Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje.

Bericht door Posthoorn »

Zita schreef:Ik heb enigszins last van lekkage. Ik ben bang dat daar het probleem door veroorzaakt wordt. :( Intussen heb ik al mogen concluderen dat één van de vier groepen onder de betreffende aardlek geen problemen heeft en eentje wel. Nu maar groep 3 gaan testen. Het was gisterenavond overigens best sfeervol, theedrinken bij een zaklamp en bij het licht van RF. Ik ga zo maar eens mijn kaarsenvoorraad bekijken. En maandag een noodkreet naar mijn installateur sturen.
Als ik geen stroom heb, kan ik niet internetten. Hoe kan het dat jij dat wel kunt?
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vraagje.

Bericht door Chrisje72 »

3G?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje.

Bericht door Mara »

Stroomstoring vind ik afschuwelijk.
Tijdje zonder water lukt wel, ik heb altijd flessen mineraalwater in huis, zonder gas, even niet koken en extra trui als het koud is.
Maar je kunt vrijwel niets meer als je geen stroom hebt.
We zijn er zo afhankelijk van geworden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Vraagje.

Bericht door Lassie »

Daarom hebben wij een aggregaat in huis, we hebben deze al eens moeten gebruiken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje.

Bericht door refo »

Zonder stroom is vooral lastig voor de diepvries.
Zonder water is een ramp, tenzij je het alleen gebruikt om te drinken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje.

Bericht door refo »

Mara schreef:
Zita schreef:
refo schreef:Als je 1 aardlekschakelaar hebt en die vliegt er steeds uit: alle stoppen uitzetten.
Aardlekschakelaar aanzetten. Alle stoppen 1 voor 1 weer aanzetten tot de aardlekschakelaar er weer uitslaat.
Dan weet je in welke groep het zit.
Daar dan alle stekkers uithalen.
Weer proberen de stop aan te zetten.
Als hij er weer uitvliegt wordt het moeilijker.
Dankje! Ik ga de boel testen.
Zit je nu vanaf gisteravond al zonder stroom Zita?
Wij hebben dit ook eens gehad en gelukkig kwam mijn man erachter dat de elektrische waterkoker dit veroorzaakte.
Hij hoefde niet eens aan te staan, maar slechts met de stekker in het contact, veroorzaakte hij al kortsluiting.
Dus misschien is het goed je apparaten even na te gaan? Tis maar een tip. :)
Die tip had ze al.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vraagje.

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef:Ik heb zojuist een chocoladetaart en een citroencake gebakken :slurp
Vanavond verjaardag van een van de kids.
O jam jam, ik neem wel een kadootje mee hoor ;)
als jij een keer komt bak ik wat lekkers!!!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje.

Bericht door Zita »

Ik snap niks van elektriciteit, maar het schijnt dat ik meerdere aardlekschakelaars heb. De keuken bleef het dus wel gewoon doen toen een aardlekschakelaar (waaronder vier groepen vallen) eruit knalde. Ik heb in de woonkamer 1 lamp die wel aankan, de rest zit op de foute groep. Ik kan gaan overwegen om mijn zithoek en eethoek te verwisselen, dan heb ik toch een verlicht weekend. Het internet zit onder een andere aardlekschakelaar. Maar helaas, ik moet nu in de gang mijn laptop weer gaan opladen... Het is best ingewikkeld zo. Vanmorgen stond ik bij de trap mijn smoothie te draaien. :soupir
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje.

Bericht door Dodo »

Heb je niet een aardige klusjesman in je adresboek staan, die je ook op zaterdag kunt bellen? Elektriciteit moet wel goed zijn, ik hou er niet zo van als dingen het niet doen en ik snap niet waarom.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Vraagje.

Bericht door Jo-Ann »

Zita schreef:Ik snap niks van elektriciteit, maar het schijnt dat ik meerdere aardlekschakelaars heb. De keuken bleef het dus wel gewoon doen toen een aardlekschakelaar (waaronder vier groepen vallen) eruit knalde. Ik heb in de woonkamer 1 lamp die wel aankan, de rest zit op de foute groep. Ik kan gaan overwegen om mijn zithoek en eethoek te verwisselen, dan heb ik toch een verlicht weekend. Het internet zit onder een andere aardlekschakelaar. Maar helaas, ik moet nu in de gang mijn laptop weer gaan opladen... Het is best ingewikkeld zo. Vanmorgen stond ik bij de trap mijn smoothie te draaien. :soupir
Oh, frustrerend is dat hè!
Geen broer, zwager, neef, oom, buurman, oid in de buurt die arme jij even kan/wil helpen?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje.

