Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Als je het vaker hebt, zou je een eetdagboek bij kunnen houden, en aantekenen wanneer je last van maagzuur hebt.
Niet mee blijven lopen als het niet over gaat, het kan op den duur gezondheidsproblemen geven.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

JvW schreef:
Bertiel schreef:minder vlees (2 x per week vleesloos / vleesvervangers)
kleinere porties vlees (100 gr ipv 150 - 175 gr)
Geen varkensvlees meer
minder aardappelen
minder alcohol
geen chips
Heel herkenbaar en knap dat je het gedaan hebt! Nu wel volhouden, want dat is best lastig weet ik uit ervaring.
was weer wat aangekomen, en dat is er ondertussen bijna allemaal weer af.
toen ik aankwam gelijk ook weer last van maagzuur, extra stok achter de deur.

laatste tijd veel 's avonds aan het klussen (babykamer...) en na het avondeten nog een uur intensief bezig zijn scheelt echt heel veel. Niet snoepen, maar een bord met fruit erna (en een klein blokje kaas :D )
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door JvW »

Bertiel schreef: was weer wat aangekomen, en dat is er ondertussen bijna allemaal weer af.
toen ik aankwam gelijk ook weer last van maagzuur, extra stok achter de deur.

laatste tijd veel 's avonds aan het klussen (babykamer...) en na het avondeten nog een uur intensief bezig zijn scheelt echt heel veel. Niet snoepen, maar een bord met fruit erna (en een klein blokje kaas :D )
:haha Dat intensief bezig zijn helpt inderdaad heel veel, maar dat valt straks weg als die kamer klaar is. Zorg dat je dan weer iets hebt waardoor je meer beweegt. Ik krijg namelijk de indruk dat je lichaam op een gegeven moment overstapt op een andere verbranding. Dat is in ieder geval bij mij nu wel zo. Ik kan zoveel eten als ik wil, maar zolang ik blijf bewegen kom ik niets aan. Het lijkt wel of m'n hele stofwisseling is aangepast zeg maar.
Kleine kanttekening is wel dat ik geen frituur meer eet, geen alcohol meer drink en weinig vet eet.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

FlyingEagle schreef:Het is bijna 2 uur in de nacht. Ben refoforum aan het doorlezen. Ontzettend last van opkomend maagzuur dat ik gewoon niet kan liggen, heel vervelend.
Dat is inderdaad heel vervelend. Ik heb het overgehouden na mijn laatste zwangerschap.
Ik heb ranitidine geslikt, maar dat is uit de handel gehaald.
Toen ben ik overgestapt op de Maalox, maar dat beviel niet.
Ik kreeg Omeprazol voorgeschreven van de longarts. Maagzuur kan nl. astma verergeren.
En sindsdien geen last meer gelukkig.
Ik kon geen citrusfruit meer eten, geen gekruid voedsel, geen tomatensoep.
Ik neem er nu eentje in om half 6.
Ze zijn vrij te koop, zelfs in de supermarkt onder de naam Losecosan 20. Je zou eens een doosje kunnen proberen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Kan je niet gewoon een Rennie nemen als je er last van hebt? Of wat minder zwaar eten inderdaad.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Kan je niet gewoon een Rennie nemen als je er last van hebt? Of wat minder zwaar eten inderdaad.
Ik hou het echt bij de beker warme melk, vooral 's nachts. Al die andere rommel... Vooral als het incidenteel en herleidbaar is.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:
FlyingEagle schreef:Het is bijna 2 uur in de nacht. Ben refoforum aan het doorlezen. Ontzettend last van opkomend maagzuur dat ik gewoon niet kan liggen, heel vervelend.
Dat is inderdaad heel vervelend. Ik heb het overgehouden na mijn laatste zwangerschap.
Ik heb ranitidine geslikt, maar dat is uit de handel gehaald.
Toen ben ik overgestapt op de Maalox, maar dat beviel niet.
Ik kreeg Omeprazol voorgeschreven van de longarts. Maagzuur kan nl. astma verergeren.
En sindsdien geen last meer gelukkig.
Ik kon geen citrusfruit meer eten, geen gekruid voedsel, geen tomatensoep.
Ik neem er nu eentje in om half 6.
Ze zijn vrij te koop, zelfs in de supermarkt onder de naam Losecosan 20. Je zou eens een doosje kunnen proberen.
Het is heel ongezond om blijvend maagzuurremmers te blijven slikken. Je maagzuur heeft een duidelijke functie in de spijsvertering. Een maagzuurremmer gebruiken bij maagzuurklachten is net zoiets als de waterleiding afsluiten omdat je kraan lekt. Het helpt wel, ja.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:Kan je niet gewoon een Rennie nemen als je er last van hebt? Of wat minder zwaar eten inderdaad.
Ik hou het echt bij de beker warme melk, vooral 's nachts. Al die andere rommel... Vooral als het incidenteel en herleidbaar is.
Warme melk? Ik moet er niet aan denken; dat wordt overgeven ben ik bang.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:Kan je niet gewoon een Rennie nemen als je er last van hebt? Of wat minder zwaar eten inderdaad.
Ik hou het echt bij de beker warme melk, vooral 's nachts. Al die andere rommel... Vooral als het incidenteel en herleidbaar is.
Warme melk? Ik moet er niet aan denken; dat wordt overgeven ben ik bang.
Ik vind het ook smerig. Toen ik veelvuldig nachtdiensten had, kreeg ik ook wel eens het zuur. Neus dicht, en doorslikken. Het helpt als een trein. Logisch, het neutraliseert het zuur.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb altijd stapels met Rennies in mijn nachtkastje. Werkt bij mij goed.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Charles »

