Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Geplaatst: 18 mar 2020, 20:00
Hier ookDDD schreef:Ligt het aan mij dat de geluidskwaliteit van de weekdienst erg slecht is en hij veel stoort? Daar had ik zondagavond in Bodegraven geen last van.
Hier ookDDD schreef:Ligt het aan mij dat de geluidskwaliteit van de weekdienst erg slecht is en hij veel stoort? Daar had ik zondagavond in Bodegraven geen last van.
Waarom steeds zo enthousiast over de meditatie van gisteren?Jantje schreef: Zeker!
Heb je gisterenavond ook nog geluisterd?
Inmiddels al ruim 10.000...refo schreef:Er zijn al 5233 kijkers.Ad Anker schreef:Zo dadelijk met het gezin meekijken met de dienst in Dordt. Gespreksvragen met de kids doorgenomen. Wat mooi dat dit zo aangereikt wordt.
Ik heb er veel aan gehad.Erskinees schreef:Waarom steeds zo enthousiast over de meditatie van gisteren?Jantje schreef: Zeker!
Heb je gisterenavond ook nog geluisterd?
Ik vind het heel bijzonder hoe het bij mijn zoon (1e klas)gaat. Het (huis) werk staat in het normale huiswerk portal, maar bij her ene vak staat wat ze moeten doen, bij het volgende kijk in je mail en bij het derde kijk in je ELO(?) digitale omgeving in ieder geval. Dan moeten ze indien mogelijk ook nog een blad tekenpapier komen halen, ik zei : dat gaat niet gebeuren! We kijken wel bij de action of Bruna of anders online en desnoods wordt het gewoon printer papier.Zeeuw schreef:Squla ging ook niet goed. Mijn oudste werkt met Cloudwise, werkt goed. De tweede met MOO. Ook best aardig.Mannetje schreef:https://www.nu.nl/tech/6038447/schoolsy ... sting.html
Daar werken wij ook (niet) mee.
Het is voor docenten ook lastig. De regel bij ons was: zet het in het normale huiswerk portal. Maar ja: ik geef aantekeningen, powerpoint, extra opgaven, linkjes naar youtubefilmpjes waarin de lesstof wordt uitgelegd, oefenmateriaal enz. Dat kan allemaal niet in dat portal. Daarin passen een paar regels tekst en dat is het. Ik zorg er wel voor dat alles voor de leerlingen voor mijn vak in één bestand staat. Opdracht in de ELO zetten is weer erg handig als de leerlingen iets moeten inleveren. Dan kun je als docent a. zien wie het al heeft ingeleverd en b. er een plagiaatcheck op uitvoeren.Chrisje72 schreef:Ik vind het heel bijzonder hoe het bij mijn zoon (1e klas)gaat. Het (huis) werk staat in het normale huiswerk portal, maar bij her ene vak staat wat ze moeten doen, bij het volgende kijk in je mail en bij het derde kijk in je ELO(?) digitale omgeving in ieder geval. Dan moeten ze indien mogelijk ook nog een blad tekenpapier komen halen, ik zei : dat gaat niet gebeuren! We kijken wel bij de action of Bruna of anders online en desnoods wordt het gewoon printer papier.Zeeuw schreef:Squla ging ook niet goed. Mijn oudste werkt met Cloudwise, werkt goed. De tweede met MOO. Ook best aardig.Mannetje schreef:https://www.nu.nl/tech/6038447/schoolsy ... sting.html
Daar werken wij ook (niet) mee.
Met andere woorden : je hebt er heel veel werk aan en straks als de scholen weer beginnen met fysieke lessen moet je of enorm gaan differentiëren of gewoon weer beginnen waar je afgelopen vrijdag bent gebleven?Zita schreef:Het is voor docenten ook lastig. De regel bij ons was: zet het in het normale huiswerk portal. Maar ja: ik geef aantekeningen, powerpoint, extra opgaven, linkjes naar youtubefilmpjes waarin de lesstof wordt uitgelegd, oefenmateriaal enz. Dat kan allemaal niet in dat portal. Daarin passen een paar regels tekst en dat is het. Ik zorg er wel voor dat alles voor de leerlingen voor mijn vak in één bestand staat. Opdracht in de ELO zetten is weer erg handig als de leerlingen iets moeten inleveren. Dan kun je als docent a. zien wie het al heeft ingeleverd en b. er een plagiaatcheck op uitvoeren.Chrisje72 schreef:Ik vind het heel bijzonder hoe het bij mijn zoon (1e klas)gaat. Het (huis) werk staat in het normale huiswerk portal, maar bij her ene vak staat wat ze moeten doen, bij het volgende kijk in je mail en bij het derde kijk in je ELO(?) digitale omgeving in ieder geval. Dan moeten ze indien mogelijk ook nog een blad tekenpapier komen halen, ik zei : dat gaat niet gebeuren! We kijken wel bij de action of Bruna of anders online en desnoods wordt het gewoon printer papier.Zeeuw schreef:Squla ging ook niet goed. Mijn oudste werkt met Cloudwise, werkt goed. De tweede met MOO. Ook best aardig.Mannetje schreef:https://www.nu.nl/tech/6038447/schoolsy ... sting.html
Daar werken wij ook (niet) mee.
