Wat doen we vandaag?

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef: Moet je begin en eind je handtekening zetten?
Nee, is digitaal. Degene die de cursus leidt moet je aan- en afmelden. Bij afwezigheid aan het einde krijg je geen punten.
Lekker 2e scherm ernaast zetten met iets leuks :)
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
merel schreef: Ik moet per jaar 20 punten halen. Zal het toch moeten uitzitten.
Moet je begin en eind je handtekening zetten?
:) die Zeeuw kent de klappen van de zweep. Ik heb ook ‘last’ van dit soort dingen. Tegenwoordig zelfs via een app inloggen en wordt de tijd bijgehouden.

Aan de andere kant: ik heb regelmatig les gegeven voor PE. Het valt ook niet mee om het voor iedereen aantrekkelijk te houden. Er kan veel verschil van kennisniveau in de groep zitten. En je hebt ook cursisten die hun laptopje openklappen, gewoon verder gaan met hun dagelijkse werk en verstoord opkijken als de docent hen een vraag stelt. Ik denk dat ik van die cursisten de meest onvriendelijke evaluatie kreeg, :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef: Ik moet per jaar 20 punten halen. Zal het toch moeten uitzitten.
Moet je begin en eind je handtekening zetten?
:) die Zeeuw kent de klappen van de zweep. Ik heb ook ‘last’ van dit soort dingen. Tegenwoordig zelfs via een app inloggen en wordt de tijd bijgehouden.

Aan de andere kant: ik heb regelmatig les gegeven voor PE. Het valt ook niet mee om het voor iedereen aantrekkelijk te houden. Er kan veel verschil van kennisniveau in de groep zitten. En je hebt ook cursisten die hun laptopje openklappen, gewoon verder gaan met hun dagelijkse werk en verstoord opkijken als de docent hen een vraag stelt. Ik denk dat ik van die cursisten de meest onvriendelijke evaluatie kreeg, :) .
Nou, ik heb geen PE-verplichting, maar kan me het wel voorstellen. Ik deed ooit een mba en er zat niet alleen veel verschil tussen studenten, maar ook docenten. Gelukkig was het fysiek nog toen. Bij sommigen zat je op het puntje van je stoel, bij andere kwam je de tijd amper door.
Ooit wel een les van een wethouder voor zakelijke bijeenkomsten: 'na 5 minuten luid en duidelijk iets slims zeggen', even blijven zitten en via de achterdeur weg :-). Werkt overigens vooral bij bijeenkomsten met veel aanwezigen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef: Ik moet per jaar 20 punten halen. Zal het toch moeten uitzitten.
Moet je begin en eind je handtekening zetten?
:) die Zeeuw kent de klappen van de zweep. Ik heb ook ‘last’ van dit soort dingen. Tegenwoordig zelfs via een app inloggen en wordt de tijd bijgehouden.

Aan de andere kant: ik heb regelmatig les gegeven voor PE. Het valt ook niet mee om het voor iedereen aantrekkelijk te houden. Er kan veel verschil van kennisniveau in de groep zitten. En je hebt ook cursisten die hun laptopje openklappen, gewoon verder gaan met hun dagelijkse werk en verstoord opkijken als de docent hen een vraag stelt. Ik denk dat ik van die cursisten de meest onvriendelijke evaluatie kreeg, :) .
Bij ons krijg je na de cursus ook nog vragen die je goed moet beantwoorden alvorens je de punten krijgt. Dat is trouwens ook een farce, omdat iedereen met elkaar in contact gaat over de antwoorden.

De zin 'mijn camera doet het vandaag niet' komt trouwens ook regelmatig langs. ik vermoed dat deze personen allerlei andere dingen doen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef: Ik moet per jaar 20 punten halen. Zal het toch moeten uitzitten.
Moet je begin en eind je handtekening zetten?
:) die Zeeuw kent de klappen van de zweep. Ik heb ook ‘last’ van dit soort dingen. Tegenwoordig zelfs via een app inloggen en wordt de tijd bijgehouden.

Aan de andere kant: ik heb regelmatig les gegeven voor PE. Het valt ook niet mee om het voor iedereen aantrekkelijk te houden. Er kan veel verschil van kennisniveau in de groep zitten. En je hebt ook cursisten die hun laptopje openklappen, gewoon verder gaan met hun dagelijkse werk en verstoord opkijken als de docent hen een vraag stelt. Ik denk dat ik van die cursisten de meest onvriendelijke evaluatie kreeg, :) .
Bij ons krijg je na de cursus ook nog vragen die je goed moet beantwoorden alvorens je de punten krijgt. Dat is trouwens ook een farce, omdat iedereen met elkaar in contact gaat over de antwoorden.

De zin 'mijn camera doet het vandaag niet' komt trouwens ook regelmatig langs. ik vermoed dat deze personen allerlei andere dingen doen.
Jammer. Je zou toch echt iets moeten kunnen opsteken ipv de tijd uitzitten. Ik heb ook nog steeds landelijke overleggen waarbij de helft makkelijk misbaar zou zijn. Het zal nooit helemaal weggaan denk ik.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:Nou, ik heb geen PE-verplichting, maar kan me het wel voorstellen. Ik deed ooit een mba en er zat niet alleen veel verschil tussen studenten, maar ook docenten. Gelukkig was het fysiek nog toen. Bij sommigen zat je op het puntje van je stoel, bij andere kwam je de tijd amper door.
Ooit wel een les van een wethouder voor zakelijke bijeenkomsten: 'na 5 minuten luid en duidelijk iets slims zeggen', even blijven zitten en via de achterdeur weg :-). Werkt overigens vooral bij bijeenkomsten met veel aanwezigen.
Dit leer je idd ook vrij snel op bijv een deeltijd Hbo-opleiding. Goed zichtbaar zijn, positief opvallen en ondertussen je eigen ding doen. Scheelt veel tijd en ergernis, maar voelt wel fout (bij mij) :hum

Ik denk trouwens dat dit in werkkringen ook veel gebeurt :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Maar weet je dan vooraf het curriculum niet? Als je intekent voor een PE-training, weet je toch vooraf waar die overgaat?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Maar weet je dan vooraf het curriculum niet? Als je intekent voor een PE-training, weet je toch vooraf waar die overgaat?
Ik vermoed dat Merel vanuit de werkgever verplichte zaken moet volgen, waarbij je geen invloed op de inhoud hebt.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Tiberius schreef:Maar weet je dan vooraf het curriculum niet? Als je intekent voor een PE-training, weet je toch vooraf waar die overgaat?
Deels. Het onderwerp waar ik mij voor inschreef was 'psychisch letsel'. Afgelopen donderdag ontving ik het cursusmateriaal. Daarnaast ben je ook gebonden aan de cursussen die jaarlijks aangeboden worden. Daar is weinig keuze in.
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Tiberius schreef:Maar weet je dan vooraf het curriculum niet? Als je intekent voor een PE-training, weet je toch vooraf waar die overgaat?
In mijn geval worden de studieonderwerpen en leerdoelen door het Register (de stichting die het register en de kwaliteit van in ingeschrevenen bewaakt) bepaald. Het is dan aan de opleiders om daar een mooi programma en lesstof voor te maken. Dus het kan per opleider verschillen, maar de inhoud van de leerdoelen staat vast. Ik kan maar heel beperkt kiezen uit de onderwerpen die ik wil volgen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Erik1960 »

Vanavond voor het eerst sinds maart 2020 weer ‘live’ intervisie-bijeenkomst.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Koffers pakken voor een reis naar Canada (Alberta). Eind van de week heb ik daar een bruiloft van een tantezegger.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door KDD »

helma schreef:Koffers pakken voor een reis naar Canada (Alberta). Eind van de week heb ik daar een bruiloft van een tantezegger.
Sounds like it will be an enjoyable trip. :)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

KDD schreef:
helma schreef:Koffers pakken voor een reis naar Canada (Alberta). Eind van de week heb ik daar een bruiloft van een tantezegger.
Sounds like it will be an enjoyable trip. :)
I will miss you there...
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Vandaag de kerkenbeurs bezoeken in Houten. Samen met een beroemd forummer :) . Zijn er nog meer mensen die daar zijn (geweest)?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie