Smartphone: welke leeftijd?

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Hollander »

merel schreef:Ik besprak dit gisteren met mijn oudste twee, maar het was voor hen oud nieuws. Was tijden geleden al op het Jeugdjournaal geweest.
Het is opnieuw nieuws. Maanden geleden ging deze challenge rond. Toen is het een tijdje weggeweest. Nu schijnt het weer helemaal terug te zijn. Ik ben het nog niet opnieuw tegengekomen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Mara »

merel schreef:Ik besprak dit gisteren met mijn oudste twee, maar het was voor hen oud nieuws. Was tijden geleden al op het Jeugdjournaal geweest.
Het is weer terug en agressiever dan voorheen!
In het jeugdjournaal zullen ze het misschien nog wat nuanceren, maar kinderen tot zelfmoord drijven vind ik toch niet iets om af te doen met: ach, ze wisten het al.
Zeeuw schreef:Ik zojuist met die van mij. Ze hebben geen idee. Ze kijken overigens nooit het journaal.
Voor zoiets hoef je geen tv te hebben. Dat gaat als een lopend vuurtje van schoolplein tot schoolplein.
Fijn dat jouw kinderen geen idee hebben. Ik hoop dat dat zo blijft! Het is regelrecht uit de hel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Ik besprak dit gisteren met mijn oudste twee, maar het was voor hen oud nieuws. Was tijden geleden al op het Jeugdjournaal geweest.
Het is weer terug en agressiever dan voorheen!
In het jeugdjournaal zullen ze het misschien nog wat nuanceren, maar kinderen tot zelfmoord drijven vind ik toch niet iets om af te doen met: ach, ze wisten het al.
Wat een rare laatste zin! Ik doe hier niet nonchalant over. Mijn kinderen kenden het al en benoemden juist de zelfdodingen. Ik merk juist dat Jeugdjournaal heel goed feiten weergeeft en ook ingaat op angsten van het kind.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Mara »

merel schreef:
Mara schreef:
merel schreef:Ik besprak dit gisteren met mijn oudste twee, maar het was voor hen oud nieuws. Was tijden geleden al op het Jeugdjournaal geweest.
Het is weer terug en agressiever dan voorheen!
In het jeugdjournaal zullen ze het misschien nog wat nuanceren, maar kinderen tot zelfmoord drijven vind ik toch niet iets om af te doen met: ach, ze wisten het al.
Wat een rare laatste zin! Ik doe hier niet nonchalant over. Mijn kinderen kenden het al en benoemden juist de zelfdodingen. Ik merk juist dat Jeugdjournaal heel goed feiten weergeeft en ook ingaat op angsten van het kind.
Ik zeg toch niet dat jij hier nonchalant over doet?
Ik zal er in het vervolg wel bij zetten: geldt niet voor jou. :sweat
Het Jeugdjournaal zal dit echt wel op de juiste pedagogische wijze behandeld hebben. Maar dat is iets anders dan een christelijke. Nogmaals, niet persé tegen jou, maar in het algemeen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
merel schreef:Ik besprak dit gisteren met mijn oudste twee, maar het was voor hen oud nieuws. Was tijden geleden al op het Jeugdjournaal geweest.
Het is weer terug en agressiever dan voorheen!
In het jeugdjournaal zullen ze het misschien nog wat nuanceren, maar kinderen tot zelfmoord drijven vind ik toch niet iets om af te doen met: ach, ze wisten het al.
Zeeuw schreef:Ik zojuist met die van mij. Ze hebben geen idee. Ze kijken overigens nooit het journaal.
Voor zoiets hoef je geen tv te hebben. Dat gaat als een lopend vuurtje van schoolplein tot schoolplein.
Fijn dat jouw kinderen geen idee hebben. Ik hoop dat dat zo blijft! Het is regelrecht uit de hel.
Die van mij zitten nog op de basisschool. Dat scheelt wellicht.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Die van mij zitten nog op de basisschool. Dat scheelt wellicht.
Lees en huiver:

“De slachtoffers zijn biologisch afval. Ze waren blij dat ze konden sterven, ik zuiver de maatschappij.” Met die gestoorde uitleg tracht de Russische bedenker van de gevaarlijke internethype Blue Whale Challenge nu zijn daden goed te praten. Philipp Budeikin wordt ervan verdacht zestien meisjes aangezet te hebben tot zelfmoord. Zes dagen geleden waarschuwden het federaal parket en Child Focus nog voor de risico’s van het ‘spelletje’: ook bij ons deden immers al achttien tieners mee of hadden ze minstens plannen in die richting.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/be ... gle.com%2F

Dit is een bericht uit 2017! Dus 3 jaar verder is het nog steeds niet weg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie