Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1101
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
merel schreef:Bijzonder weinig. Gisteren heb ik de booster gekregen en die hakt er behoorlijk in.
Vervelend. Wat zijn je klachten?
Ik heb gistermorgen de booster gehad en begon in de loop van de dag mij enorm moe te voelen. Vandaag ook grotendeels geslapen. Inmiddels gaat het weer goed.

Een collega had eergisteren de booster gehad en is enorm misselijk, koortsig en moe. Nu is zij jong, maar heeft zij ook een hele zwakke gezondheid.
Gelukkig!
Weet iemand eigenlijk waar de klachten vandaan komen? Immers heeft je lichaam al antistoffen vanuit de eerdere vaccinaties.
Je lichaam herkent na een booster de eiwitten van het virus en zet twee legers in: één algemeen leger dat gaat vuren in het algemeen en één specifiek leger voor dit eiwit. De legers zijn witte bloedcellen. De aanmaak hiervan kost energie (vandaar de vermoeidheid). Daarnaast verhoogd je lichaam de temperatuur iets, want dat is gunstiger voor de legers. Per verhoging van graad lichaamstemperatuur, slaat je hart 10-15x/minuut sneller. Dit kost meer energie en daarom word je ook wat meer vermoeid en ga je soms sneller ademen omdat je het zuurstof nodig heeft. Door sneller ademen gebruik je met spieren, wat we vermoeid maakt, etc. Zowel de werking als de bijwerkingen zijn eigenlijk heel logisch medisch verklaarbaar.
Fides Quaerens Intellectum
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Anselmus schreef: Je lichaam herkent na een booster de eiwitten van het virus en zet twee legers in: één algemeen leger dat gaat vuren in het algemeen en één specifiek leger voor dit eiwit. De legers zijn witte bloedcellen. De aanmaak hiervan kost energie (vandaar de vermoeidheid). Daarnaast verhoogd je lichaam de temperatuur iets, want dat is gunstiger voor de legers. Per verhoging van graad lichaamstemperatuur, slaat je hart 10-15x/minuut sneller. Dit kost meer energie en daarom word je ook wat meer vermoeid en ga je soms sneller ademen omdat je het zuurstof nodig heeft. Door sneller ademen gebruik je met spieren, wat we vermoeid maakt, etc. Zowel de werking als de bijwerkingen zijn eigenlijk heel logisch medisch verklaarbaar.
Bedankt voor de uitleg.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mister »

Dimlicht van de auto vervangen. Fantastische constructie, je kunt nergens bij. :? Hele unit maar demonteren, zit zo vast als een huis, uiteraard. Het lampje ook klemvast in de koplamp met een ongelukkige aansluiting, hoe verzinnen autofabrikanten het toch. Afijn, na 50 minuten, 2 'kouwe klauwen' ga ik Blue Monday wellicht nog waarderen. Nu maar weer eens aan het werk. Eerst koffie!
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1101
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

HersteldHervormd schreef:
Anselmus schreef: Je lichaam herkent na een booster de eiwitten van het virus en zet twee legers in: één algemeen leger dat gaat vuren in het algemeen en één specifiek leger voor dit eiwit. De legers zijn witte bloedcellen. De aanmaak hiervan kost energie (vandaar de vermoeidheid). Daarnaast verhoogd je lichaam de temperatuur iets, want dat is gunstiger voor de legers. Per verhoging van graad lichaamstemperatuur, slaat je hart 10-15x/minuut sneller. Dit kost meer energie en daarom word je ook wat meer vermoeid en ga je soms sneller ademen omdat je het zuurstof nodig heeft. Door sneller ademen gebruik je met spieren, wat we vermoeid maakt, etc. Zowel de werking als de bijwerkingen zijn eigenlijk heel logisch medisch verklaarbaar.
Bedankt voor de uitleg.
Excuses voor de taalfouten. Een langere post op een telefoon is toch niet zo handig met autocorrectie.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrikus »

Anselmus schreef: Excuses voor de taalfouten. Een langere post op een telefoon is toch niet zo handig met autocorrectie.
Autocorrectie kun je uit zetten ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1101
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

Hendrikus schreef:
Anselmus schreef: Excuses voor de taalfouten. Een langere post op een telefoon is toch niet zo handig met autocorrectie.
Autocorrectie kun je uit zetten ;)
Nooit geweten. Dank voor de tip, gelijk uitgezet :super
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrikus »

Anselmus schreef:
Hendrikus schreef:
Anselmus schreef: Excuses voor de taalfouten. Een langere post op een telefoon is toch niet zo handig met autocorrectie.
Autocorrectie kun je uit zetten ;)
Nooit geweten. Dank voor de tip, gelijk uitgezet :super
Wist ik ook niet, pas onlangs ontdekt. Maar bevalt me prima zónder ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Erik1960 »

Samen met enkele andere collega’s die per 1-1 gestart zijn de eed of belofte afleggen. Het gaat digitaal, duurt niet lang en het is niet de eerste keer, maar toch altijd een bijzonder moment.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Lijkt me idd héél bijzonder als je een beroep of ambt uitoefend waar de eed van je gevraagd word en waar je de eed mag afleggen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

Ik was nog jong toen ik de eed aflegde ivm m'n beroepsgeheim. Vond het heel indrukwekkend en een enorme verantwoordelijkheid, tegelijk ook heel afhankelijk van de Heere.
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:Lijkt me idd héél bijzonder als je een beroep of ambt uitoefend waar de eed van je gevraagd word en waar je de eed mag afleggen.
Vooral de eerste keer is het meest indrukwekkend. Ik was toen 25, destijds voor de Rechtbank in Breda. Ik heb het proces-verbaal altijd bewaard.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Terri schreef:Ik was nog jong toen ik de eed aflegde ivm m'n beroepsgeheim. Vond het heel indrukwekkend en een enorme verantwoordelijkheid, tegelijk ook heel afhankelijk van de Heere.
Ja echt he, "in afhankelijkheid van de Heere" ligt er toch meer beslag op een eed.
Heel mooi en wat een verantwoording!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Margriet »

Nou ik niet veel. Er ligt hier al een halve meter sneeuw en daar kwam vandaag nog zo'n 15 cm bij. Morgen komt er ook nog wat!! ik moet toch eens weer snowshoeen!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Marck »

Margriet schreef:Nou ik niet veel. Er ligt hier al een halve meter sneeuw en daar kwam vandaag nog zo'n 15 cm bij. Morgen komt er ook nog wat!! ik moet toch eens weer snowshoeen!
https://www.weather.gov/apx/snow
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

BTW-aangiftes doen. Oh zo leuk altijd :)
Plaats reactie