Kleine ergernissen

-DIA-

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor -DIA- » 23 Mei 2020, 18:37

Bezorgd schreef:Ga je nu zitten vissen waar ik woon? Niet doen.
Overigens is het daar wel rustig geweest dit jaar.

Maar dat die Duitsers naar Zeeland willen, begrijp ik sowieso niet ;)

Wellicht komen de Duitsers wel om dezelfde reden als mensen uit Overijssel?

Met Zeeland is overigens niets mis. Vooral vroeger veel kennissen met Zeeuwse wortels.
Overigens, ik vindt persoonlijk Limburg, Noord-Brabant en Geldereland mooiere provincies,
en ook Overijssel mag er zijn. Wel moet ik opmerken dat ik liever in Zeeland zou wonen dan in Limburg, ik weet ook niet hoe dat kan...
Een mens kan beter onrecht lijden dan onrecht doen. (citaat van: Mijn, lieve onvergetelijke moeder)

Bruna

Berichtdoor Bruna » 23 Mei 2020, 18:38

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:

Heb je soms een frustratie in Zeeland opgelopen, Bezorgd?
Kan je erover praten? :OO3

:haha

Ik wil anderen er voor waarschuwen en Jantje's enthousiasme wat temperen ;)

Watervrees, haha.

Maar Jantje is wel fanatiek. Van mij mogen er best een paar minder toeristen naar ZLD komen. Volgens mijn bronnen is hij ook ambtenaar en int hij de toeristenbelasting en of heeft ambtelijke financiële functie in de gemeente.

Erskinees

Berichtdoor Erskinees » 23 Mei 2020, 18:58

Tiberius schreef:Heb je soms een frustratie in Zeeland opgelopen, Bezorgd?

Je zou door dit forum wel een zeelandfrustratie krijgen, wekelijks in verschillende topics wordt de discussie daarheen getrokken door fanatici.

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 23 Mei 2020, 19:28

Erskinees schreef:
Tiberius schreef:Heb je soms een frustratie in Zeeland opgelopen, Bezorgd?

Je zou door dit forum wel een zeelandfrustratie krijgen, wekelijks in verschillende topics wordt de discussie daarheen getrokken door fanatici.

Geen fanatici, liefhebbers :D

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 23 Mei 2020, 19:30

Piet Puk schreef:
Niks over de gastvrijheid van de Duitsers, jammer dat ze hun verstand in Duitsland gelaten hebben. Dat geld overigens even goed voor Belgen. Het valt in Zeeland niet te verteren dat toeristen mogen komen, maar wij de eventuele gevolgen van hun komst mogen dragen door thuis te blijven, omdat zij hun plek in nemen ten koste van de eigen inwoners.

Dat is ook gewoon onzin. Jij hoeft ook niet thuis te blijven. De Duitsers die ik meemaak zijn vaak netjes en beleefd.

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 23 Mei 2020, 19:31

Zeeuw schreef:[ De Duitsers die ik meemaak zijn vaak netjes en beleefd.

Bestaan die?

:yahoo

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 23 Mei 2020, 19:31

Tiberius schreef:

Blauwtje gelopen bij een Zeeuws meisje denk ik...Zo een echte, in klederdracht.

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 23 Mei 2020, 19:31

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:[ De Duitsers die ik meemaak zijn vaak netjes en beleefd.

Bestaan die?

:yahoo

Maak je daar maar niet bezorgd over.

Johann Gottfried Walther

Berichtdoor Johann Gottfried Walther » 23 Mei 2020, 19:52

-DIA- schreef:

Wellicht komen de Duitsers wel om dezelfde reden als mensen uit Overijssel?

Met Zeeland is overigens niets mis. Vooral vroeger veel kennissen met Zeeuwse wortels.
Overigens, ik vindt persoonlijk Limburg, Noord-Brabant en Geldereland mooiere provincies,
en ook Overijssel mag er zijn. Wel moet ik opmerken dat ik liever in Zeeland zou wonen dan in Limburg, ik weet ook niet hoe dat kan...

