Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Maanenschijn »

Ararat schreef:
Zeeuw schreef:Zijn er hier mensen met een briljante tip tegen hooikoorts? Ik heb pillen, druppels, enz. maar die werken maar marginaal.
Je mondkapje + duikbril
Je kunt er om glimlachen, maar het is
inderdaad hoe ik vroeger op de trekker zat :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Heel erg veel andere producten/grondstoffen hebben ook vergelijkbare lijstjes.

Het gaat mij erom dat mensen dit kopen omdat gesuggereerd word dat het ''helpt''. Feit is alleen dat we nog steeds mensen met klachten hebben rondlopen op deze wereld, helaas is o.a. knoflook dus niet echt een wondermiddel. Mensen met klachten proberen heel veel, en dat is gewoon sneu. Ze betalen zich soms blauw aan allerlei middeltjes of (o.a. knoflook)therapieën.

Waarom schrijft anders niet iedere arts een shoarma-dieet met een hele hoop knoflook voor?
Niemand zegt dat voeding alles oplost. Ik denk omdat shoarma niet zo goed voor je is. :)

Maar shoarma is wel lekker :)

Zonder dolle, ik hoop dat je me begrijpt. De wanhopige ziekeling word natuurlijk links en rechts misleid door allerlei verhalen en diëten. Dit geld ook voor poeders en pillen om af te vallen, ook allemaal natuurlijke producten zogezegd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Posthoorn schreef:
HersteldHervormd schreef:Waarom schrijft anders niet iedere arts een shoarma-dieet met een hele hoop knoflook voor?
https://www.artsenleefstijl.nl/

Aan de door mij geadviseerde middelen hoef je je niet blauw te betalen. :) O ja, vitamine D is ook erg belangrijk voor je immuunsysteem. Is ook niet duur overigens.
Wat duur of goedkoop is, is relatief. Het ligt er aan wat je in je knip heb.
Overigens heeft de concurrent namelijk mogelijk een nóg beter recept die helaas dan wel net ook even íets beter afgeprijsd is.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

HersteldHervormd schreef:Zonder dolle, ik hoop dat je me begrijpt. De wanhopige ziekeling word natuurlijk links en rechts misleid door allerlei verhalen en diëten. Dit geld ook voor poeders en pillen om af te vallen, ook allemaal natuurlijke producten zogezegd.
De geneeskunde is te gecompliceerd om zo zwart-wit te denken. Wat gisteren alternatief was, kan vandaag ineens regulier zijn. En een standaardbehandeling in de reguliere geneeskunde kan morgen zomaar ineens worden bestempeld als 'onwetenschappelijk'.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Heel erg veel andere producten/grondstoffen hebben ook vergelijkbare lijstjes.

Het gaat mij erom dat mensen dit kopen omdat gesuggereerd word dat het ''helpt''. Feit is alleen dat we nog steeds mensen met klachten hebben rondlopen op deze wereld, helaas is o.a. knoflook dus niet echt een wondermiddel. Mensen met klachten proberen heel veel, en dat is gewoon sneu. Ze betalen zich soms blauw aan allerlei middeltjes of (o.a. knoflook)therapieën.

Waarom schrijft anders niet iedere arts een shoarma-dieet met een hele hoop knoflook voor?
Niemand zegt dat voeding alles oplost. Ik denk omdat shoarma niet zo goed voor je is. :)

Maar shoarma is wel lekker :)

Zonder dolle, ik hoop dat je me begrijpt. De wanhopige ziekeling word natuurlijk links en rechts misleid door allerlei verhalen en diëten. Dit geld ook voor poeders en pillen om af te vallen, ook allemaal natuurlijke producten zogezegd.
Als iemand die veel operaties heeft ondergaan en de zorg erg goed kent, nee, ik begrijp je niet en vind dat je bijzonder zwart-wit denkt. Als wanhopige ziekeling heb je gewoon je eigen verantwoordelijkheid en kan de reguliere zorg niet altijd een oplossing bieden.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Posthoorn schreef:
HersteldHervormd schreef:Waarom schrijft anders niet iedere arts een shoarma-dieet met een hele hoop knoflook voor?
https://www.artsenleefstijl.nl/

Aan de door mij geadviseerde middelen hoef je je niet blauw te betalen. :) O ja, vitamine D is ook erg belangrijk voor je immuunsysteem. Is ook niet duur overigens.
Wat duur of goedkoop is, is relatief. Het ligt er aan wat je in je knip heb.
Overigens heeft de concurrent namelijk mogelijk een nóg beter recept die helaas dan wel net ook even íets beter afgeprijsd is.
Denk je dat dit in de reguliere zorg anders is?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

