Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Op batterij.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Tiberius schreef:Op batterij.
Als die bijna leeg zijn, gaan ze piepen midden in de nacht.
Je kunt ze ook aansluiten op het net, via een lamp aan het plafond, maar dat staat meestal niet mooi.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Je moet ze maandelijks testen, dan voorkom je dat.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Op batterij.
Ik las dat sommigen wel 10 jaar meegaan. Die wordt bijgeleverd.
In principe gebruikt zo'n ding weinig stroom toch?
Wij hebben een draadloze thermostaat, sinds een jaar of 9, ik heb nog maar 1 x de batterijen moeten vervangen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraagje

Bericht door Maanenschijn »

Wij hebben een brandmeldsysteem op het lichtnet. Die zijn ook geschakeld met elkaar. De batterij dient als noodstroomvoorziening.

De brandverzekering verplicht een dergelijk systeem in verband met een rieten kap. Het systeem is ook wel eens nuttig geweest....
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

Hier hebben ze net vorige week rookmelders geplaatst, want dat schijnt verplicht te zijn, zeker in etagewoningen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vraagje

Bericht door Valcke »

-DIA- schreef:Hier hebben ze net vorige week rookmelders geplaatst, want dat schijnt verplicht te zijn, zeker in etagewoningen.
Wel jammer dat het pas gebeurt wanneer het verplicht is. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat er brandmelders zijn.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

Valcke schreef:
-DIA- schreef:Hier hebben ze net vorige week rookmelders geplaatst, want dat schijnt verplicht te zijn, zeker in etagewoningen.
Wel jammer dat het pas gebeurt wanneer het verplicht is. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat er brandmelders zijn.
Ik woon hier sinds 1997, en heb hier in de buurt nog geen brand meegemaakt. Als we verder terugkijk komen op bijna 70 jaren, en dan ook nooit een brand meegemaakt. Misschien dat ik een uitzondering ben...
Maar goed, ik begrijp ook wel dat zo'n intelligent(?) stukje techniek heel nuttig kan zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Valcke schreef:
-DIA- schreef:Hier hebben ze net vorige week rookmelders geplaatst, want dat schijnt verplicht te zijn, zeker in etagewoningen.
Wel jammer dat het pas gebeurt wanneer het verplicht is. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat er brandmelders zijn.
Ja he? Zeker met al die moderne stoffen en materialen, waar meubelen van gemaakt zijn.
Het smelt in no time weg en er komen giftige gassen vrij.
Ook is het nuttig om de weg te kunnen vinden terwijl je niets meer kunt zien. Oefenen dus met je ogen dicht.
Hoe je in de kortst mogelijke tijd veilig je huis kunt verlaten.
En dat valt tegen, hebben wij eens gemerkt.
Er was eens een SIRE filmpje van, waarin ze oefenden met mensen.
Ze stootten hun tenen, vielen van een afstapje, dachten in 15 seconden buiten te kunnen staan en dat was dan vaak na meer dan een minuut!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9657
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Mara schreef:
Valcke schreef:
-DIA- schreef:Hier hebben ze net vorige week rookmelders geplaatst, want dat schijnt verplicht te zijn, zeker in etagewoningen.
Wel jammer dat het pas gebeurt wanneer het verplicht is. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat er brandmelders zijn.
Ja he? Zeker met al die moderne stoffen en materialen, waar meubelen van gemaakt zijn.
Het smelt in no time weg en er komen giftige gassen vrij.
Ook is het nuttig om de weg te kunnen vinden terwijl je niets meer kunt zien. Oefenen dus met je ogen dicht.
Hoe je in de kortst mogelijke tijd veilig je huis kunt verlaten.
En dat valt tegen, hebben wij eens gemerkt.
Er was eens een SIRE filmpje van, waarin ze oefenden met mensen.
Ze stootten hun tenen, vielen van een afstapje, dachten in 15 seconden buiten te kunnen staan en dat was dan vaak na meer dan een minuut!
Wij hebben diverse vluchtwegen in huis. Mijn dochter en wij kunnen uit het slaapkamerraam stappen en een plat dak op en daarvan af springen. Onze oudste twee kunnen op zolder via een ladder over een muurtje klimmen en daarna het dak bij de buren op. Onze jongste kan ook vrij makkelijk uit het raam klimmen en vanaf de 1e etage springen. Ons vorige huis was in dat opzicht moeilijker om aan brand te ontsnappen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Vraagje

Bericht door ejvl »

Ik heb 3x een Google Protect, combi dus. Werkt prima en ook meldingen op de telefoon.
Elke verdieping 1.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vraagje

Bericht door helma »

Vraagje:
Weet iemand of het boek van Prof Wisse over de kruiswoorden in het Engels is vertaald?
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Vraagje

Bericht door KDD »

helma schreef:Vraagje:
Weet iemand of het boek van Prof Wisse over de kruiswoorden in het Engels is vertaald?
Ik denk het niet. Ik heb wat rondgevraagd en online gezocht maar nergens gevonden. Andere boeken van hem vertaald in het engels zijn er wel dus het is niet dat hij een onbekende is hier.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Vraagje: binnen mijn gezin lees ik wekelijks een preek en bereid deze dan ook voor. Daarbij kies ik er ook graag voor om preken te lezen uit het tijdperk 1800. Wat me daarbij vaak opvalt is dat predikanten uit die tijd soms op een vreemde wijze tot het ambt zijn gekomen(een beetje via-via) of dat ze na onmin in de gemeente hun ambt neerleggen. Hoe zouden jullie omgaan met het lezen van dergelijke preken, ondanks dat de predicaties geen zaken bevatten die tegen Gods woord ingaan?

Gisteren las ik bijvoorbeeld van ds. A.C. van Raalte, maar er bekroop me een gevoel dat er iets was met deze man. Even wat achtergrondinfo opgezocht waarbij ik me af vraag of ik deze wel moet lezen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Piet Puk schreef:Vraagje: binnen mijn gezin lees ik wekelijks een preek en bereid deze dan ook voor. Daarbij kies ik er ook graag voor om preken te lezen uit het tijdperk 1800. Wat me daarbij vaak opvalt is dat predikanten uit die tijd soms op een vreemde wijze tot het ambt zijn gekomen(een beetje via-via) of dat ze na onmin in de gemeente hun ambt neerleggen. Hoe zouden jullie omgaan met het lezen van dergelijke preken, ondanks dat de predicaties geen zaken bevatten die tegen Gods woord ingaan?

Gisteren las ik bijvoorbeeld van ds. A.C. van Raalte, maar er bekroop me een gevoel dat er iets was met deze man. Even wat achtergrondinfo opgezocht waarbij ik me af vraag of ik deze wel moet lezen.
Dat noopt mij uit nieuwsgierigheid de vraag waarom je voor deze oude preken kiest. Hebben huidige predikanten niets te vertellen? Of is er een andere reden?
Plaats reactie