Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje.

Bericht door Zita »

Ik zou eerst deppen met keukenrol gedrenkt in terpentine. Daarna inderdaad op de restvlek groene zeep.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje.

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:Ik zou eerst deppen met keukenrol gedrenkt in terpentine. Daarna inderdaad op de restvlek groene zeep.
Ik heb alleen SPIRITUS en SCHOONMAAKAZIJN in huis....
BIOTEX Groen heb ik wel.
Verder heb ik ANDY, CIF, DUBRO,
en gewone wasmiddelen als OMO en ROBIJN.
:sweat
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Vraagje.

Bericht door Lassie »

Nee, geen terpentine. Zou ik niet zo snel doen.

Gebruik dan biotex, beetje poeder op de vlek doen en even laten in trekken (desnoods nachtje laten staan).
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje.

Bericht door refo »

Verse olieverf heeft maar 1 remedie: onmiddellijk met terpentine verdunnen. Maar helemaal verdwijnen doet het zelden. De vezels drinken de verfstof nu eenmaal graag in. Het is nu na een uur of 4 ongeveer te laat.

Als het er nog niet uit is: neem je verlies en breid je hobby verder uit. En doe deze trui dan altijd aan. Met een ouwe broek.

Tot troost:
Jaren geleden had ik ook een mooie trui. Een roestbruine. Een oom van me had die te heet gewassen en daarom paste hij hem niet meer, maar mij zat hij perfect. Dat was ongeluk 1. Op een gegeven moment deden we op school proefjes met scheikunde. Wat er gebeurd is weet ik niet, maar onder de elleboog zat een vochtig gat. Zoutzuur vermoedelijk. Dat was ongeluk 2.
Het kan altijd nog erger.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Vraagje.

Bericht door MarthaMartha »

Is ossengal geen idee? dat gebruik ik eigenlijk voor alle vlekken.... goed natmaken, insoppen en zo sopperig wegleggen en na een paar uur in de wasmachine met gewone zeep een programma laten draaien....

(met olieverf heb ik geen ervaring)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Vraagje.

Bericht door sirdanilot »

refo schreef:Verse olieverf heeft maar 1 remedie: onmiddellijk met terpentine verdunnen. Maar helemaal verdwijnen doet het zelden. De vezels drinken de verfstof nu eenmaal graag in. Het is nu na een uur of 4 ongeveer te laat.

Als het er nog niet uit is: neem je verlies en breid je hobby verder uit. En doe deze trui dan altijd aan. Met een ouwe broek.

Tot troost:
Jaren geleden had ik ook een mooie trui. Een roestbruine. Een oom van me had die te heet gewassen en daarom paste hij hem niet meer, maar mij zat hij perfect. Dat was ongeluk 1. Op een gegeven moment deden we op school proefjes met scheikunde. Wat er gebeurd is weet ik niet, maar onder de elleboog zat een vochtig gat. Zoutzuur vermoedelijk. Dat was ongeluk 2.
Het kan altijd nog erger.
Ik had mijn favo trui een keer samen met al mijn kleren naar de wasserette gebracht (wasmachien kapot), en laten drogen. Oeps ! Hij kwam 2x zo klein terug :haha
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vraagje.

Bericht door Marco »

In de groene verf leggen, natuurlijk!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Vraagje.

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Marco schreef:In de groene verf leggen, natuurlijk!
Dacht ik ook al. Maar bezorg jij de juiste tint verf? :huhu
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje.

Bericht door -DIA- »

Voor de liefhebbers van leedvermaak en de betrachters van een ongeveinsd medelijden,
kan ik het volgende mededelen: De trui lijkt niet meer van zijn veelvervigheid ontdaan te
kunnen worden; dies hebben we eenparig besloten deze enkel nog te dragen bij de uitvoering
en het verrichten van mijn pogingen om enigszins te ontdekken of er nog ergens een verborgen
talent in mij sluimert. In de hoop en verwachting hiermede voldoende tegemoet gekomen zijnde
aan uw vragen, etc. Voorts wil ik allen van harte bedanken voor de hartelijke woorden en adviezen
aan ons gegeven! Ik zal het bij deze enkele woorden laten. Mochten er nog vragen en/of
opmerkingen gevonden worden, schroomt u dan niet mij deze voor te leggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Vraagje.

Bericht door ejvl »

Een talent heb je in ieder geval wel, wat een prachtig stukje tekst weer ;-)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraagje.

Bericht door Hendrikus »

Ooit staan de kunstkenners bij elkaar, werpen bewonderende blikken naar de doeken aan de wand en mompelen "Geweldig, een zaal vol authentieke DIA's, allemaal uit zijn groene periode".

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Vraagje.

Bericht door Sheba »

:haha :haha
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje.

Bericht door Orchidee »

Hoe realistisch is het om als 15 jarige serieuze verkering te hebben en pas over 7 jaar serieus over een evt. huwelijk te kunnen nadenken :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Coosje
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 nov 2007, 22:49

Re: Vraagje.

Bericht door Coosje »

Dat is niet realistisch maar als je verliefd bent, ben je nooit realistisch of je nu 15 of 45 jaar bent. :love
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje.

Bericht door Orchidee »

:wiz
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie