Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4073
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraagje

Bericht door Maanenschijn »

Dodo schreef:Ik kwam dit tegen. Is dit serieus? Het is toch bekend bij de gemeente en bij het kadaster hoe groot het perceel is waar mijn huis op staat?
https://www.rebonieuws.nl/aanbiedingen/ ... B26tJ22WpM
Het gaat hier om de woonoppervlakte, niet de perceelsoppervlakte. De woonoppervlakte is kortweg gezegd de ruimte in je huis, waar de hoogte meer dan 1,5 meter is, daglicht aanwezig is en via een eventuele vaste trap is te bereiken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vraagje

Bericht door CvdW »

Dodo schreef:Ik kwam dit tegen. Is dit serieus? Het is toch bekend bij de gemeente en bij het kadaster hoe groot het perceel is waar mijn huis op staat?
https://www.rebonieuws.nl/aanbiedingen/ ... B26tJ22WpM
In de jurisprudentie is het volgende te lezen:
Kadastrale tekening bepaalt erfgrens niet

Ook:
Het kadaster is schijnbaar voor veel partijen leidend maar meldt op zijn eigen site dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Maar dan nog, waarom is het opeens van belang hoe groot mijn huis is?
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Ik denk eerder dat het van belang is in het kader van de WOZ. Bij mijn ouders waren ze indertijd 'vergeten'de ondergrondse kelder mee te nemen in de beoordeling, scheelde behoorlijk.
CvdW schreef:
Dodo schreef:Ik kwam dit tegen. Is dit serieus? Het is toch bekend bij de gemeente en bij het kadaster hoe groot het perceel is waar mijn huis op staat?
https://www.rebonieuws.nl/aanbiedingen/ ... B26tJ22WpM
In de jurisprudentie is het volgende te lezen:
Kadastrale tekening bepaalt erfgrens niet

Ook:
Het kadaster is schijnbaar voor veel partijen leidend maar meldt op zijn eigen site dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Klopt, zij kunnen alleen de kadastrale gegevens toetsen, maar geen juridische zoals verkrijgende verjaring.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Ik denk eerder dat het van belang is in het kader van de WOZ. Bij mijn ouders waren ze indertijd 'vergeten'de ondergrondse kelder mee te nemen in de beoordeling, scheelde behoorlijk.
CvdW schreef:
Dodo schreef:Ik kwam dit tegen. Is dit serieus? Het is toch bekend bij de gemeente en bij het kadaster hoe groot het perceel is waar mijn huis op staat?
https://www.rebonieuws.nl/aanbiedingen/ ... B26tJ22WpM
In de jurisprudentie is het volgende te lezen:
Kadastrale tekening bepaalt erfgrens niet

Ook:
Het kadaster is schijnbaar voor veel partijen leidend maar meldt op zijn eigen site dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Klopt, zij kunnen alleen de kadastrale gegevens toetsen, maar geen juridische zoals verkrijgende verjaring.
Misschien even terzijde, op officiële topografische kaarten van het Kadaster staan bij nadere bestudering ook fouten. Meestal worden die bij een volgende druk gerectificeerd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Vraagje

Bericht door Isala »

Vraagje: Wie heeft een link naar een goede, betrouwbare studie over de effecten van het intensief dragen van een mondmasker? Onder intensief versta ik 2 x 4 uren aaneengesloten. (het doen van een dag/avonddienst).
De klachten onder mijn collega's nemen flink toe, denk aan benauwdheid, droge ogen en keel, vermoeidheid, duizeligheid.
Gister had ik een late dienst en ik voelde me, naar mate het einde van mijn dienst in zicht kwam, steeds meer misselijk worden. Regelmatig liep ik even naar het balkon om 'te ademen'. Met een mondmasker achter een computer werken, is niet te vergelijken met een mondmasker iemand intensieve zorg geven.
Hora est!
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Sterkte!

Misschien is dit meer een vraag voor in het draadje over dit onderwerp, trouwens. Het lijkt mij heel zwaar.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraagje

Bericht door Terri »

Isala schreef:Vraagje: Wie heeft een link naar een goede, betrouwbare studie over de effecten van het intensief dragen van een mondmasker? Onder intensief versta ik 2 x 4 uren aaneengesloten. (het doen van een dag/avonddienst).
De klachten onder mijn collega's nemen flink toe, denk aan benauwdheid, droge ogen en keel, vermoeidheid, duizeligheid.
Gister had ik een late dienst en ik voelde me, naar mate het einde van mijn dienst in zicht kwam, steeds meer misselijk worden. Regelmatig liep ik even naar het balkon om 'te ademen'. Met een mondmasker achter een computer werken, is niet te vergelijken met een mondmasker iemand intensieve zorg geven.
Ik weet het niet, maar zelf heb ik bij het langer dragen ook last, het lijkt op hyperventilatie... maar dan andersom?
Ik wil jou en je collega's Gods zegen toewensen.
We bidden voor jullie en houden ons aan de regels, niet alleen w.b. besmettingsgevaar maar ook uit respect voor de zorg!
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door ejvl »

