Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door huisman »

Herman schreef:
huisman schreef:Debat in de tweede kamer vandaag en morgen lijkt het prijsplafond nog wat gunstiger te beïnvloeden. Meer m3/KWU gaan waarschijnlijk onder het lage tarief vallen en bijna alle partijen begrijpen de hoge KWU prijs van het plafond niet (€0,70) en willen een lager tarief.
Dat is inderdaad te hopen en het kabinet snapt ook wel dat ze door toe te geven aan de kamer op dit punt ze bij de oppositie kan scoren. Vandaar dat de compensatie vermoedelijke ook zo laag is ingezet, dan heb je nog wat ruimte om weg te geven.
Dat politiek spel begrijp ik maar vind dit in deze situatie niet fraai. Er zijn burgers met slapeloze nachten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Herman schreef:
huisman schreef:Debat in de tweede kamer vandaag en morgen lijkt het prijsplafond nog wat gunstiger te beïnvloeden. Meer m3/KWU gaan waarschijnlijk onder het lage tarief vallen en bijna alle partijen begrijpen de hoge KWU prijs van het plafond niet (€0,70) en willen een lager tarief.
Dat is inderdaad te hopen en het kabinet snapt ook wel dat ze door toe te geven aan de kamer op dit punt ze bij de oppositie kan scoren. Vandaar dat de compensatie vermoedelijke ook zo laag is ingezet, dan heb je nog wat ruimte om weg te geven.
Dat politiek spel begrijp ik maar vind dit in deze situatie niet fraai. Er zijn burgers met slapeloze nachten.
Ik heb het lang niet gehad, maar na gisteren is voor mij de politieke arena, op een paar personen na, wel echt ongeloofwaardig geworden.
Ik hoorde onlangs een podcast met een oud-commando die aangaf 'democratie is een groot goed, maar wees dan ook bereid in tijden van crisis op de koop toe te nemen, dat er veel te weinig daadkracht is'.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ambtenaar »

Bourdon16 schreef: Klopt, alleen het contract loopt helaas eind november af. Dus we genieten er nog maar even van. Ik zit bij Greenchoice die reclame maken met 100% Nederlandse groene wind en zonnestroom dus hopelijk betekend dat een wat lager tarief dan 70 cent.
Greenchoice koopt ook gewoon energie in op de APX. Dat betekent dat ze net als iedereen uurprijzen betalen. Wellicht hebben ze een deel ingekocht via lange termijn contracten, dat dempt de prijs wellicht. Overigens is het goed om te beseffen dat er niet zoiets bestaat als groene elektriciteit. Elektriciteit is elektriciteit. Een windturbine produceert twee producten, elektriciteit en garanties van oorsprong. Dat laatste is een administratief product waarmee wordt aangetoond dat een bepaalde hoeveelheid elektriciteit is groen is opgewekt. Deze GvO's zijn overigens vrij verhandelbaar. In het verleden zijn massaal Noorse garanties van oorsprong ingekocht om elektriciteit uit kolencentrales te vergroenen. Flauwekul natuurlijk, de CO2 uitstoot werd niet minder, maar op papier kon men groene energie verkopen.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door TSD »

DDD schreef:Mijn (variabele) tarieven zijn enkele maanden geleden naar 36 cent per Kwh gegaan. Je hebt mijn bijdrage niet goed begrepen, want ik heb uiteraard geen tijdelijk contract voor drie jaar of wat dan ook. Ik heb een doorlopend contract met variabele tarieven. Normaal gesproken zou je dat een vast contract noemen, maar in de energiemarkt wordt gesproken over vaste contracten als de tarieven vast zijn.
Het was uitstel van executie. Eneco en Greenchoice hebben per 1 oktober de hoogste gasprijs van allemaal, ook voor bestaande klanten (m.u.v. degenen waar het tarief pas na 1 oktober afloopt):
https://nos.nl/artikel/2445529-grote-ve ... -1-oktober
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ararat »

Ik heb me nog niet goed in kunnen lezen.
Wat gebeurt er als de elektriciteits- en gasprijs onder die plafondprijs zakt (of blijft)? Gaan we dan onder dat plafond betalen, of zitten we komend jaar allemaal strak op dat plafond?
Gaan de energiebedrijven nu niet kunstmatig hoog inzetten? Ze krijgen toch aanvulling door de overheid.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door FlyingEagle »

