Kleine ergernissen

samanthi

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor samanthi » 23 Mei 2020, 09:35

Ambtenaar schreef:
Piet Puk schreef:2. Ik vind het ongelooflijk dat we massaal drukke plekken opzoeken. Onlangs zijn er die geklapt hebben voor de zorgmedewerkers. Ze zijn nu net uit een enorme piek qua zorg. Willen we nu echt het risico nemen dat ze weer een piek moeten opvangen?

Als je drie hoog woont, dan wil je met mooi weer graag naar buiten. Zeker als je ook nog kinderen hebt.

Je kunt een minder drukke plek opzoeken toch?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?

DDD

Berichtdoor DDD » 23 Mei 2020, 10:13

Daar komt bij dat veel wetenschappers vermoeden dat het buiten vrijwel onmogelijk is om besmet te raken. Wat uiteraard geen reden is om rommel achter te laten. De boetes daarvoor zouden gewoon flink omhoog moeten. Als mensen tien procent van hun maandinkomen kwijt zijn aan een boete voor zwerfafval dan leren ze zich vanzelf te gedragen, gemiddeld genomen dan.

merel

Berichtdoor merel » 23 Mei 2020, 10:21

Ambtenaar schreef:
Piet Puk schreef:2. Ik vind het ongelooflijk dat we massaal drukke plekken opzoeken. Onlangs zijn er die geklapt hebben voor de zorgmedewerkers. Ze zijn nu net uit een enorme piek qua zorg. Willen we nu echt het risico nemen dat ze weer een piek moeten opvangen?

Als je drie hoog woont, dan wil je met mooi weer graag naar buiten. Zeker als je ook nog kinderen hebt.

Ik denk dat het merendeel niet drie hoog woont. Als alleen die mensen erop uit trokken, was het niet zo druk.

Valcke

Berichtdoor Valcke » 23 Mei 2020, 12:07

Piet Puk schreef:Ik vind het ongelooflijk dat we massaal drukke plekken opzoeken. Onlangs zijn er die geklapt hebben voor de zorgmedewerkers. Ze zijn nu net uit een enorme piek qua zorg. Willen we nu echt het risico nemen dat ze weer een piek moeten opvangen?

Ik vind het eerlijk gezegd wel normaal dat mensen graag naar buiten gaan. Dan hoef je natuurlijk niet de drukste plekken op te zoeken. Echter, al is het druk, dat wil nog niet zeggen dat het onverantwoord is. In de buitenlucht schijnt de kans op besmetting minimaal te zijn.

Wat daarentegen wel een kleine ergernis is, is dat bij ons parkeerplaatsen bij uitgestrekte natuur- en bosgebieden afgesloten werden (en worden?). Desondanks toch fijne wandelingen gemaakt, waarbij je nagenoeg niemand tegenkomt. Het afsluiten van parkeerplaatsen bij zulke uitgestrekte natuurgebieden, vind ik heel merkwaardig (om geen ander woord te gebruiken). In de centra van steden en dorpen is het 100x drukker en daar worden toch ook geen parkeerplaatsen afgesloten? In naburige gemeente op de Veluwe waren parkeerplaatsen bij bosgebieden overigens gelukkig wél open.

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 23 Mei 2020, 13:39

Mannetje schreef:De hoeveelheid Duitsers in de stad waar ik nu ben. Wat doen die hier in Nederland op dit moment?

Op het strand van Oostkapelle was het vanmorgen nog erger. Meer Duits dan Nederlands gehoord. :bobo
- Mannetje heeft het momenteel een beetje gehad hier -

Jantje

Berichtdoor Jantje » 23 Mei 2020, 13:46

Mannetje schreef:
Mannetje schreef:De hoeveelheid Duitsers in de stad waar ik nu ben. Wat doen die hier in Nederland op dit moment?

Op het strand van Oostkapelle was het vanmorgen nog erger. Meer Duits dan Nederlands gehoord. :bobo
Goed voor de economie!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Piet Puk

Berichtdoor Piet Puk » 23 Mei 2020, 14:39

Mannetje schreef:

Zullen we geen verzoek bij de regering doen om dit stukje aan Duitsland te verkopen?

Geytenbeekje

Berichtdoor Geytenbeekje » 23 Mei 2020, 14:47

Piet Puk schreef:
Mannetje schreef:

Zullen we geen verzoek bij de regering doen om dit stukje aan Duitsland te verkopen?

Of provincie Zeeland van Nederland afstoten :yahoo

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 23 Mei 2020, 14:50

Mannetje schreef:

Doe toch niet zo lelijk over Duitsers. Het zijn net zulke mensen als jij en ik, die ook weken in een lockdown zaten en nu behoefte hebben aan wat buitenlucht.

samanthi

Berichtdoor samanthi » 23 Mei 2020, 15:00

Tiberius schreef:
Mannetje schreef:

Doe toch niet zo lelijk over Duitsers. Het zijn net zulke mensen als jij en ik, die ook weken in een lockdown zaten en nu behoefte hebben aan wat buitenlucht.

Dan hoeven ze niet naar Nederland te komen, wij gaan ook niet naar Duitsland om te ontspannen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?

merel

Berichtdoor merel » 23 Mei 2020, 15:02

Bah, wat een niet-christelijke opmerking/houding.

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 23 Mei 2020, 15:13

samanthi schreef:
Tiberius schreef:
Mannetje schreef:

Dan hoeven ze niet naar Nederland te komen, wij gaan ook niet naar Duitsland om te ontspannen.

Jawel hoor. Wij gaan regelmatig naar Duitsland op vakantie. Ik ben blij dat zij gastvrijer zijn dan jullie hier.

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 23 Mei 2020, 15:42

Het ligt nu toch wel anders.
Duitsers worden geadviseerd thuis te blijven. Maar ze komen toch naar NL.
Dat is inderdaad heel vervelend.

Hou je gewoon aan de regels.

Valcke

Berichtdoor Valcke » 23 Mei 2020, 15:46

Bezorgd schreef:Het ligt nu toch wel anders.
Duitsers worden geadviseerd thuis te blijven. Maar ze komen toch naar NL.
Dat is inderdaad heel vervelend.

Hou je gewoon aan de regels.

Als je een huisje of caravan gehuurd hebt, of je hebt hier een tweede woning, dan is het logisch dat als je kúnt komen, je ook komt.
De huur van dat huisje krijg je immers ook niet terug.
Wij zouden precies hetzelfde doen als we een huisje in Duitsland gehuurd hadden en de grens was open.

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 23 Mei 2020, 16:04

Ik begreep in de voorgaande postings dat het erg druk met Duitsers was.
Dan lijkt het er op dat het meer is dan de enkele toerist die al geboekt had.

Ik zou overigens dezelfde mening hebben over de Nederlanders die nu al tegen het advies in naar Duitsland zouden gaan.
Ook al heb je een huisje geboekt.

Terug naar “Overige”