Wat doen we vandaag?

Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Fijn Zeeuw! Is het ook dichter bij huis?

Vandaag puinruimen en oriënteren op badkamers en keukens ( wat zijn keukens afgrijselijk duur!). Vooral de aanrechtbladen.
Uiteindelijk wel. 3 dagen in Zeeland, 1 dag hoofdkantoor. Maar deze eerste weken zijn introductie op regio- en hoofdkantoor en die zijn op 100 en 130 km afstand.
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

laatste ochtendje werken voor 5,5 week vakantie
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Als je het spuitwerk en apparatuur eraf haalt, valt het mee. Al blijft het natuurlijk veel geld. Ik neem aan dat je een vaatwasser, inductie en combimagnetron hebt? Hoe groot is jouw keuken @ ambtenaar?
4 meter onderkast + werkblad en 3 meter hoge kast met vaatwasser, inductieplaat, afzuigkap, vriezer, koelkast, oven en Quooker.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door JvW »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:Als je het spuitwerk en apparatuur eraf haalt, valt het mee. Al blijft het natuurlijk veel geld. Ik neem aan dat je een vaatwasser, inductie en combimagnetron hebt? Hoe groot is jouw keuken @ ambtenaar?
4 meter onderkast + werkblad en 3 meter hoge kast met vaatwasser, inductieplaat, afzuigkap, vriezer, koelkast, oven en Quooker.
Wij hebben in juli een nieuwe keuken laten plaatsen:
2 x hoge kast 60 cm (234 hoog)
3 x onderkast 50 cm
3 x onderkast 60 cm
1 x hoekkast onderkast 125cm
478 cm werkblad composiet en 10cm hoge smetplint
Apparatuur: 90cm inductiefornuis (met dubbele oven en grill), koelkast, vaatwasser, afzuigkap.
Inclusief plaatsen rond de 17,5K.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:
refo schreef:Keukens zijn helemaal niet zo duur, er is enorm concurrentie.
Wat voor blad zoek je dan?
Wij zijn nog echt aan het oriënteren. Ik ben er al wel achter dan€10.000-€15.000 niets is in keuken land. Op dit moment hebben wij zwart, mat composiet en dat bevalt prima. Beton en Belgisch hardsteen is ook erg mooi, maar erg prijzig. Dus ik houd mij aanbevolen voor tips voor keukens en bladen
http://www.hogendoornkeukens.nl/


Geen showroom. Daardoor goedkoper.
Kan het helemaal naar je eigen wensen samenstellen. Heeft weliswaar geen showroom. Maar wel overal voorbeeld van. Denkt goed mee. We hebben zelf ideeen op gedaan bij andere keukenzaken. En werkt netjes. Wij waren zeer tevreden.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 19 aug 2020, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef:
refo schreef:Keukens zijn helemaal niet zo duur, er is enorm concurrentie.
Wat voor blad zoek je dan?
Wij zijn nog echt aan het oriënteren. Ik ben er al wel achter dan€10.000-€15.000 niets is in keuken land. Op dit moment hebben wij zwart, mat composiet en dat bevalt prima. Beton en Belgisch hardsteen is ook erg mooi, maar erg prijzig. Dus ik houd mij aanbevolen voor tips voor keukens en bladen
Wij hebben onlangs de keuken laten renoveren, het aanrechtblad is de grootste kostenpost.
Ik wilde beton, maar ik ben ervan afgestapt toen ik de prijs hoorde (tenzij je een handige klusjesman in je familie hebt die het zelf giet).
Het heeft ook nadelen, zoals vlekgevoelig, zwaar (niet zo handig als je een houten vloer hebt zoals wij), het is gevoelig voor zuren en als je een glas of beker om laat vallen is ie kapot.
Ik heb gekozen voor een kunststof blad, oersterk, niet gevoelig voor vocht en hitte, je kunt er zelfs pit cooking op laten plaatsen.
Het blad alleen al was meer dan de helft van de totale kostenpost.
Het werd gewoon over het oude geplaatst, zodat het nu ook een paar centimeter hoger is. Werkt heel prettig nu.
Omdat de kastjes en deurtjes nog in prima staat zijn en dit model nog steeds wordt verkocht, scheelde het veel rommel en breekwerk.
Ik zit nu alleen te bedenken hoe dit kunststof blad heet. Want er zijn verschillende soorten. De achterwand is van hetzelfde materiaal, alleen dunner uiteraard. Ik zal straks eens kijken in de administratie.

