Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Zeeuw schreef:Heeft iemand ervaring met een Quooker in storing?
Ik weet niet wat je met storing bedoelt. Ik heb al ruim twintig jaar een Quooker, en bijna nooit problemen. Als er wat is, bel ik met het bedrijf en ze helpen me. Ze sturen onderdelen op of ik kan met de kraan langskomen. Service is erg goed.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:
Zeeuw schreef:Heeft iemand ervaring met een Quooker in storing?
Ik weet niet wat je met storing bedoelt. Ik heb al ruim twintig jaar een Quooker, en bijna nooit problemen. Als er wat is, bel ik met het bedrijf en ze helpen me. Ze sturen onderdelen op of ik kan met de kraan langskomen. Service is erg goed.
Het rode lampje knippert. Dus heb ik gedaan wat op de site staat: Quooker uit, stekker eruit, plugstekkertje er even uit en dan de boel weer opstarten. Maar alles blijft knippen en er komt geen water uit. Totaal niks. Ook niet koud.
Ik zal ze inderdaad eens bellen.

Laten jullie het trouwens eens per 5 jaar schoonmaken? We hebben dat dit jaar voor het eerst gedaan en er kwam een enorme hoeveelheid kalk uit.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Nee, nooit laten schoonmaken of dat zelf gedaan. Hij werkt, tot hij het niet meer doet. Dat is nu twee keer geweest, denk ik. Nu je het zegt, kan het inderdaad wel zijn dat er kalkaanslag was in de kraan, maar dan had ik voor minder dan honderd euro (uit mijn hoofd) een nieuw onderdeel en deed hij het weer prima.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Laten jullie het trouwens eens per 5 jaar schoonmaken? We hebben dat dit jaar voor het eerst gedaan en er kwam een enorme hoeveelheid kalk uit.
Wij hebben onlangs onze keuken laten renoveren en de monteur zei dat er alleen garantie op de keukenkraan wordt gegeven als er een kalkfilter wordt geinstalleerd.
Er zit hier zoveel kalk in het water dat ik me voor kan stellen dat apparaten veel eerder kapot gaan.
Je kunt een ontkalker op de leiding laten aanbrengen, maar dat is akelig duur.
Ik zie het nu ook op het zwarte aanrecht, rondom de kraan, als je dat een paar keer op laat drogen, slaat het wit uit.

N.B. Ik heb geen Quooker genomen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Ik heb gisteren een paar filmpjes op youtube gekeken over de kerncentrale in Borssele. In een daarvan kwam nog een goede bekende uitgebreid aan het woord, wat natuurlijk extra leuk was. Ook de inkijkjes in de centrale waren interessant.
Wat ik me afvroeg: hoe kijken de Zeeuwen tegen die kerncentrale aan? Vinden ze dat eng, of hoort het er gewoon bij? Er is ooit sprake geweest van sluiting (2004), maar dat is niet doorgegaan.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door JvW »

Dodo schreef:Ik heb gisteren een paar filmpjes op youtube gekeken over de kerncentrale in Borssele. In een daarvan kwam nog een goede bekende uitgebreid aan het woord, wat natuurlijk extra leuk was. Ook de inkijkjes in de centrale waren interessant.
Wat ik me afvroeg: hoe kijken de Zeeuwen tegen die kerncentrale aan? Vinden ze dat eng, of hoort het er gewoon bij? Er is ooit sprake geweest van sluiting (2004), maar dat is niet doorgegaan.
Die staat er nu eenmaal en wat mij betreft zetten ze er nog een tweede neer. Geen enkel probleem mee. Het risico op verdrinking door een overstroming is groter dan dat er wat mis gaat met de kerncentrale. Wel met de kanttekening dat de gevolgen bij een kernramp uiteraard veel groter zijn. De centrale zorgt voor een mooi stukje werkgelegenheid hier.
Wat ik minder vind zijn de kerncentrales in België, daar is veel meer mee aan de hand dan die in Borsele. En als het in België mis gaat, zijn de gevolgen ook hier merkbaar.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Vraagje

Bericht door Isala »

JvW schreef:Het risico op verdrinking door een overstroming is groter dan dat er wat mis gaat met de kerncentrale.
Drie weken geleden was er brand uitgebroken in de kerncentrale bij ons in de buurt. Ik moet zeggen dat ik toen wel even bang werd...
De brand was echter snel onder controle. Ik begreep later dat de brandweer daar wekelijks een oefening doet.
Hora est!
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door JvW »

