Vraag (algemeen)

-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:
-DIA- schreef:Er is mij verzocht om boodschappen te doen voor vrienden (mensen van 80+), die in quarantaine zijn.
Is het dan zo dat je de boodschappen binnen brengt, of moet je buiten de deur blijven?
Ik zou de boodschappen voor de deur zetten, aanbellen, 1,5 meter afstand nemen, en dan na enkele vriendelijke woorden afscheid nemen.
Dank voor het advies. Ik had zelf ook in die richting gedacht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vraagje

Bericht door pierre27 »

windorgel schreef:Als je weet dat het in een familie gebruikelijk is, getuigt het m.i. niet van veel respect om met een rouwdienst niets op te zetten omdat dat een 'no go' zou zijn voor jezelf.
Tijdens de rouwdienst van mijn vader zette de onkerkelijke buurvrouw een muts op omdat ze wist dat het bij ons gebruikelijk was. Ze deed dat uit respect. We hadden dat niet gevraagd en we hadden er ook niets van gezegd als ze het niet gedaan had.
Prachtige aanvulling. Zo sta ik er exact ook in.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

windorgel schreef:Als je weet dat het in een familie gebruikelijk is, getuigt het m.i. niet van veel respect om met een rouwdienst niets op te zetten omdat dat een 'no go' zou zijn voor jezelf.
Tijdens de rouwdienst van mijn vader zette de onkerkelijke buurvrouw een muts op omdat ze wist dat het bij ons gebruikelijk was. Ze deed dat uit respect. We hadden dat niet gevraagd en we hadden er ook niets van gezegd als ze het niet gedaan had.
Juist ja. Dat bedoel ik nou precies.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Fijn dat het voor jullie allemaal zo klaar als een klontje is
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vraagje

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:Fijn dat het voor jullie allemaal zo klaar als een klontje isAfbeelding
Je gaat het nog wel snappen...:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Oke, dus er is nog hoop
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vraagje

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:Oke, dus er is nog hoopAfbeelding
Vast wel, en de wil kan ook nog komen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Vraagje

Bericht door Christen »

Alsjeblieft.. een begrafenis kan teer liggen.
De liefde is het belangrijkste, de rest is refo.. en hoeft dus niet perse.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vraagje

Bericht door pierre27 »

Christen schreef:Alsjeblieft.. een begrafenis kan teer liggen.
De liefde is het belangrijkste, de rest is refo.. en hoeft dus niet perse.
Ik volg je even niet. Wat bedoel je nu precies?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Vraagje

Bericht door Christen »

Ik ben ook niet te volgen. Dat Orchidee nog gaat leren hoe ze gekleed moet gaan naar een begrafenis.. vind ik bizar te lezen.

Maar goed.. je mag het zelf weten.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraagje

Bericht door Geytenbeekje »

Zwarte kleding komt altijd goed over.
Online
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Geytenbeekje schreef:Zwarte kleding komt altijd goed over.
Dat ben ik niet met je eens. Ik zou zwarte kleding niet erg op prijs stellen, zelfs niet als ik plotseling zou overlijden en niet in een gezegende leeftijd. Al zou ik het ook niet verbieden. Mijn opa en oma hadden een hekel aan zwart, dus heb ik ook geen zwart gedragen op hun begrafenis en ik zou dat bij mijn ouders ook niet doen, en andersom ook niet. Ik droeg wel een stropdas, bij wijze van uitzondering, in de kleuren hemelsblauw en paasgroen.

@JC Philpot:
Ja, en ik heb drie mensen aangewezen die in voorkomende gevallen als er iets onduidelijk is of moet worden besloten, bij meerderheid beslissen hoe het zal gaan.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraagje

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:
Geytenbeekje schreef:Zwarte kleding komt altijd goed over.
Dat ben ik niet met je eens. Ik zou zwarte kleding niet erg op prijs stellen, zelfs niet als ik plotseling zou overlijden en niet in een gezegende leeftijd. Al zou ik het ook niet verbieden. Mijn opa en oma hadden een hekel aan zwart, dus heb ik ook geen zwart gedragen op hun begrafenis en ik zou dat bij mijn ouders ook niet doen, en andersom ook niet. Ik droeg wel een stropdas, bij wijze van uitzondering, in de kleuren hemelsblauw en paasgroen.

@JC Philpot:
Ja, en ik heb drie mensen aangewezen die in voorkomende gevallen als er iets onduidelijk is of moet worden besloten, bij meerderheid beslissen hoe het zal gaan.
Nu betrek je het weer helemaal op je eigen situatie maar in andere gevallen stellen mensen ( in ieder geval in de refo hoek) het op prijs als je in het zwart komt.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vraagje

Bericht door pierre27 »

Christen schreef:Ik ben ook niet te volgen. Dat Orchidee nog gaat leren hoe ze gekleed moet gaan naar een begrafenis.. vind ik bizar te lezen.

Maar goed.. je mag het zelf weten.
Misschien moet je even wat postings terug eens goed lezen. Je conclusie is kortom voorbarig.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 19 okt 2020, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Online
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Geytenbeekje schreef:
DDD schreef:
Geytenbeekje schreef:Zwarte kleding komt altijd goed over.
Dat ben ik niet met je eens. Ik zou zwarte kleding niet erg op prijs stellen, zelfs niet als ik plotseling zou overlijden en niet in een gezegende leeftijd. Al zou ik het ook niet verbieden. Mijn opa en oma hadden een hekel aan zwart, dus heb ik ook geen zwart gedragen op hun begrafenis en ik zou dat bij mijn ouders ook niet doen, en andersom ook niet. Ik droeg wel een stropdas, bij wijze van uitzondering, in de kleuren hemelsblauw en paasgroen.

@JC Philpot:
Ja, en ik heb drie mensen aangewezen die in voorkomende gevallen als er iets onduidelijk is of moet worden besloten, bij meerderheid beslissen hoe het zal gaan.
Nu betrek je het weer helemaal op je eigen situatie maar in andere gevallen stellen mensen ( in ieder geval in de refo hoek) het op prijs als je in het zwart komt.
Ik reageer op jouw stelling dat zwart altijd goed zou zijn.
Plaats reactie