Bericht door Zita »

Jo-Ann schreef:
Zita schreef:Ik snap niks van elektriciteit, maar het schijnt dat ik meerdere aardlekschakelaars heb. De keuken bleef het dus wel gewoon doen toen een aardlekschakelaar (waaronder vier groepen vallen) eruit knalde. Ik heb in de woonkamer 1 lamp die wel aankan, de rest zit op de foute groep. Ik kan gaan overwegen om mijn zithoek en eethoek te verwisselen, dan heb ik toch een verlicht weekend. Het internet zit onder een andere aardlekschakelaar. Maar helaas, ik moet nu in de gang mijn laptop weer gaan opladen... Het is best ingewikkeld zo. Vanmorgen stond ik bij de trap mijn smoothie te draaien. :soupir
Oh, frustrerend is dat hè!
Geen broer, zwager, neef, oom, buurman, oid in de buurt die arme jij even kan/wil helpen?
Neen, geen van dat soort. Maar maandag krijgt mijn installateur bericht. Als hij niet heeeeeel snel kan komen, alarmeer ik klusjesman2. Een weekendje met één groep minder is geen probleem, denk ik.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje.

Bericht door refo »

Zita schreef:Ik snap niks van elektriciteit, maar het schijnt dat ik meerdere aardlekschakelaars heb. De keuken bleef het dus wel gewoon doen toen een aardlekschakelaar (waaronder vier groepen vallen) eruit knalde. Ik heb in de woonkamer 1 lamp die wel aankan, de rest zit op de foute groep. Ik kan gaan overwegen om mijn zithoek en eethoek te verwisselen, dan heb ik toch een verlicht weekend. Het internet zit onder een andere aardlekschakelaar. Maar helaas, ik moet nu in de gang mijn laptop weer gaan opladen... Het is best ingewikkeld zo. Vanmorgen stond ik bij de trap mijn smoothie te draaien. :soupir
De aarleksschakelaar schakelt uit als er een verschil in stroom wordt gemeten. Stroom is een kring en als er wat lekt is er verschil tussen wat erin gaat en wat eruit gaat. Het kan inderdaad zijn dat er stroom lekt door nattigheid ergens. Dat kan zich ook in de muur afspelen. Als je in de foute groep geen nattigheid ziet is het een kwestie van meten.

Wij hadden een keer lekkage op zolder dat zich uiteindelijk uitte in een volgelopen lampebol in de douche. Verder zag je nergens water.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Vraagje.

Bericht door ejvl »

Zita schreef:Ik snap niks van elektriciteit, maar het schijnt dat ik meerdere aardlekschakelaars heb. De keuken bleef het dus wel gewoon doen toen een aardlekschakelaar (waaronder vier groepen vallen) eruit knalde. Ik heb in de woonkamer 1 lamp die wel aankan, de rest zit op de foute groep. Ik kan gaan overwegen om mijn zithoek en eethoek te verwisselen, dan heb ik toch een verlicht weekend. Het internet zit onder een andere aardlekschakelaar. Maar helaas, ik moet nu in de gang mijn laptop weer gaan opladen... Het is best ingewikkeld zo. Vanmorgen stond ik bij de trap mijn smoothie te draaien. :soupir
Ik had eerder een huis met 4 groepen waarvan 2 met aardlek en 2 zonder...Tenminste geen die ik zelf kon schakelen.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje.

Bericht door -DIA- »

Vraagje:

HELP! Wie weet wat ik moet doen?
Het zit namelijk zo: Ik heb vanmiddag mijn verborgen talenten bloot proberen te
leggen door te trachten iets te schilderen met olieverf.
Nu had ik dat sinds plusminus 1970 niet meer gedaan, dus dan ging vanzelf veel fout,
zoals ieder weldenkend mens wel wat kan bevatten, naar we mogen aannemen.
Nu had ik een mooie groene trui aan. Ja echt een heel mooie! Eentje met lange mouwen.
En ja, nu ben ik normaal, zoals velen, rechtshandig, en dus pakte ik het penseeltje met mijn
rechterhand beet. Maar ook het palet stond rechts.
En... zonder dat ik er veel erg in had gebeurde het: Ik ging tijdens het werken aan mijn
geweldige kunstwerk steeds met mijn rechterarm over dat palet...
Dat resulteerde dan in een veelvervige trui! Maar ja, mooi is anders. :bobo
Wie weet hoe ik de veelvervige trui weer gewoon groen krijg? Zonder teveel poespas
indien mogelijk. Bij voorbaat mijn hartelijke dankt voor uw goede en welgemeente tips en
adviezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Vraagje.

Bericht door Lassie »

Groene zeep onverdund op de vlek insmeren, een nachtje laten rusten en dan wassen.
Plaats reactie