Isala schreef:
JvW schreef:Het risico op verdrinking door een overstroming is groter dan dat er wat mis gaat met de kerncentrale.
Drie weken geleden was er brand uitgebroken in de kerncentrale bij ons in de buurt. Ik moet zeggen dat ik toen wel even bang werd...
De brand was echter snel onder controle. Ik begreep later dat de brandweer daar wekelijks een oefening doet.
Dat snap ik, want zoals ik al zei zijn de gevolgen bij een kernramp erg groot.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Ik heb gisteren een paar filmpjes op youtube gekeken over de kerncentrale in Borssele. In een daarvan kwam nog een goede bekende uitgebreid aan het woord, wat natuurlijk extra leuk was. Ook de inkijkjes in de centrale waren interessant.
Wat ik me afvroeg: hoe kijken de Zeeuwen tegen die kerncentrale aan? Vinden ze dat eng, of hoort het er gewoon bij? Er is ooit sprake geweest van sluiting (2004), maar dat is niet doorgegaan.
Een stuk minder eng dan als die lelijke windmolens (in zee).
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
Dodo schreef:Ik heb gisteren een paar filmpjes op youtube gekeken over de kerncentrale in Borssele. In een daarvan kwam nog een goede bekende uitgebreid aan het woord, wat natuurlijk extra leuk was. Ook de inkijkjes in de centrale waren interessant.
Wat ik me afvroeg: hoe kijken de Zeeuwen tegen die kerncentrale aan? Vinden ze dat eng, of hoort het er gewoon bij? Er is ooit sprake geweest van sluiting (2004), maar dat is niet doorgegaan.
Een stuk minder eng dan als die lelijke windmolens (in zee).
Daar ben ik nog niet zo uit eigenlijk. Je ziet ze wel staan, maar ik vind het niet storend dat je ze ziet bijvoorbeeld bij Westkapelle. Ik vrees alleen dat we het met die molens alleen niet redden, dus dat we beter tijdelijk wat extra kernenergie zouden moeten gebruiken.
Een windmolen in mijn achtertuin hoeft van mij ook niet, in zee lijkt het erop dat er voldoende ruimte is vooralsnog. Mits er maar voldoende rekening gehouden wordt met de scheepvaart en visserij.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Dodo schreef:Ik heb gisteren een paar filmpjes op youtube gekeken over de kerncentrale in Borssele. In een daarvan kwam nog een goede bekende uitgebreid aan het woord, wat natuurlijk extra leuk was. Ook de inkijkjes in de centrale waren interessant.
Wat ik me afvroeg: hoe kijken de Zeeuwen tegen die kerncentrale aan? Vinden ze dat eng, of hoort het er gewoon bij? Er is ooit sprake geweest van sluiting (2004), maar dat is niet doorgegaan.
Een stuk minder eng dan als die lelijke windmolens (in zee).
Daar ben ik nog niet zo uit eigenlijk. Je ziet ze wel staan, maar ik vind het niet storend dat je ze ziet bijvoorbeeld bij Westkapelle. Ik vrees alleen dat we het met die molens alleen niet redden, dus dat we beter tijdelijk wat extra kernenergie zouden moeten gebruiken.
Een windmolen in mijn achtertuin hoeft van mij ook niet, in zee lijkt het erop dat er voldoende ruimte is vooralsnog. Mits er maar voldoende rekening gehouden wordt met de scheepvaart en visserij.
Nou, als je op het strand in Zeeuws Vlaanderen zit, zie je bijzonder goed. En op zee verstoren ze het zeeleven behoorlijk. Dan ga ik voor de optie kernenergie.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Die centrale is toch ook geen pareltje.
Kernenergie is doorgaans veilig natuurlijk, en Borssele zit in de top van veilige kerncentrales. Maar als het fout zou gaan, is Zeeland weg. Dat is toch een rare gedachte...
Twee van de kinderen zijn een keer op vakantie geweest naar Tsjernobil, en vonden dat heel indrukwekkend. Daar zijn gruwelijke dingen gebeurd.
Een beetje net als met vliegen, het is zo enorm veilig, maar als het fout gaat, gaat het ook echt erg fout.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Nou, vliegen is wel van een andere orde. Die vliegrampen hebben behalve rouw bij nabestaanden verder geen gevolgen voor de mensheid.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Dodo schreef:Ik heb gisteren een paar filmpjes op youtube gekeken over de kerncentrale in Borssele. In een daarvan kwam nog een goede bekende uitgebreid aan het woord, wat natuurlijk extra leuk was. Ook de inkijkjes in de centrale waren interessant.
Wat ik me afvroeg: hoe kijken de Zeeuwen tegen die kerncentrale aan? Vinden ze dat eng, of hoort het er gewoon bij? Er is ooit sprake geweest van sluiting (2004), maar dat is niet doorgegaan.
Een stuk minder eng dan als die lelijke windmolens (in zee).
Daar ben ik nog niet zo uit eigenlijk. Je ziet ze wel staan, maar ik vind het niet storend dat je ze ziet bijvoorbeeld bij Westkapelle. Ik vrees alleen dat we het met die molens alleen niet redden, dus dat we beter tijdelijk wat extra kernenergie zouden moeten gebruiken.
Een windmolen in mijn achtertuin hoeft van mij ook niet, in zee lijkt het erop dat er voldoende ruimte is vooralsnog. Mits er maar voldoende rekening gehouden wordt met de scheepvaart en visserij.
Eerst was het 80% windenergie en 20% zonenergie, maar nu is dat toch maar omgedraaid.

Vanuit mijn elektrotechnische achtergrond kijk is wel eens verwonderend naar zo een grote windmolen. Als dat ding een beetje flink staat te draaien word er zo verschrikkelijk veel energie opgewekt. Dat vind ik dan wel leuk, maar ze zijn natuurlijk wel spuuglelijk. Maar dat waren de PV-panelen ook toen ze net op de markt kwamen. Nu is iedereen er aan gewend.

Ze zijn bezig met een soort PV-panelen tegen je buitengevel aan. Zodat je hele huis een soort kubusvormige zonnepaneel word :bobo
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Dodo schreef:Die centrale is toch ook geen pareltje.
Kernenergie is doorgaans veilig natuurlijk, en Borssele zit in de top van veilige kerncentrales. Maar als het fout zou gaan, is Zeeland weg. Dat is toch een rare gedachte...
Twee van de kinderen zijn een keer op vakantie geweest naar Tsjernobil, en vonden dat heel indrukwekkend. Daar zijn gruwelijke dingen gebeurd.
Een beetje net als met vliegen, het is zo enorm veilig, maar als het fout gaat, gaat het ook echt erg fout.
Van mij mogen ze er nog een kerncentrale naast bouwen.

Ik geloof dat er relatief weinig gevaar is. Zelfs als er een vliegtuig op neerstort, schijnt zo'n kernreactor nog amper wat te mankeren.

En kernenergie is erg goed voor het milieu.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie