Vraag (algemeen)

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

Ik ken steeds minder goed zien... Misschien dat de leeftijd een rol speelt... Maar dat is de reden dat ik het pc-scherm steeds op 200 % of zo heb staan. Nu doet zich het eigenaardige voor dat als ik bij Google Chrome de toetsen voor vergroting gebruik (ctr en +), dat het beeld dan niet meer vergroot maar dat de pc de pagina wil afdrukken... En ja, dat is niet handig, maar het blijft gebeuren omdat ik het ene liever wat kleiner zie dan het andere, en zodoende enorm vaak op afdrukken annuleren moet klikken. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Google Chrome altijd zo irritant werkte... Doe ik iets fout? Dat is de vraag...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Vraagje

Bericht door Nathanaël »

-DIA- schreef:Ik ken steeds minder goed zien... Misschien dat de leeftijd een rol speelt... Maar dat is de reden dat ik het pc-scherm steeds op 200 % of zo heb staan. Nu doet zich het eigenaardige voor dat als ik bij Google Chrome de toetsen voor vergroting gebruik (ctr en +), dat het beeld dan niet meer vergroot maar dat de pc de pagina wil afdrukken... En ja, dat is niet handig, maar het blijft gebeuren omdat ik het ene liever wat kleiner zie dan het andere, en zodoende enorm vaak op afdrukken annuleren moet klikken. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Google Chrome altijd zo irritant werkte... Doe ik iets fout? Dat is de vraag...
Bij mij doet hij het gewoon zoals het moet ;-) Het commando voor afdrukken is ctrl+p. Nu zit de p wel dicht bij de +/-, dus het zou kunnen dat je per ongeluk de p indrukt. Kan dat kloppen?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

Nathanaël schreef:
-DIA- schreef:Ik ken steeds minder goed zien... Misschien dat de leeftijd een rol speelt... Maar dat is de reden dat ik het pc-scherm steeds op 200 % of zo heb staan. Nu doet zich het eigenaardige voor dat als ik bij Google Chrome de toetsen voor vergroting gebruik (ctr en +), dat het beeld dan niet meer vergroot maar dat de pc de pagina wil afdrukken... En ja, dat is niet handig, maar het blijft gebeuren omdat ik het ene liever wat kleiner zie dan het andere, en zodoende enorm vaak op afdrukken annuleren moet klikken. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Google Chrome altijd zo irritant werkte... Doe ik iets fout? Dat is de vraag...
Bij mij doet hij het gewoon zoals het moet ;-) Het commando voor afdrukken is ctrl+p. Nu zit de p wel dicht bij de +/-, dus het zou kunnen dat je per ongeluk de p indrukt. Kan dat kloppen?
Dat is het niet, want niet alleen bij de + wil hij afdrukken, maar bij elke andere F-toets, van F1 tot en met F12 :bobo
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Vraagje

Bericht door Nathanaël »

-DIA- schreef:
Nathanaël schreef:
-DIA- schreef:Ik ken steeds minder goed zien... Misschien dat de leeftijd een rol speelt... Maar dat is de reden dat ik het pc-scherm steeds op 200 % of zo heb staan. Nu doet zich het eigenaardige voor dat als ik bij Google Chrome de toetsen voor vergroting gebruik (ctr en +), dat het beeld dan niet meer vergroot maar dat de pc de pagina wil afdrukken... En ja, dat is niet handig, maar het blijft gebeuren omdat ik het ene liever wat kleiner zie dan het andere, en zodoende enorm vaak op afdrukken annuleren moet klikken. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Google Chrome altijd zo irritant werkte... Doe ik iets fout? Dat is de vraag...
Bij mij doet hij het gewoon zoals het moet ;-) Het commando voor afdrukken is ctrl+p. Nu zit de p wel dicht bij de +/-, dus het zou kunnen dat je per ongeluk de p indrukt. Kan dat kloppen?
Dat is het niet, want niet alleen bij de + wil hij afdrukken, maar bij elke andere F-toets, van F1 tot en met F12 :bobo
Dat lijkt me ook wat al te enthousiast ;)
Ik hoop dat iemand anders je kan helpen, want ik weet het verder ook niet!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

Kun je niet hetzelfde bereiken door Ctrl in te houden en dan te scrollen met je muis?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Kun je niet hetzelfde bereiken door Ctrl in te houden en dan te scrollen met je muis?
Dan krijg je inderdaad hetzelfde effect. Maar ik wil dus helemaal niets afdrukken. Er moet ergens een fout zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8893
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vraagje

Bericht door J.C. Philpot »

Zijn er hier mensen die een Kobo Plus abonnement hebben?

Hoe bevalt dat? Hoe is het leenaanbod van goede christelijke boeken (NL of EN)?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vraagje

Bericht door Herman »

Ik heb het niet, dus ik kan het niet aanbevelen. Maar het valt me wel eens op dat ik boeken uit de genres algemene literatuur of geschiedenis via kobo plus gratis kan lezen. Maar of dat effectief tot een prijsvoordeel leidt, daar ben ik zelf niet niet over uit..

Volgens mij kan je hier gewoon zien wat er dan in kobo plus te lezen is: https://www.kobo.com/nl/nl/ebooks/relig ... itualiteit
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vraagje

Bericht door Chrisje72 »

Ja ik heb kobo plus, bevalt mij heel goed.
Ik lees vooral werkgerelateerde boeken, maar er staan ook heel veel Christelijke boeken op. Zowel fictie als non-fictie (ook preken).
Ik heb vaak dat ik een boek maar 1 keer lees, daarom vind ik het vaak zonde van het geld om het te kopen. Bovendien heb ik geen boekenkast (behalve op zolder).
Met kobo plus kon ik mijn liefde voor lezen weer in actie brengen.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Waarom staat in de Naardense bijbel dat Pilatus op de Steenstraat, of in het Hebreeuws, Gabbatha, recht sprak? Dat heb ik in niet een andere vertaling gezien.

Waarom is in Lof zij de Heer, de almachtige Koning der ere in het Liedboek 2013 een andere muzieknotatie dan in het Liedboek voor de kerken? Hij is terug naar de NHB 1938, lijkt het.

Ik vind het antwoord hier al: https://www.liedboekcompendium.nl/lied/ ... -ere-8_2_7

Wel lastig hoor, zo'n uitstapje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Lof zij de Heer, de almachtige Koning der ere
Een mooi lied is dat trouwens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vraagje

Bericht door Marco »

DDD schreef:Waarom staat in de Naardense bijbel dat Pilatus op de Steenstraat, of in het Hebreeuws, Gabbatha, recht sprak? Dat heb ik in niet een andere vertaling gezien.
Iedere vertaler maakt zijn eigen keuzes.

Zie ook: https://www.blueletterbible.org/kjv/jhn ... nc_1016013
Kennelijk is het plaveisel later een (straat)naam geworden voor de plek waar recht werd gesproken. Ik denk alleen dat wij bij 'Steenstraat' toch een ander idee hebben dan waar het hier om gaat.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

In een recept heb ik 2 eetlepels salsasaus nodig.
In de winkel kon ik het niet vinden en zelf maken wordt dan teveel.
Door welke saus kan ik dit vervangen, wat komt het dichtst bij die smaak?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Chilisaus, met een puntje sambal erbij (niet teveel).
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Chilisaus, met een puntje sambal erbij (niet teveel).
O ja?
Chilisaus heb ik wel, maar dat vind ik al pittig :sweat
Het is trouwens sweet chili zonder suiker.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie