Wat doen we vandaag?

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

newton schreef:
Gabrielle schreef:Welkom in Twente!
Dat is maar de vraag. Holten is Salland.
Het is mijn geboortedorp. Ik ben er opgegroeid. Aan de voet van de Holterberg, mooi wonen, maar geen kerk, voor wie het verstaat.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Maar wil je daar ook mee zeggen dat je niet in Holten mag wonen? @Dia
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Maar wil je daar ook mee zeggen dat je niet in Holten mag wonen? @Dia
Wij zijn er weggegaan, niet omdat het niet mooi wonen was, maar daar werden we als buitenbeentjes en spelbrekers gezien. we hadden met de Holtense kerk gebroken, waar toch al bijna niemand meer naartoe ging, maar tot veler ergernis heulden we met de 'fienen' in Rijssen. Dan is het in zo'n mooie omgeving toch niet mooi meer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:
newton schreef:
Gabrielle schreef:Welkom in Twente!
Dat is maar de vraag. Holten is Salland.
De bestuursregio Twente omvat Rijssen/Holten wel. Dus de Sallandse Heuvelrug lijkt inmiddels in Twente te liggen.

Maar ongetwijfeld kan @DIA helderheid verschaffen.
De grens tussen Salland en Twente liep langs de gemeentegrens tussen Holten en Rijssen. Sinds 2001 zijn beide gemeenten samengevoegd en loopt de grens dus dwars door de nieuwe fusiegemeente Rijssen-Holten. Ook bij Vriezenveen is dat gebeurd, daar zijn de gemeenten Den Ham en Vriezenveen samengevoegd en loopt de grens tussen Salland en Twente daar ook door de nieuwe gemeente die nu Twenterand heet. De gemeente Hellendoorn is vanouds een grensgeval. Nijverdal is tot Twente te rekenen, maar Hellendoorn zelf is Sallands.

AANVULLEND: Tot de Regio Twente behoren wel de gehele gemeenten Rijssen-Holten, Hellendoorn en Twenterand, hoewel de oude grens dwars door deze gemeenten loopt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Orchidee schreef:Maar wil je daar ook mee zeggen dat je niet in Holten mag wonen? @Dia
Wij zijn er weggegaan, niet omdat het niet mooi wonen was, maar daar werden we als buitenbeentjes en spelbrekers gezien. we hadden met de Holtense kerk gebroken, waar toch al bijna niemand meer naartoe ging, maar tot veler ergernis heulden we met de 'fienen' in Rijssen. Dan is het in zo'n mooie omgeving toch niet mooi meer.
Het was vroeger idd niet fijn om in een dorp, als enige van een andere kerk te zijn.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

-DIA- schreef:
newton schreef:
Gabrielle schreef:Welkom in Twente!
Dat is maar de vraag. Holten is Salland.
Het is mijn geboortedorp. Ik ben er opgegroeid. Aan de voet van de Holterberg, mooi wonen, maar geen kerk, voor wie het verstaat.

Het is er zeker mooi. Maar die mpoie optrekjes daar. Die zijn voor ons niet te betalen. En nee het is geen Rijssen. Maar online luisteren doen we nu. En anders waren we zeker naar Rijssen geweest.
Overigens Rijssen. Ik was er als kind geweest. Maar wat is dat groot geworden. Doet bijna stads aan al die hoge gebouwen aan de buitenkant.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

Christen schreef:
Lilian1975 schreef:
Gabrielle schreef:Welkom in Twente!
Dank je. Dan zitten we in Salland... ;)
Je komt wijzer terug...;)
Nou inderdaad. Allemaal wandelingen aan de hand van paaltjes met geschiedenis. Je loopt bijvoorbeeld van 1300 naar 1700. En van ieder jaar is wel info. Van reformatie tot st elizabethvloed tot allerlei ontwikkelingen in Nederland plaatselijk of Aziatisch. Eventueel met een q code naar een filmfragment.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Lilian1975 schreef:
-DIA- schreef:
newton schreef:
Gabrielle schreef:Welkom in Twente!
Dat is maar de vraag. Holten is Salland.
Het is mijn geboortedorp. Ik ben er opgegroeid. Aan de voet van de Holterberg, mooi wonen, maar geen kerk, voor wie het verstaat.

Het is er zeker mooi. Maar die mpoie optrekjes daar. Die zijn voor ons niet te betalen. En nee het is geen Rijssen. Maar online luisteren doen we nu. En anders waren we zeker naar Rijssen geweest.
Overigens Rijssen. Ik was er als kind geweest. Maar wat is dat groot geworden. Doet bijna stads aan al die hoge gebouwen aan de buitenkant.
Het oude Rijssen bestaat vrijwel niet meer. Op de oude stad is als het ware een nieuwe stad gebouwd. Enkele oudere gebouwen staan er nog. Een van die weinige oudere gebouwen is de Schildkerk. Rond die kerk in het centrum is ooit een nederzetting ontstaan, dat ik 1243 stadsrechten kreeg, dat betekent dat Rijssen wel niet groot is, maar wel een van de oudere steden van Nederland.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Christen »

Ja.. ik hoef het thuis niet te wagen om dorp te zeggen... :fouet
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Christen schreef:Ja.. ik hoef het thuis niet te wagen om dorp te zeggen... :fouet
Nou ja, ik snap je wel. Zeg dan maar een stat met dorpse allures.
Den Haag is ook maar een dorp overigens.... maar die heeft juist meer stadse allures!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Christen »

Goede tip, bedankt ;)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

Thuiszitten, we worden getest op corona, maandag de uitslag.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Erskinees »

Dan pas? Dat is lang. Ik dacht dat je binnen 48 uur de uitslag al krijgt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

Erskinees schreef:Dan pas? Dat is lang. Ik dacht dat je binnen 48 uur de uitslag al krijgt.
We kunnen pas zaterdag terecht.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Geytenbeekje »

Erskinees schreef:Dan pas? Dat is lang. Ik dacht dat je binnen 48 uur de uitslag al krijgt.
Alles is overbelast daar en soms moet er opnieuw gemeten worden, omdat de eerste keer niet goed gegaan is.
Plaats reactie