Ik ben op zoek naar een boek over de synopsis van de vier evangeliën. Bijvoorbeeld die van Fahner. Ik kan deze nagenoeg nergens meer vinden. Iemand nog een idee? Ik heb er wel 1 op boekwinkeltjes.nl gevonden maar die is €30 en dat vind ik wat veel.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Vraag (algemeen)

Bericht door helma »

FlyingEagle schreef:Ik ben op zoek naar een boek over de synopsis van de vier evangeliën. Bijvoorbeeld die van Fahner. Ik kan deze nagenoeg nergens meer vinden. Iemand nog een idee? Ik heb er wel 1 op boekwinkeltjes.nl gevonden maar die is €30 en dat vind ik wat veel.
Is dat deze? Afbeelding
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Posthoorn »

Nee.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door FlyingEagle »

Nee die is het niet, al lijkt me dat ook wel interessant.
Het gaat om dit boek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ararat »

Iemand praktisch bekend met de Veritas-cursus? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zita »

Stel: het kadaster heeft opgemeten wat exact de erfafscheidingen zijn tussen twee percelen. Dit ivm het plaatsen van een nieuw hek. Dat blijkt voor één van de buren nogal tegen te vallen: het perceel valt voor haar bijna een meter smaller uit dan gedacht. Ze is daar nogal vertoornd over, accepteert de uitkomst van het kadaster niet en stelt dat ze eigenaar is op basis van verjaring (3:105 BW). Ze heeft het perceel overigens onlangs geërfd. Is de uitkomst van het kadaster niet leidend? Of ben ik een beetje gek?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Posthoorn »

Familie van Poetin?
Richard W
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 apr 2021, 16:09

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Richard W »

Zita schreef:Stel: het kadaster heeft opgemeten wat exact de erfafscheidingen zijn tussen twee percelen. Dit ivm het plaatsen van een nieuw hek. Dat blijkt voor één van de buren nogal tegen te vallen: het perceel valt voor haar bijna een meter smaller uit dan gedacht. Ze is daar nogal vertoornd over, accepteert de uitkomst van het kadaster niet en stelt dat ze eigenaar is op basis van verjaring (3:105 BW). Dat lijkt mij een beetje gek. Is de uitkomst van het kadaster niet leidend? Of ben ik een beetje gek?
Als de buurvrouw het stukje grond al meer dan 20 jaar bezit en er is nooit over geklaagd dan is er idd sprake van verjaring.
https://www.gmw.nl/verjaring-erfgrens/
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zita »

Richard W schreef:
Zita schreef:Stel: het kadaster heeft opgemeten wat exact de erfafscheidingen zijn tussen twee percelen. Dit ivm het plaatsen van een nieuw hek. Dat blijkt voor één van de buren nogal tegen te vallen: het perceel valt voor haar bijna een meter smaller uit dan gedacht. Ze is daar nogal vertoornd over, accepteert de uitkomst van het kadaster niet en stelt dat ze eigenaar is op basis van verjaring (3:105 BW). Dat lijkt mij een beetje gek. Is de uitkomst van het kadaster niet leidend? Of ben ik een beetje gek?
Als de buurvrouw het stukje grond al meer dan 20 jaar bezit en er is nooit over geklaagd dan is er idd sprake van verjaring.
https://www.gmw.nl/verjaring-erfgrens/
De ene buur heeft het perceel drie jaar geleden gekocht, de ander heeft het een half jaar geleden geerfd van een familielid die er minstens een jaar of veertig heeft gewoond. De voormalige eigenaren waren overigens familieleden van elkaar, dus die zullen zich nooit druk hebben gemaakt om de exacte locatie van de erfgrens.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zita »

Posthoorn schreef:Familie van Poetin?
Poetin is een ijskouwe. Zij is nogal enerverend, zal ik maar zeggen. Ze stond tegen die kadasterman te krijsen en te gillen en te dreigen met een advocaat. Die stuurt nu inderdaad een mail.
Plaats reactie