Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4073
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Mijn tentje opgeslagen aan de oevers van de Moezel. De pinnen maar niet te diep in de grond geklopt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Maanenschijn schreef:Mijn tentje opgeslagen aan de oevers van de Moezel. De pinnen maar niet te diep in de grond geklopt.
Ik vind het altijd een prachtig gezicht, die hellingen met wijngaarden. Een hele goede vakantie toegewenst aan jullie!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4073
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:
Maanenschijn schreef:Mijn tentje opgeslagen aan de oevers van de Moezel. De pinnen maar niet te diep in de grond geklopt.
Ik vind het altijd een prachtig gezicht, die hellingen met wijngaarden. Een hele goede vakantie toegewenst aan jullie!
We zijn er voor het eerst. Het is inderdaad prachtig hier. Dank!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
Hollander schreef:Mag ik oprecht vragen wat leuk is aan het in huis houden van katten, poezen, kittens, enz.?
Mag ik ook oprecht vragen wat er niet leuk is aan katten, poezen, kittens, puppy's, hondjes en andere huisdieren
1. Ze stinken. Ik ben nog in geen huis geweest waar ik niet kon ruiken dat er een dier was.
2. Kattenbak in huis
3. Vieze drollen ruimen bij het uitlaten van de hond
4. Overal haren, helemaal in huizen waar de huisdieren ook op de bank mogen liggen.
5. De meeste huisdieren luisteren slecht en komen tegen je aanzitten met kwijl, natte neuzen en vieze haren tot gevolg.
6. etc. etc.

En ik ben opgegroeid met honden ;). Poezen vind ik nog een gradatie erger. Een van onze jongens wil een gekko of een slang. Geen haar op m'n hoofd. Hij heeft helaas vissen gekregen van opa.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef:
1. Ze stinken. Ik ben nog in geen huis geweest waar ik niet kon ruiken dat er een dier was.
2. Kattenbak in huis
3. Vieze drollen ruimen bij het uitlaten van de hond
4. Overal haren, helemaal in huizen waar de huisdieren ook op de bank mogen liggen.
5. De meeste huisdieren luisteren slecht en komen tegen je aanzitten met kwijl, natte neuzen en vieze haren tot gevolg.
6. etc. etc.
.
Ik zag Doctors, Behind closed doors op TLC. Docu over huisartsenpraktijk.
Er komen kinderen op het spreekuur.
Schreeuwen, gillen, krijsen, weglopen, zodat de deur op slot moet.
I hate you, I do not wanna by here, schoppen, slaan en trappen naar de huisarts, die alleen in de oortjes wil kijken.
Kinderen die deurtjes en lades opentrekken, klieren, niet luisteren.
Als ik dat zie denk ik, ik hoef geen kinderen.
O wacht, ik heb al kinderen. Maar huh, dit heb ik nooit meegemaakt.
Ook geen stank en overal haren, ook geen opdringerige natte neuzen.
Hoe zou dat nou komen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Ik wel en niet eenmalig.
En logisch dat ze dit soort excessen uitzenden. Kinderen die luisteren zijn niet leuk voor tv.
In mijn omgeving zie ik dit soort excessen niet, maar wel veel viezigheid van huisdieren en ik ruik stinkende kattenbakken en natte hond.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door refo »

merel schreef:Ik wel en niet eenmalig.
En logisch dat ze dit soort excessen uitzenden. Kinderen die luisteren zijn niet leuk voor tv.
In mijn omgeving zie ik dit soort excessen niet, maar wel veel viezigheid van huisdieren en ik ruik stinkende kattenbakken en natte hond.
Mensen met huisdieren ruiken het zelf niet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef:Ik wel en niet eenmalig.
En logisch dat ze dit soort excessen uitzenden. Kinderen die luisteren zijn niet leuk voor tv.
In mijn omgeving zie ik dit soort excessen niet, maar wel veel viezigheid van huisdieren en ik ruik stinkende kattenbakken en natte hond.
Jij benoemt nu ook de excessen he,
Zeg gewoon, ik hou niet van huisdieren. Zonder deze beledigende argumenten te gebruiken.
Er zijn nl ook vieze en stinkende huizen waar geen enkel huisdier in te vinden is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Ik houd ook niet zo van huisdieren, ik vind ze ook vaak onfris ruiken.
Misschien heeft Mara goede tips tegen stinkluchtjes? Waarschijnlijk bedoeld merel het niet doelbewust op jouw beestjes Mara.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Sorry maar ik heb géén stinkende dieren, géén stinkende kattenbakken, géén kwijlende natte neuzen én het stinkt bij mij in huis niet!
Zou ik dat zelf niet ruiken?
Nou en of!
Ik kom ook bij mensen waar het idd ruikt naar kat en/of hond of andere dieren maar die oorzaak ligt dan echt bij de mensen zelf.
En een grote loebas op een klein flatje of in een klein huis met nog een gezin is ook niet zo geschikt misschien.
De liefde en trouw die je van dieren onvoorwaardelijk krijgt zijn zoveel waardevoller dan veel mensen beseffen.

Misschien maak ik wat vaker schoon met huisdieren maar het is het echt waard!

Ik kom ook wel bij mensen die géén huisdieren hebben en waar het toch ruikt en smoezelig is.
En ik kom ook bij mensen waar het steriel, haarloos, glanzend en showroomachtig is en het een dooie ongezellige boel is.
En er zijn gelukkig ook genoeg mensen die huisdieren hebben, ze verzorgen, er extra werk en tijd aan en in besteden, waar geleefd word en mag worden, waar het niet ruikt en het o zo gezellig is
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

De Moezel is mooi. Ik ben er deze zomer op de terugweg uit Frankrijk een dag geweest, van Trier naar Cochem.

