Wat doen we vandaag?

Online
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
merel schreef:Het volgen van een erg leuke cursus. Uiteraard via zoom, maar erg leerzaam en toepasbaar.
Leuk, ik vind de online cursussen en webinars best een uitkomst, al is fysieke ontmoeting met vakgenoten ook heel leuk. Maar de drempel om tijd te nemen voor dit soort dingen is lager geworden.
Is dat geen verschrijving? Is de drempel niet hoger geworden?

Ben jij zelfstandige of in loondienst? In loondienst zijn maakt het volgens mij makkelijker om cursussen te volgen.
Ik moet elk jaar verplicht voor 20 punten cursus volgen. Anders krijg ik slechtere beoordeling. Ik mag kiezen wanneer. Het aanbod vanuit de werkgever is ruimschoots voldoende. De huidige cursus wordt ook gegeven door een inspirerende vrouw met heel veel kennis.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:
merel schreef:Het volgen van een erg leuke cursus. Uiteraard via zoom, maar erg leerzaam en toepasbaar.
Leuk, ik vind de online cursussen en webinars best een uitkomst, al is fysieke ontmoeting met vakgenoten ook heel leuk. Maar de drempel om tijd te nemen voor dit soort dingen is lager geworden.
Is dat geen verschrijving? Is de drempel niet hoger geworden?

Ben jij zelfstandige of in loondienst? In loondienst zijn maakt het volgens mij makkelijker om cursussen te volgen.
Ik moet elk jaar verplicht voor 20 punten cursus volgen. Anders krijg ik slechtere beoordeling. Ik mag kiezen wanneer. Het aanbod vanuit de werkgever is ruimschoots voldoende. De huidige cursus wordt ook gegeven door een inspirerende vrouw met heel veel kennis.
Ook ik heb een heel aantal punten te verzamelen. De drempel om die tijd te pakken is door online-aanbod voor mij lager. Ik heb er een aantal jaren best een hekel aan gehad om soms dagen (voor mijn gevoel soms nutteloze) cursussen te volgen. Online is makkelijker, laagdrempeliger en kun je (vooral een webinar) vaak makkelijk inpassen.

Ik ben deels in loondienst (sinds 2 jaar) en deels zelfstandige. Tot voor de laatste twee jaar was PE voor geheel eigen rekening, bij indiensttreding heb ik kunnen afspreken dat ze nu voor rekening van de werkgever komen. Scheelt me duizenden euro’s.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
merel schreef:
Maanenschijn schreef:
merel schreef:Het volgen van een erg leuke cursus. Uiteraard via zoom, maar erg leerzaam en toepasbaar.
Leuk, ik vind de online cursussen en webinars best een uitkomst, al is fysieke ontmoeting met vakgenoten ook heel leuk. Maar de drempel om tijd te nemen voor dit soort dingen is lager geworden.
Is dat geen verschrijving? Is de drempel niet hoger geworden?

Ben jij zelfstandige of in loondienst? In loondienst zijn maakt het volgens mij makkelijker om cursussen te volgen.
Ik moet elk jaar verplicht voor 20 punten cursus volgen. Anders krijg ik slechtere beoordeling. Ik mag kiezen wanneer. Het aanbod vanuit de werkgever is ruimschoots voldoende. De huidige cursus wordt ook gegeven door een inspirerende vrouw met heel veel kennis.
Ook ik heb een heel aantal punten te verzamelen. De drempel om die tijd te pakken is door online-aanbod voor mij lager. Ik heb er een aantal jaren best een hekel aan gehad om soms dagen (voor mijn gevoel soms nutteloze) cursussen te volgen. Online is makkelijker, laagdrempeliger en kun je (vooral een webinar) vaak makkelijk inpassen.

