de bril van de tijdgeest.

Ik lees nergens een afkeer van vreemdelingen in de Bijbel. Integendeel.
Lees (of zing) bijvoorbeeld de psalmen 67 en 87 eens.
Of het vierde gebod, waar de vreemdeling mag meedelen in de sabbatsrust.
Of de geschiedenissen van Elia en Elisa, waar de Heere Jezus aan refereert (Naäman de Syriër en Sarepta Sidonis).
Of Paulus, met zijn reizen om 'vreemdelingen' te winnen voor het evangelie.

Er is afkeer van de zondige gewoonten (zoals afgodendienst) van 'vreemdelingen', maar dat is wat anders.

Abraham (en Israël) werd gezegend, opdat hij tot een zegen zou zijn voor de volken rondom.

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 25 Mei 2020, 09:09

Doel je op mijn woorden?
- Mannetje heeft het soms een beetje gehad hier -

Terug naar “Overige”