Ik zit nu voor het eerst vandaag buiten, maar wel met mijn voeten in het water. Het is zelfs in Zuid Holland nog erg warm buiten. Wat een buitenaardse temperaturen.

Gelukkig had de kringloop en de supermarkt in Bodegraven allebei airco, dus daar heb ik weer een Senseo vandaan. Ik drink geen koffie, maar mijn gasten soms wel en hij deed het niet meer. Ik vond 17,50 voor een tweedehands Senseo nog best duur. Ik hoop maar dat het voor het goede doel is.

En verder heb ik vandaag vanwege de hitte niet veel gewerkt. Ik kan het huis niet goed koel houden.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Ik wel en niet eenmalig.
En logisch dat ze dit soort excessen uitzenden. Kinderen die luisteren zijn niet leuk voor tv.
In mijn omgeving zie ik dit soort excessen niet, maar wel veel viezigheid van huisdieren en ik ruik stinkende kattenbakken en natte hond.
Jij benoemt nu ook de excessen he,
Zeg gewoon, ik hou niet van huisdieren. Zonder deze beledigende argumenten te gebruiken.
Er zijn nl ook vieze en stinkende huizen waar geen enkel huisdier in te vinden is.
Nee, ik benoem geen excessen. Ook in schone huizen ruik je de dieren. Ik vind dat niet fris.
6. Ze staan altijd in de weg en gaan niet aan de kant als je aan komt lopen
7. Poezen lopen door het hele huis en over een aanrecht, erg onhygiënisch.

Maar als anderen er blij mee zijn, allemaal prima. De vraag van @ Orchidee was waarom je geen huisdieren zou nemen. Nou daarom dus;)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Onze visite krijgt wel eens kattenhaar op de kleding, ja. Dat is niet de bedoeling maar het gebeurt. Ik denk niet dat ze te ruiken zijn, katten ruiken sowieso niet erg. Honden wat meer.
Ik heb ook wel eens genoeg van het haar dat ze achterlaten, en sommige andere dingen, maar er staat zoveel tegenover! Het is zo leuk om dieren in huis te hebben. Ze geven gezelligheid, ze zijn prachtig om te zien en zeker voor kinderen zijn het vaak geweldige maatjes.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef:Ik houd ook niet zo van huisdieren, ik vind ze ook vaak onfris ruiken.
Misschien heeft Mara goede tips tegen stinkluchtjes? Waarschijnlijk bedoeld merel het niet doelbewust op jouw beestjes Mara.
Hond heb ik niet meer, maar die konden idd wel eens ronduit stinken als ze ergens doorheen hadden liggen rollen.
En dat waren dan geen bloemetjes.
Tuinslang er op in zo 'n geval. Bij veel d.a. hebben ze tegenwoordig een handige wasstraat voor honden. Heb je de kliederboel thuis niet.
HersteldHervormd schreef:Misschien heeft Mara goede tips tegen stinkluchtjes?
De kattenbakken - indien mogelijk - op een andere verdieping zetten.
Je kunt bakken met een klep ervoor kopen, met een filter op de bovenkant, er bestaan speciale kattenbaksprays.
Vaak uitscheppen en dat doen wij in een aparte vuilnisemmer.
Doe je dat in je huishoudemmer, dan gaat het stinken omdat iedere keer het deksel opengaat.
Dat niet doen dus.
Het kattengrit is tegenwoordig goed klompvormend. Regelmatig uitsoppen met citronella en heet water.
Overdag heb ik wat plaids over de bank en zodra er onverwacht iemand komt, trek ik die in 1 beweging van de banken af.
Zij zitten dus op een nagenoeg kattenhaarvrije bank. ;)
merel schreef:Ze staan altijd in de weg en gaan niet aan de kant als je aan komt lopen
Poezen lopen door het hele huis en over een aanrecht, erg onhygiënisch.
Honden en katten moet je opvoeden!
Ik heb zelf de schurft aan keffende hondjes die brutaal naar voren komen, dus dat leerden wij meteen af.
Wij hadden alleen grotere honden (bouvier, berner sennen, golden retriever) trouwens en die keffen niet. Blaffen leer je gemakkelijk af.
Een keer blaffen als de bel gaat, dat was al.
Er loopt hier geen kat over het aanrecht. Een kitten komt daar nog niet op en als ze het gaan proberen leer ik dat meteen af.

Als hier een vreemde komt, wordt er gezegd: o leuk, heb jij een kat? Als er eentje binnen komt lopen.
Mijn schoondochter die opgegroeid is zonder huisdieren, zag meteen hoe gezellig het is.
Intussen hebben zij ook twee katjes.
En voor kinderen is het ook nog een waardevol aspect in de opvoeding. Zeker als ze een eigen huisdier hebben waar ze verantwoording voor dragen. Dat het diertje schoon water krijgt en vers voer.
Al is het maar hamster of een goudvis.
Veel kinderen praten tegen hun huisdier, als ze verdrietig zijn of iets kwijt willen.

Ik ken maar één nadeel: dat je er ooit afscheid van moet nemen. Dat went nooit. :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Tot 14 uur werken. En dan naar het zwembad.
Plaats reactie