In Zeeland woont 25% van de leden van de Gereformeerde gemeenten, is dat geen reden om graag in Zeeland te willen wonen?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"

Piet Puk

Berichtdoor Piet Puk » 23 Mei 2020, 19:54

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Niks over de gastvrijheid van de Duitsers, jammer dat ze hun verstand in Duitsland gelaten hebben. Dat geld overigens even goed voor Belgen. Het valt in Zeeland niet te verteren dat toeristen mogen komen, maar wij de eventuele gevolgen van hun komst mogen dragen door thuis te blijven, omdat zij hun plek in nemen ten koste van de eigen inwoners.

Dat is ook gewoon onzin. Jij hoeft ook niet thuis te blijven. De Duitsers die ik meemaak zijn vaak netjes en beleefd.

We zijn het niet eens is wat anders dan onzin uitkramen. Ik hoor wel degelijk dergelijke signalen en niet alleen van Mario.

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 23 Mei 2020, 21:00

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:

We zijn het niet eens is wat anders dan onzin uitkramen. Ik hoor wel degelijk dergelijke signalen en niet alleen van Mario.

Praat eens met de recreatiesector. En kom dan met feiten waarom het zo erg is dat Duitsers komen en waarom al deze mensen blijkbaar hun verstand thuis hebben gelaten. Niet 1 Zeeuw hoeft om die reden binnen te blijven. Dus ik vind het uitermate goed te verteren. Ik vind al de generalisaties die je in 1 post zet inderdaad onzin. Als we over feiten gaan spreken, zal ik dat woord nooit gebruiken.

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 23 Mei 2020, 21:23

Het probleem is niet dat er Duitsers naar Nederland komen, maar wel dat ze nu komen, terwijl nog steeds de bedoeling is dat onnodig contact tussen verschillende populaties wordt voorkomen.
Andersom geldt bijvoorbeeld in Noordrijn Westfalen nog steeds dat je als Nederlander alleen met een geldige reden welkom bent. En daar zit toerisme niet bij.

Zonder Corona vind ik het echt niet erg om Duits te horen in een Zeeuwse stad of rond het strand. Dus mocht iemand denken dat ik daar over viel, dan heeft hij of zij het verkeerd begrepen.
- Mannetje is er soms -

Terri

Berichtdoor Terri » 23 Mei 2020, 21:46

Maanenschijn schreef:
Terri schreef:Toch is het lastig. Duitsers enz wel naar ons land, wij niet naar onze buurlanden. Als ik de gegevens bekijk op de site van de ANWB.
Mocht dit zo blijven, moeten wij als Nederlanders thuis blijven om ruimte te bieden aan de buitenlanders....want vol wordt dan mud-vol. Benieuwd hoe dat gaat lukken met 1,5 meter.
Dat betekent ook geen vakantie in eigen land.

Ik snap dit niet goed. Als ik nu mijn caravannetje aan de haak hang mag ik gewoon naar Duitsland hoor. Zolang ik maar in mijn eigen sanitair kan voorzien. Ik las deze week dat Duitsland de komende tijd gaat verruimen, net als Frankrijk. Heel veel vakantieboekingen zullen naar alle waarschijnlijkheid gewoon door kunnen gaan.

Dat vraag ik me af.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen
Zie verder post van Mannetje
Maar als het binnenkort gaat verruimen dan wordt het een ander verhaal.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 23 Mei 2020, 21:49

Tiberius schreef:Maar ze komen toch niet naar jou? Ze hebben een eigen of gehuurde woning.
Ze spreken alleen geen Nederlands (maar dat doen veel Zeeuwen ook niet).

Wé joh. Ik spreke geweun ABN.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Jantje

Berichtdoor Jantje » 23 Mei 2020, 21:51

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:

:haha

Ik wil anderen er voor waarschuwen en Jantje's enthousiasme wat temperen ;)

Ik hoef niet te vissen waar jij woont hoor... Hoe kom je daar nou toch bij?

Verder zou ik graag al je trauma's horen van Zeeland. Je zult toch echt met een goede gegronde reden moeten komen, want al dat negatieve, dat schreeuwt om uitleg.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Terug naar “Overige”