Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Eigenlijk heb ik nog steeds niet het echte antwoord op mijn vraag
Wél prima, wellicht véél voordeligere, alternatieven
Maar ik zou het toch weleens willen weten waar mensen zulke leuke gordijntjes met een kantje of balletjes onderaan vandaan halen.
Zouden ze het allemaal zelf maken?
In Staphorst zie je het ook regelmatig.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Eigenlijk heb ik nog steeds niet het echte antwoord op mijn vraagAfbeelding
Wél prima, wellicht véél voordeligere, alternatievenAfbeelding
Maar ik zou het toch weleens willen weten waar mensen zulke leuke gordijntjes met een kantje of balletjes onderaan vandaan halen.
Zouden ze het allemaal zelf maken?
In Staphorst zie je het ook regelmatig.
Ik moest even googlen wat je bedoelde, want ik heb dit nog nooit gezien.
Het lijkt me ook niet praktisch met katjes in huis. Bij mij zouden ze er binnen de kortste keren afgetrokken zijn. :)
Ik heb wel eens rolgordijnen met een kantrand gezien, maar dat had die mevrouw zelf gedaan.
Zo'n bolletjesrand kun je kopen in een webshop of zelf haken?

En mijn ervaring met goedkope rolgordijnen zijn niet positief.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Vraagje

Bericht door Gian »

Weet iemand of het woord 'chokma' mannelijk of vrouwelijk is? En welk woordenboek gebruik je waar dat bij staat? Bvd

edit; Dat het ws vrl is, is me nu bekend, maar ik zoek wel een goed uitgebreid hebreeuws woordenboek. Ik heb alleen de isb lexicon, en die is erg beperkt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Is het zo dat een man één (of meerde ribben) minder heeft dan een vrouw? Fysiek gezien.
Ik kan er niet echt iets duidelijks over vinden op het internet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

HersteldHervormd schreef:Is het zo dat een man één (of meerde ribben) minder heeft dan een vrouw? Fysiek gezien.
Ik kan er niet echt iets duidelijks over vinden op het internet.
Volgens de paus wel.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraagje

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:Is het zo dat een man één (of meerde ribben) minder heeft dan een vrouw? Fysiek gezien.
Ik kan er niet echt iets duidelijks over vinden op het internet.
Volgens de paus wel.
De paus kan het wel vinden op internet?
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Vraagje

Bericht door Floppy »

HersteldHervormd schreef:Is het zo dat een man één (of meerde ribben) minder heeft dan een vrouw? Fysiek gezien.
Ik kan er niet echt iets duidelijks over vinden op het internet.
Volgens Google: https://www.google.com/search?q=nr+of+ribs+male+female
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraagje

Bericht door Ad Anker »

Het is natuurlijk een verhaal geweest. Gebaseerd op de scheppingsgeschiedenis van de mens.
Edoch, als ik als een kind een vinger zou hebben verloren, zouden mijn kinderen niet met een vinger minder geboren worden. Dus het is een verhaal wat niet klopt.
Bertiel
Berichten: 4610
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bertiel »

Of Adam is met 13 ribben geschapen en ging na Eva’s schepping verder met 12
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vraagje

Bericht door Valcke »

Gian schreef:Weet iemand of het woord 'chokma' mannelijk of vrouwelijk is? En welk woordenboek gebruik je waar dat bij staat? Bvd

edit; Dat het ws vrl is, is me nu bekend, maar ik zoek wel een goed uitgebreid hebreeuws woordenboek. Ik heb alleen de isb lexicon, en die is erg beperkt.
Het woord is inderdaad vrouwelijk. Bij mijn weten staat in ieder fatsoenlijk woordenboek of een zelfstandig naamwoord mannelijk of vrouwelijk is.

Mijn woordenboeken heb ik inmiddels een jaar of twintig en langer, dus dat zijn niet de meest recente edities (wat overigens nagenoeg niets uitmaakt). Ik doe dus maar geen aanbeveling. Zelf gebruik ik graag het woordenboek van Gesenius-Tregelles (Engelstalig), maar ik heb ook Koehler-Baumgartner en nog enkele andere woordenboeken.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Vraagje

Bericht door Gian »

Thnx
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Waarom vouwen caissières bij de supermarkt altijd de kassabon twee of drie keer samen, voor ze die overhandigen? Ik begrijp dat nooit zo. Het kost meerdere seconden, en tijd is heel belangrijk voor de klantafhandeling. De koopzegels worden ook opgevouwen of opgerold. Heel vreemd. En in deze tijden is het risico van handcontact groter als ze iets kleins overhandigen, dan wanneer ze een groter voorwerp aanreiken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:Waarom vouwen caissières bij de supermarkt altijd de kassabon twee of drie keer samen, voor ze die overhandigen? Ik begrijp dat nooit zo. Het kost meerdere seconden, en tijd is heel belangrijk voor de klantafhandeling. De koopzegels worden ook opgevouwen of opgerold. Heel vreemd. En in deze tijden is het risico van handcontact groter als ze iets kleins overhandigen, dan wanneer ze een groter voorwerp aanreiken.
Waarom vraag je het hen niet gewoon?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:
Dodo schreef:Waarom vouwen caissières bij de supermarkt altijd de kassabon twee of drie keer samen, voor ze die overhandigen? Ik begrijp dat nooit zo. Het kost meerdere seconden, en tijd is heel belangrijk voor de klantafhandeling. De koopzegels worden ook opgevouwen of opgerold. Heel vreemd. En in deze tijden is het risico van handcontact groter als ze iets kleins overhandigen, dan wanneer ze een groter voorwerp aanreiken.
Waarom vraag je het hen niet gewoon?
::tilt
Mijn eerste gedachte is altijd voor het forum, dat zou je moeten waarderen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Ok, ik zal het proberen. Misschien sla ik de plank mis, maar ik heb vroeger (jaren geleden) regelmatig achter de kassa gezeten bij een supermarkt.
Het bonnetje is een vrij slap ding. Als je het gestrekt overhandigt, zakt het naar beneden en hangt het een beetje doelloos tussen twee handen in. Als je het 1 of 2 keer dubbelvouwt wordt het wat steviger en kan je het recht vooruit steken, zodat je het ook echt aangeeft. (Probeer het maar).
Nu gebruikten we vroeger wel ander papier, tegenwoordig is het thermisch papier. Maar iets dergelijks zal het wel zijn.
En als de routine van dubbel vouwen er eenmaal inzit, neem je de zegeltjes vanzelf mee in dat gebaar.
Plaats reactie