Ik ben deels in loondienst (sinds 2 jaar) en deels zelfstandige. Tot voor de laatste twee jaar was PE voor geheel eigen rekening, bij indiensttreding heb ik kunnen afspreken dat ze nu voor rekening van de werkgever komen. Scheelt me duizenden euro’s.
Ah, bedoel je het zo. Online is inderdaad makkelijk. Al vind ik het dan wel lastiger te concentreren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Ik vind juist online iets makkelijker concentreren, omdat je dan minder vragen hebt die beantwoord moeten worden, maar die mijn vragen niet zijn. Soms tot zelfs gezeur toe, omdat mensen de stof vooraf niet hebben doorgenomen.
Dus voor mij is de drempel om pe-punten te sprokkelen ook lager.
Online
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Tiberius schreef:Ik vind juist online iets makkelijker concentreren, omdat je dan minder vragen hebt die beantwoord moeten worden, maar die mijn vragen niet zijn. Soms tot zelfs gezeur toe, omdat mensen de stof vooraf niet hebben doorgenomen.
Dus voor mij is de drempel om pe-punten te sprokkelen ook lager.
Normaliter kan ik echt wegzakken tijdens een cursus, maar dat was hier niet mogelijk. Voor je het wist kreeg je een beurt over de stof.

Normaliter moesten wij voor cursussen naar het hoofdkantoor. Nu via zoom scheelt toch ook veel reistijd.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

Onze dominee vanmiddag feliciteren, hij staat 40 jaar in het ambt. https://www.rd.nl/artikel/944325-ds-a-v ... -predikant
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Henk J schreef:Onze dominee vanmiddag feliciteren, hij staat 40 jaar in het ambt. https://www.rd.nl/artikel/944325-ds-a-v ... -predikant
Je mag hem weer een knuffel geven, sinds vandaag. ;)
Bijzonder hoor. En preekt hij nog wekelijks?
Al staat er wel een typfout in het artikel. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

Mara schreef:
Henk J schreef:Onze dominee vanmiddag feliciteren, hij staat 40 jaar in het ambt. https://www.rd.nl/artikel/944325-ds-a-v ... -predikant
Je mag hem weer een knuffel geven, sinds vandaag. ;)
Bijzonder hoor. En preekt hij nog wekelijks?
Al staat er wel een typfout in het artikel. :fi
Haha, was ik niet van plan. Onze dominee preekt wekelijks ja, vaak drie keer per zondag, twee keer in onze gemeente en dan ergens anders nog een dienst. Hij is ook nog 'maar' 63, was dus 23 toen hij bevestigd werdt in zijn eerste gemeente.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Henk J schreef:Onze dominee vanmiddag feliciteren, hij staat 40 jaar in het ambt. https://www.rd.nl/artikel/944325-ds-a-v ... -predikant
Fijn dat het met de gemeente in dankbaarheid herdacht mag worden.

Het valr me altijd op dat jullie dominee veel werk maakt van zijn preken (zo komen zijn preken in ieder geval over). Ik hou daar van.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef:
Henk J schreef:Onze dominee vanmiddag feliciteren, hij staat 40 jaar in het ambt. https://www.rd.nl/artikel/944325-ds-a-v ... -predikant
Fijn dat het met de gemeente in dankbaarheid herdacht mag worden.

Het valr me altijd op dat jullie dominee veel werk maakt van zijn preken (zo komen zijn preken in ieder geval over). Ik hou daar van.
Hij studeert veel ja, de ene na de andere verklaring slaat hij erop na. Dat waardeer ik ook zeker.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Vogels gekeken op de Maasvlakte.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Vandaag nagenieten en opruimen van een fijn en gezellig tuinfeest. Dankbaar mogen vieren dat vrouwlief en ik 25 jaar getrouwd zijn geweest.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Gefeliciteerd met het jubileum en nog vele gezonde en gezegende jaren toegewenst
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Insgelijks!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:Vandaag nagenieten en opruimen van een fijn en gezellig tuinfeest. Dankbaar mogen vieren dat vrouwlief en ik 25 jaar getrouwd zijn geweest.
Gefeliciteerd! Nog vele jaren in goede gezondheid met jullie kinderen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie