Vraag (algemeen)

Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Chrisje72 »

Een vraag: waarom zo met zijn allen tegen één? Mag niet iedereen zijn persoonlijkheid hebben?
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ararat »

In een gezin, werkkring of vriendengroep plaagt men elkaar weleens graag als iemand wat dramatisch doet. Zo zie ik dat hier ook.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:Hij krijgt in ieder geval zo weer de gewenste aandacht. :)
Dat lijkt me dan weer onnodig op de persoon.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Chrisje72 schreef:Een vraag: waarom zo met zijn allen tegen één? Mag niet iedereen zijn persoonlijkheid hebben?
Dat heet groepsdynamiek, maar het is mijns inziens gewoon pestgedrag.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Tiberius »

Het is meer de reactie op wie kaatst.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Dat sluit de twee voorgaande opinies niet uit.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Tiberius »

Denk je?
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Jazeker. Ook pestgedrag heeft vaak een oorzaak bij het slachtoffer. Het is vaak een onvolwassen reactie op onvolwassen gedrag.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:
Chrisje72 schreef:Een vraag: waarom zo met zijn allen tegen één? Mag niet iedereen zijn persoonlijkheid hebben?
Dat heet groepsdynamiek, maar het is mijns inziens gewoon pestgedrag.
Pesten is toch echt wel van een hele andere orde hoor.
Mensen die een bijdrage leveren aan dit topic doen het allemaal met een knipoog en een vriendelijk glimlach.
Een beetje nuchterheid kan geen kwaad zo te zien.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

De glimlach maakt het niets beter hoor. Als het zich steeds concentreert op één of enkele personen, blijft het pestgedrag. Overigens zijn er maar weinig mensen die zich er aan bezondigen, daar niet van.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Terri »

Ik merk regelmatig dat bepaalde personen Jantje alias Ger.Gem.lid graag stangen, soms lijkt het bijna op een hetze. Ik begrijp dat niet.
Deze persoon is wie hij is, regelmatig heel stellig, maar kan ook veel hebben. Ik vind dat hij soms wat onheus behandeld wordt.
Grote kerels onder elkaar moeten dit toch niet willen?, laat staan christelijke kerels.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ad Anker »

Ik snap DDD wel. Het is echter allerminst zo bedoeld. Ik vind wat van zo'n onderschrift en de reacties die er (begrijpelijk) op komen. Ik hoop dat GGlid het me niet kwalijk neemt. Ik waardeer GGlid en dat weet hij wel.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Een kort woord ter eindiging:

Ik neem jullie niets kwalijk.

Mijn onderschrift staat in de reacties inmiddels uit, maar is in mijn profiel nog wel aanwezig.

Er ligt, vanwege diverse redenen (buiten het forum om), een moeilijke week achter me.

Dat heeft mij doen besluiten om me op het forum wat verder terug te trekken als het gaat om (vaak steeds weer opnieuw terugkerende) discussies. De visie en de ervaring die ik persoonlijk heb in de omstandigheden waarin ik me kerkelijk gezien bevind, wordt door bijna niemand begrepen. Ik heb dat in de achterliggende dagen ook geleerd. Dat is een moeilijke constatering, maar de morgenpreek (via de bekende weg is die terug te vinden) van gisteren heeft me zeer bemoedigd. Dan kan alles moeilijk zijn en moeilijk blijven, maar dan zal het toch goed gaan. Verder wens ik het er niet meer over te hebben.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Piet Puk »

Ik snap alleen niet dat mijn reactie om een liveblog voor reacties zorgen in de richting van GG-lid. Mijn suggestie was namelijk serieus. Wanneer dit topic ontspoort kun je zo'n topic sluiten en weer op een 'normale' manier verder in 'beroepingswerk discussie'
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

@GG-lid: zo is dat.

Ik heb het idee dat ik het redelijk begrijp, maar wij zijn het niet altijd eens. Het lijkt mij verder een prima plan om herhaaldiscussies aan je voorbij te laten gaan.

@Ad Anker:
Eens. Ik beschuldig niemand van opzettelijk pijn doen. En ik ben het overigens met Tiberius eens dat wie kaatst, de bal kan verwachten. Dus als iemand inhoudelijk commentaar heeft op mijn opmerkingen, dan trek ik mij dat zelden persoonlijk aan.
Plaats reactie