Vraag (algemeen)

Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:@Jantje, nu je best wat vrije tijd over hebt omdat er geen beroepingswerk plaats vind, heb ik nagedacht over een andere invulling in deze Coronatijd. Velen zullen ongetwijfeld de cijfers volgen die het RIVM om en nabij 14.00 uur vrijgeeft. Misschien is het een idee, dat jij die hier onder een apart topic publiceert, Jantje?
Misschien kun jij, blijkbaar ook bij veel vrije tijd, de preken uit de luisterkring luisteren. :livre
Dat is een bewuste keuze om dat niet te doen!
Geen preken te luisteren?
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:@Jantje, nu je best wat vrije tijd over hebt omdat er geen beroepingswerk plaats vind, heb ik nagedacht over een andere invulling in deze Coronatijd. Velen zullen ongetwijfeld de cijfers volgen die het RIVM om en nabij 14.00 uur vrijgeeft. Misschien is het een idee, dat jij die hier onder een apart topic publiceert, Jantje?
Misschien kun jij, blijkbaar ook bij veel vrije tijd, de preken uit de luisterkring luisteren. :livre
Dat is een bewuste keuze om dat niet te doen!
Geen preken te luisteren?
Nee, maar ik heb geen behoefte om naar de diversiteit van allerlei predikanten uit de gereformeerde gezindte te gaan luisteren. Ik geloof niet dat ik dit onbevooroordeeld kan doen, omdat ik mogelijk bepaalde predikanten zou 'moeten' gaan luisteren waar ik moeite mee heb.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Nee, maar ik heb geen behoefte om naar de diversiteit van allerlei predikanten uit de gereformeerde gezindte te gaan luisteren. Ik geloof niet dat ik dit onbevooroordeeld kan doen, omdat ik mogelijk bepaalde predikanten zou 'moeten' gaan luisteren waar ik moeite mee heb.
Wellicht kan het je goed doen. Vooroordelen blijken soms zeer onterecht.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3051
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vraagje

Bericht door Lilian1975 »

Bruna schreef:
Lilian1975 schreef:
Tiberius schreef:Dat zou ik niet weten; die van ons heeft dat nog nooit gehad in ieder geval.
Ik zie overigens wel dat de prijzen nu best hoog zijn: wij hebben er destijds zo'n 500 euro voor betaald, nu schieten ze al over de 1000 heen.
Voordeel van een boomer is ook dat je ze ook kan nemen als je allergisch bent voor honden. Ze verliezen totaal geen haren namelijk. Nadeel hiervan is weer: je moet hem om de paar maanden laten knippen.
Heb die fokker van Bruna gebeld. Hij wil geen misbruik van de situatie maken en omhoog gaan met prijzen. Dat zat hem niet niel lekker. Overigens heeft hij nu geen nest. Maar verwacht over een week of twee wel het e.a. waaronder ook zuivere maltezers.
Dus over een mnaand een afspraak maken had zeker zin. Kunnen wij het allemaal nog laten bezinken.
En wat dierenartsen uit de omgeving nabellen. Die weten heus wel of het een zuivere kennel is.
Inderdaad hebben wij ook paspoort + registratie.
Stamboom heb je volgens mij alleen bij ras. Boomer is een kruising. Bij zuivere Maltezer zou je dit weer wel moeten hebben denk ik.
Kleinere kinderen mochten toen met witte jas en schoentjes in het hok. De puppys sprongen dan allemaal tegen hen op.
Geadviseerd wordt geloof ik om niet naar fokkers te gaan die veel soorten hebben.

Wij hebben geen problemen met gebit, is nooit ziek tot nu toe. Geen haaruitval en kan ook bij mensen met allergie.
Volgens mijn vrouw kon je bij veel ziektes binnen halfjaar geld terug oid. Kan ook altijd bellen voor advies daarna. We hebben het nooit gedaan maar goed was ook niet nodig.

Moederhonden mogen geloof ik Max 1x per jaar werpen bij deze fokker ivm gezondheid.

De andere site in Valkenburg ziet er netjes uit maar ken deze verder niet.
Nou we hebben contact gehad. Die kennel
ALBLASSERWAARD .Klonk echt wel fijn. Waarschijnlijk kunnen we over een maand puppy uitzoeken. Hij verwachtte dat er met twee weken weer een nest was. Boomers maar ook een nest maltezer. Misschien dat we toch voor Boomer gaan.
Ben benieuwd...
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bruna »

Lilian1975 schreef:
Bruna schreef:
Lilian1975 schreef:
Tiberius schreef:Dat zou ik niet weten; die van ons heeft dat nog nooit gehad in ieder geval.
Ik zie overigens wel dat de prijzen nu best hoog zijn: wij hebben er destijds zo'n 500 euro voor betaald, nu schieten ze al over de 1000 heen.
Voordeel van een boomer is ook dat je ze ook kan nemen als je allergisch bent voor honden. Ze verliezen totaal geen haren namelijk. Nadeel hiervan is weer: je moet hem om de paar maanden laten knippen.
Heb die fokker van Bruna gebeld. Hij wil geen misbruik van de situatie maken en omhoog gaan met prijzen. Dat zat hem niet niel lekker. Overigens heeft hij nu geen nest. Maar verwacht over een week of twee wel het e.a. waaronder ook zuivere maltezers.
Dus over een mnaand een afspraak maken had zeker zin. Kunnen wij het allemaal nog laten bezinken.
En wat dierenartsen uit de omgeving nabellen. Die weten heus wel of het een zuivere kennel is.
Inderdaad hebben wij ook paspoort + registratie.
Stamboom heb je volgens mij alleen bij ras. Boomer is een kruising. Bij zuivere Maltezer zou je dit weer wel moeten hebben denk ik.
Kleinere kinderen mochten toen met witte jas en schoentjes in het hok. De puppys sprongen dan allemaal tegen hen op.
Geadviseerd wordt geloof ik om niet naar fokkers te gaan die veel soorten hebben.

Wij hebben geen problemen met gebit, is nooit ziek tot nu toe. Geen haaruitval en kan ook bij mensen met allergie.
Volgens mijn vrouw kon je bij veel ziektes binnen halfjaar geld terug oid. Kan ook altijd bellen voor advies daarna. We hebben het nooit gedaan maar goed was ook niet nodig.

Moederhonden mogen geloof ik Max 1x per jaar werpen bij deze fokker ivm gezondheid.

De andere site in Valkenburg ziet er netjes uit maar ken deze verder niet.
Nou we hebben contact gehad. Die kennel
ALBLASSERWAARD .Klonk echt wel fijn. Waarschijnlijk kunnen we over een maand puppy uitzoeken. Hij verwachtte dat er met twee weken weer een nest was. Boomers maar ook een nest maltezer. Misschien dat we toch voor Boomer gaan.
Ben benieuwd...
Top. Niet om deze aan te prijzen maar wij hadden er een goed gevoel bij. Het was wel een uurtje reistijd uit het Zeeuwse. Mijn ega zegt: De dierenarts hier was en is overigens zeer te spreken over onze boomer. Netjes, gezond etc. Ze heeft het adres vd kennel doorgegeven aan iemand die betrouwbaar adres zocht voor boomer. Succes ermee!
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Ik zou haast zin krijgen om ook een hond te nemen :D
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraagje

Bericht door Terri »

DDD schreef:Ik zou haast zin krijgen om ook een hond te nemen :D
Ja he?, het werkt aanstekelijk.
Bij twee van onze kinderen hebben ze ook sinds kort een pup en daar genieten wij van mee.
Het is echt een verrijking.
merel
Berichten: 9845
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Klopt, soms zwicht ik bijna voor een pup. In deze tijd zou het heel leuk en gezellig zijn. Alleen straks als iedereen weer hele dagen op school en werk is, is het een ander verhaal
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bruna »

DDD schreef:Ik zou haast zin krijgen om ook een hond te nemen :D
HaHa, het moet bij je passen. We zeggen wel eens: een hond is echt autistisch. In veel dingen kan een hond mij/een mens tot voorbeeld zijn.
Ik was het minst enthousiast vooraf maar ben om. Ik zou m niet meer willen missen.
merel
Berichten: 9845
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Ik weet zeker dat als ik weer een Ierse terriër pup in mijn handen heb, dat ik verkocht ben. Daarom ga ik ook niet kijken naar een nestje ;).
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Lilian1975 schreef: Nou we hebben contact gehad. Die kennel
ALBLASSERWAARD .Klonk echt wel fijn. Waarschijnlijk kunnen we over een maand puppy uitzoeken. Hij verwachtte dat er met twee weken weer een nest was. Boomers maar ook een nest maltezer. Misschien dat we toch voor Boomer gaan.
Ben benieuwd...
Ja, dat is ook een hele goede. Ik had daar eerder geen erg in, maar nu je die naam noemt, herinner ik het weer.
Vrienden van ons hebben daar drie jaar geleden een boomer gekocht; prima hondje.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik zou haast zin krijgen om ook een hond te nemen :D
In jouw situatie is een kat makkelijker. Past ook wel bij je. ;)
merel schreef:Ik weet zeker dat als ik weer een Ierse terriër pup in mijn handen heb, dat ik verkocht ben.
Dat heb ik met een kitten. :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Kunnen ze geen honden en katten maken die altijd klein blijven? Dat gedweep met pups en kittens is toch onzin? Die beesten worden groot en dan worden ze steeds slechter voor het milieu.
merel
Berichten: 9845
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

refo schreef:Kunnen ze geen honden en katten maken die altijd klein blijven? Dat gedweep met pups en kittens is toch onzin? Die beesten worden groot en dan worden ze steeds slechter voor het milieu.
Een kind ook en zo niet een grotere belasting en de meeste mensen zijn dol op hun eigen (klein) kinderen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraagje

Bericht door Ad Anker »

merel schreef:
refo schreef:Kunnen ze geen honden en katten maken die altijd klein blijven? Dat gedweep met pups en kittens is toch onzin? Die beesten worden groot en dan worden ze steeds slechter voor het milieu.
Een kind ook en zo niet een grotere belasting en de meeste mensen zijn dol op hun eigen (klein) kinderen.
Nou ja zeg... Wat een vergelijking.
Plaats reactie