Ik hoorde al van ouders die helemaal mal worden van alle mail die ze krijgen. Docent mailt eerst: hoi leerlingen, ik ga een plan maken, hou je mail in de gaten. Paar uur later volgt het plan. Nog een halfuur later wat extra bestanden. Uurtje later toch nog een toelichting. Volgende dag een aanvulling. Enzovoorts enzovoorts, en dat voor 9 vakken. En drie kinderen.
Maar goed, gisteren had ik contact met mijn 5v. Dat was om 11.30 's ochtends. Vijf kwamen net uit bed. Twee lagen nog in bed. Vier waren aan het werk bij hun baantje. Drie waren aan de slag voor school. En de rest reageerde niet.
Ik vraag me serieus af of we voor de zomervakantie weer naar school gaan.Pioenroosje schreef:Met andere woorden : je hebt er heel veel werk aan en straks als de scholen weer beginnen met fysieke lessen moet je of enorm gaan differentiëren of gewoon weer beginnen waar je afgelopen vrijdag bent gebleven?Zita schreef:Het is voor docenten ook lastig. De regel bij ons was: zet het in het normale huiswerk portal. Maar ja: ik geef aantekeningen, powerpoint, extra opgaven, linkjes naar youtubefilmpjes waarin de lesstof wordt uitgelegd, oefenmateriaal enz. Dat kan allemaal niet in dat portal. Daarin passen een paar regels tekst en dat is het. Ik zorg er wel voor dat alles voor de leerlingen voor mijn vak in één bestand staat. Opdracht in de ELO zetten is weer erg handig als de leerlingen iets moeten inleveren. Dan kun je als docent a. zien wie het al heeft ingeleverd en b. er een plagiaatcheck op uitvoeren.Chrisje72 schreef:Ik vind het heel bijzonder hoe het bij mijn zoon (1e klas)gaat. Het (huis) werk staat in het normale huiswerk portal, maar bij her ene vak staat wat ze moeten doen, bij het volgende kijk in je mail en bij het derde kijk in je ELO(?) digitale omgeving in ieder geval. Dan moeten ze indien mogelijk ook nog een blad tekenpapier komen halen, ik zei : dat gaat niet gebeuren! We kijken wel bij de action of Bruna of anders online en desnoods wordt het gewoon printer papier.
Ik hoorde al van ouders die helemaal mal worden van alle mail die ze krijgen. Docent mailt eerst: hoi leerlingen, ik ga een plan maken, hou je mail in de gaten. Paar uur later volgt het plan. Nog een halfuur later wat extra bestanden. Uurtje later toch nog een toelichting. Volgende dag een aanvulling. Enzovoorts enzovoorts, en dat voor 9 vakken. En drie kinderen.
Maar goed, gisteren had ik contact met mijn 5v. Dat was om 11.30 's ochtends. Vijf kwamen net uit bed. Twee lagen nog in bed. Vier waren aan het werk bij hun baantje. Drie waren aan de slag voor school. En de rest reageerde niet.
Ik heb in meerdere draadjes een opmerking gelezen van deze strekking. Hoe komt dat je dit vind? Doorgaans ben ik overtuigd van de inzet van ambtenaren, het bestuurlijk systeem wat kennende. De vele roulatie van posities kan kennislekkage veroorzaken.DDD schreef:
. Het is erg jammer dat het ministerie weinig regie voert, .......
Doen hoor!Ad Anker schreef:Nee.Jantje schreef:Zeker!Ad Anker schreef:Zo dadelijk met het gezin meekijken met de dienst in Dordt. Gespreksvragen met de kids doorgenomen. Wat mooi dat dit zo aangereikt wordt.
Heb je gisterenavond ook nog geluisterd?
Ik heb het over de rijksoverheid, en dan de hogere bestuursambtenaren. Verder kan ik het niet zo beoordelen, maar in onze gemeente speelde dit zeker niet.Maanenschijn schreef:Interssant. Komt dat gebrek aan regie door het ontbreken van leiderschap of verantwoording nemen, of juist door fragmentatie van verantwoordelijkheden? Doorgaans is de kennis wel aanwezig maar verstikt de uitvoering door regels en procedures lijkt mij. Of komt dat gebrek aan regie ergens anders vandaan?
Ik ben sinds een aantal maanden werkzaam in een ambtelijke organisatie na altijd zelfstandig ondernemer te zijn geweest en ontdek beetje bij beetje hoe de mores zijn.