Peiling leeftijd actieve forumgebruikers

Wat is uw leeftijd?

Peiling eindigde op 30 jun 2015, 20:39

0-10 jaar
0
Geen stemmen
10-20 jaar
0
Geen stemmen
20-30 jaar
10
22%
30-40 jaar
17
38%
40-50 jaar
8
18%
50-60 jaar
9
20%
60-70 jaar
1
2%
70-80 jaar
0
Geen stemmen
80-90 jaar
0
Geen stemmen
90+
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 45

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Peiling leeftijd actieve forumgebruikers

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
-DIA- schreef:Een oudste werd vroeger geacht de wijste te zijn.... Of dat altijd ook zo was mag een vraag zijn. Wel geloof ik dat er wat veranderd is met luisteren naar levenservaring. Wat hoe vaak wordt het hier de oudste niet moeilijk gemaakt, althans voor het gevoel zeker. Dan is de oudste nu vaak ouderwets... En dan denk je vaak: Maar dat is toch algemeen bekend, en dan blijken dingen soms gewoon onbekend te zijn. We hebben onze leer hoog te houden. Laten we dat maar proberen.
De leer hooghouden? :quoi
Niet afwijken. Dat bedoel ik. Als we nu gewoon oud-reformatorisch bleven dan hadden we de vaste lijn van de leer die ons door de vaderen is overgeleverd, en dat naar Gods voorzienigheid. Nederland is veel gegeven, maar wie veel gegeven is, van dien zal veel geëist worden; en wie men veel vertrouwd heeft, van die zal men overvloediger eisen. We zien overal, ik weet niet of het wel opgemerkt wordt de leer der Reformatie verwateren. Veel eigen uitleg, veel verandering in het Gods- en mensbeeld, dat brengt vanzelf verandering in de leer. Wij moeten volgens de modernere leer toch niet 'overal op tegen zijn' en we moeten toch gewoon in Jezus geloven (hoe waar ook, maar...) en dan lijkt het goed. Dan lijkt het eens bekeerd altijd bekeerd. (als we nog begrijpen wat we bedoelen). Neen, ik zoek de strijd niet, we zouden we wel van weg willen vluchten, maar om de erve der vaderen kunnen we niet anders. En dan mag iedereen zeggen dat dat ouderwets is, of dat we met de tijd mee moeten, het Woord moeten we laten staan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Peiling leeftijd actieve forumgebruikers

Bericht door CvdW »

Op RF is al eerder aan de orde geweest dat de leer van meerdere kerken afwijkt van hetgeen geleerd is bij Calvijn. Even voor @DIA, de leer van uw kerk is ook afgeweken. Dan komt de vraag wat bedoelt u met de reformatorische leer? Is mijn vermoeden juist dat u dan begint bij ds. Kersten en vervolgens ds. Lamain noemt. Zelf stop ik bij ds. Van der Groe. Zo zwart/wit is het gelukkig niet. Afgelopen woensdag heb ik meegeluisterd met Driedorp. Het was even een oase in een hectische week.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Peiling leeftijd actieve forumgebruikers

Bericht door Tiberius »

On-topic aub, het gaat hier over de leeftijd van actieve forummers, voor alle duidelijkheid.
Plaats reactie