Zeeuw schreef:Ik zou alleen zeggen: eet gewoon verse knoflook ipv via pillen.
Is ook prima natuurlijk. Voordeel van een goed knoflooksupplement is 1. reukloos (klopt), 2. hogere concentratie van het middel mogelijk en 3. makkelijker innemen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Natuurlijk is het te zwart-wit, er zullen heus wel goede werkingen zijn bij bepaalde producten, alleen is dat denk niet perse specifiek te koppelen aan dat product. Zie het een beetje als een vitamine C dieet waarbij er uitsluitend gewerkt word met sinaasappels. Alsof de sinaasappel het tovermiddel is, nee die kiwi en perzik doen hetzelfde.
Zeeuw schreef:Als wanhopige ziekeling heb je gewoon je eigen verantwoordelijkheid en kan de reguliere zorg niet altijd een oplossing bieden.
Mogelijk begrijp ik je niet helemaal, maar juist daarom vind ik dat zo sneu. De mensen moeten zelf het een en ander oppakken en komen uit bij een hoop hap-snap producten.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:Natuurlijk is het te zwart-wit, er zullen heus wel goede werkingen zijn bij bepaalde producten, alleen is dat denk niet perse specifiek te koppelen aan dat product. Zie het een beetje als een vitamine C dieet waarbij er uitsluitend gewerkt word met sinaasappels. Alsof de sinaasappel het tovermiddel is, nee die kiwi en perzik doen hetzelfde.
Zeeuw schreef:Als wanhopige ziekeling heb je gewoon je eigen verantwoordelijkheid en kan de reguliere zorg niet altijd een oplossing bieden.
Mogelijk begrijp ik je niet helemaal, maar juist daarom vind ik dat zo sneu. De mensen moeten zelf het een en ander oppakken en komen uit bij een hoop hap-snap producten.
Als je je echt verdiept hebt, praten we er nog eens verder over.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:Natuurlijk is het te zwart-wit, er zullen heus wel goede werkingen zijn bij bepaalde producten, alleen is dat denk niet perse specifiek te koppelen aan dat product. Zie het een beetje als een vitamine C dieet waarbij er uitsluitend gewerkt word met sinaasappels. Alsof de sinaasappel het tovermiddel is, nee die kiwi en perzik doen hetzelfde.
Zeeuw schreef:Als wanhopige ziekeling heb je gewoon je eigen verantwoordelijkheid en kan de reguliere zorg niet altijd een oplossing bieden.
Mogelijk begrijp ik je niet helemaal, maar juist daarom vind ik dat zo sneu. De mensen moeten zelf het een en ander oppakken en komen uit bij een hoop hap-snap producten.
Als je je echt verdiept hebt, praten we er nog eens verder over.
Heb je Teams? Ik ben ready.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:Natuurlijk is het te zwart-wit, er zullen heus wel goede werkingen zijn bij bepaalde producten, alleen is dat denk niet perse specifiek te koppelen aan dat product. Zie het een beetje als een vitamine C dieet waarbij er uitsluitend gewerkt word met sinaasappels. Alsof de sinaasappel het tovermiddel is, nee die kiwi en perzik doen hetzelfde.
Zeeuw schreef:Als wanhopige ziekeling heb je gewoon je eigen verantwoordelijkheid en kan de reguliere zorg niet altijd een oplossing bieden.
Mogelijk begrijp ik je niet helemaal, maar juist daarom vind ik dat zo sneu. De mensen moeten zelf het een en ander oppakken en komen uit bij een hoop hap-snap producten.
Als je je echt verdiept hebt, praten we er nog eens verder over.
Heb je Teams? Ik ben ready.
Grapjas. 'Echt verdiept'. Want zolang je zwart-wit bent over zaken, heb je je niet verdiept in de veelheid en werking van een groot aantal volledig andere producten, waarvan het ene zeker kwakzalverig is en het andere gewoon fatsoenlijk werkzaam.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:Grapjas. 'Echt verdiept'. Want zolang je zwart-wit bent over zaken, heb je je niet verdiept in de veelheid en werking van een groot aantal volledig andere producten, waarvan het ene zeker kwakzalverig is en het andere gewoon fatsoenlijk werkzaam.
Waarom denk je dat je de enige bent die er verstand van hebt? Omdat jij naar rechts gaat en ik naar links?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:Grapjas. 'Echt verdiept'. Want zolang je zwart-wit bent over zaken, heb je je niet verdiept in de veelheid en werking van een groot aantal volledig andere producten, waarvan het ene zeker kwakzalverig is en het andere gewoon fatsoenlijk werkzaam.
Waarom denk je dat je de enige bent die er verstand van hebt? Omdat jij naar rechts gaat en ik naar links?
....
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:Grapjas. 'Echt verdiept'. Want zolang je zwart-wit bent over zaken, heb je je niet verdiept in de veelheid en werking van een groot aantal volledig andere producten, waarvan het ene zeker kwakzalverig is en het andere gewoon fatsoenlijk werkzaam.
Waarom denk je dat je de enige bent die er verstand van hebt? Omdat jij naar rechts gaat en ik naar links?
....
Ik ontken nergens dat bepaalde producten niet werken, alleen is vaak het traject wat de ziekeling loopt via een hoop pillen en poeders en daar ageer ik tegen.

Heb je dat zelf dan niet ervaren?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vraagje

Bericht door Ararat »

HersteldHervormd schreef: Ik ontken nergens dat bepaalde producten niet werken, alleen is vaak het traject wat de ziekeling loopt via een hoop pillen en poeders en daar ageer ik tegen.

Heb je dat zelf dan niet ervaren?
Zomaar tussendoor: Hoewel ikzelf totaal niet geraakt word door alles wat je hebt gezegd lijkt het me niet helpend om in een discussie 'wanhopige ziekeling' en dat soort kwalificaties te gebruiken.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Plaats reactie