Isala schreef:Vraagje: Wie heeft een link naar een goede, betrouwbare studie over de effecten van het intensief dragen van een mondmasker? Onder intensief versta ik 2 x 4 uren aaneengesloten. (het doen van een dag/avonddienst).
De klachten onder mijn collega's nemen flink toe, denk aan benauwdheid, droge ogen en keel, vermoeidheid, duizeligheid.
Gister had ik een late dienst en ik voelde me, naar mate het einde van mijn dienst in zicht kwam, steeds meer misselijk worden. Regelmatig liep ik even naar het balkon om 'te ademen'. Met een mondmasker achter een computer werken, is niet te vergelijken met een mondmasker iemand intensieve zorg geven.
Zijn het wel medische mondkapjes?
Mn vrouw draagt het ook 8 uur achtereen, medische, natuurlijk is het niet fijn maar anders als een niet medische.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Vraagje

Bericht door Isala »

DDD schreef:Sterkte!
Terri schreef:Ik wil jou en je collega's Gods zegen toewensen.
We bidden voor jullie en houden ons aan de regels, niet alleen w.b. besmettingsgevaar maar ook uit respect voor de zorg!
Dankjewel voor jullie bemoediging!
ejvl schreef:Zijn het wel medische mondkapjes?
Mn vrouw draagt het ook 8 uur achtereen, medische, natuurlijk is het niet fijn maar anders als een niet medische.
Nee, wij dragen hier de gewone, niet de medische. Alleen kwetsbare collega's dragen medische.

Er wordt veel extra gewerkt omdat er veel uitval is, doordat er gewacht moet worden op de uitslag. En omdat men bij het minste niesje of kuchje niet meer durft te gaan werken, bang voor Corona.
Toch hoor ik weinig klachten over het vele extra werken, maar het dragen van het mondmasker maakt het een stuk zwaarder.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het mondmasker dragen geen effect zal hebben op je gezondheid op langere termijn.
Mochten jullie een betrouwbaar onderzoek tegenkomen, dan houd ik me aanbevolen.
Hora est!
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Maar waarom investeert de organisatie niet 50-90 euro voor een test als iemand anders een dag thuis moet blijven? Dit soort tests kosten helemaal niet zoveel geld meer. Je kunt ze als zorgorganisatie zelfs prima zelf afnemen, want zo ingewikkeld is het niet. In de GGD-teststraten zijn het vaak geneeskundestudenten.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Vraagje

Bericht door Isala »

DDD schreef:Maar waarom investeert de organisatie niet 50-90 euro voor een test als iemand anders een dag thuis moet blijven?
Daar wordt idd op dit moment over nagedacht. Feit blijft dat iemand die getest moet worden, die uren niet kan werken. En er moet vervanging komen voor de tijd dat hij/zij er niet is.
Hora est!
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Dat is waar, maar dat scheelt in ieder geval een heel aantal uren. Als je binnen een half uur zelf de test kunt aflezen, dan scheelt dat een hoop vervangingskosten.
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bertiel »

Bertiel schreef:Vraagje over het woord "woord" in het Johannes evangelie.
Is dat overal logos?
Johannes 1 is de verwijzing naar Christus, maar in b.v. Joh 17:14 gaat het om de bijbel
Is daar verschil in de grondtaal te vinden?
zou iemand met kennis van het Grieks hierop willen reageren aub?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vraagje

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:
Bertiel schreef:Vraagje over het woord "woord" in het Johannes evangelie.
Is dat overal logos?
Johannes 1 is de verwijzing naar Christus, maar in b.v. Joh 17:14 gaat het om de bijbel
Is daar verschil in de grondtaal te vinden?
zou iemand met kennis van het Grieks hierop willen reageren aub?
Niet overal waar in Johannes met 'woord' is vertaald, vinden we het woord 'logos'; maar wel heel dikwijls.
Een ander woord dat ook met 'woord' is vertaald, is het woord 'rhèma'.

In Johannes 17:14 staat wel het woord 'logos' (in de vierde naamval 'logon'):
ἐγὼ δέδωκα αὐτοῖς τὸν λόγον σου, καὶ ὁ κόσμος ἐμίσησεν αὐτούς, ὅτι οὐκ εἰσὶν ἐκ τοῦ κόσμου, καθὼς ἐγὼ οὐκ εἰμὶ ἐκ τοῦ κόσμου.
(SV: Ik heb hun Uw Woord gegeven, en de wereld heeft hen gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.)

https://statenvertaling.nl/tekst/tekstb ... =17#startg
Plaats reactie