Dit is een eenvoudige keukenzaak, zonder al die schreeuwerige aanbiedingen, en ook niet op een dure A lokatie gevestigd is.
http://www.boschkeukens.nl/-/2/-.html
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Het werd gewoon over het oude geplaatst, zodat het nu ook een paar centimeter hoger is
Wij hebben een 1 meter hoog werkblad. Werkt heel comfortabel met onze lengte.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1135
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

Op vakantie kwamen we erachter hoe fijn een hoger blad eigenlijk is. De afwas met een kromme rug ben je snel zat. Het voordeel van vakantie is waarderen wat je thuis hebt .
Fides Quaerens Intellectum
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Ons huidige aanrechtblad is 97 cm. Het ' nieuwe' wordt 98 cm, zodat het precies doorloopt in de vensterbank. Werkt inderdaad erg prettig.
Wij hebben een lang werkblad nodig in deze keuken; 378 ( met onderkasten) bij 266 ( onder en bovenkasten) en daarnaast nog hoge kasten
( 150)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door refo »

Ondanks alle verhalen die in omloop zijn, verkoopt IKEA heel goede keukens.
Hoopvol
Berichten: 1302
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hoopvol »

refo schreef:Ondanks alle verhalen die in omloop zijn, verkoopt IKEA heel goede keukens.
Mee eens. Het ligt er wel aan wat je er koopt. Maar over het algemeen is de prijs-kwaliteitverhouding beter als van grote keukenzaken.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

refo schreef:Ondanks alle verhalen die in omloop zijn, verkoopt IKEA heel goede keukens.
Dat las ik ook op Internet. Alleen afwijkende maten kennen ze niet en wat doe je met een hoger aanrechtblad. Hun standaard plint is 8 of 11 cm bij 80 cm kastjes. Dan houden we nog 7 cm over.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door refo »

merel schreef:
refo schreef:Ondanks alle verhalen die in omloop zijn, verkoopt IKEA heel goede keukens.
Dat las ik ook op Internet. Alleen afwijkende maten kennen ze niet en wat doe je met een hoger aanrechtblad. Hun standaard plint is 8 of 11 cm bij 80 cm kastjes. Dan houden we nog 7 cm over.
Hier snap ik niéts van.
Jij hebt de tekening in je hoofd, maar ik niet.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

refo schreef:
merel schreef:
refo schreef:Ondanks alle verhalen die in omloop zijn, verkoopt IKEA heel goede keukens.
Dat las ik ook op Internet. Alleen afwijkende maten kennen ze niet en wat doe je met een hoger aanrechtblad. Hun standaard plint is 8 of 11 cm bij 80 cm kastjes. Dan houden we nog 7 cm over.
Hier snap ik niéts van.
Jij hebt de tekening in je hoofd, maar ik niet.
:haha dat snap ik.
Als het aanrechtblad op 98 cm gemaakt wordt en de keukenkastjes zijn (standaardmaat) 80 cm. Dan blijven de kastjes nog een eind boven de grond hangen. De standaard plint van de IKEA is 11 of 8 cm, maar daarmee overbrug je dit verschil niet.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door refo »

O, maar daar is toch wel wat aan te doen?
11+80 is al 91. Dan heb je nog de dikte van het blad. 7cm is misschien wel dik, maar als je er nog een latje tussen doet, ben je er al.
Onderschat ook de monteurs niet.
Plaats reactie