FlyingEagle schreef:Na een uur zakte het af en heb ik gelukkig nog wel weer geslapen. Het is echt iets van de laatste tijd. Echt een afschuwelijk gevoel.
Denk wel dat het door bepaald eten komt. Dus geen bier meer en ook niet al te vet eten.
We hebben vakantie en gisteren zijner uit eten geweest. Denk dat daar de oorzaak voor een belangrijk deel ligt.
Idd bijhouden wat je eet. Voor iedereen persoonlijk. Doorgaans zijn vet, chocolade, jus, thee (of de combi) geen goed idee 's avonds.
Laatst gewijzigd door Charles op 02 jul 2021, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Online
merel
Berichten: 9677
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

JvW schreef:
Bertiel schreef: was weer wat aangekomen, en dat is er ondertussen bijna allemaal weer af.
toen ik aankwam gelijk ook weer last van maagzuur, extra stok achter de deur.

laatste tijd veel 's avonds aan het klussen (babykamer...) en na het avondeten nog een uur intensief bezig zijn scheelt echt heel veel. Niet snoepen, maar een bord met fruit erna (en een klein blokje kaas :D )
:haha Dat intensief bezig zijn helpt inderdaad heel veel, maar dat valt straks weg als die kamer klaar is. Zorg dat je dan weer iets hebt waardoor je meer beweegt. Ik krijg namelijk de indruk dat je lichaam op een gegeven moment overstapt op een andere verbranding. Dat is in ieder geval bij mij nu wel zo. Ik kan zoveel eten als ik wil, maar zolang ik blijf bewegen kom ik niets aan. Het lijkt wel of m'n hele stofwisseling is aangepast zeg maar.
Kleine kanttekening is wel dat ik geen frituur meer eet, geen alcohol meer drink en weinig vet eet.
Geen frituur zou ik toch wel erg jammer vinden. Een keer in de week snacken vind ik toch wel erg lekker.

Ik merkte sinds ik de 40 passeerde dat ik langzaam aankwam, kilootjes tijdens de zomervakantie, kilootje met kerst. Eerder fietste ik 20 km per dag. Door het thuiswerken en verhuizen viel dat ook weg. Daarna ging de weegschaal kapot en zo ineens + 8 in 3 jaar tijd :oO . Inmiddels ook op rantsoen. Vlees en chips eet ik al zelden, alcohol drink ik nooit. Inmiddels ook op rantsoen en heb mijzelf tot oktober gegeven om het eraf te krijgen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Tiberius schreef: Ik hou het echt bij de beker warme melk, vooral 's nachts. Al die andere rommel... Vooral als het incidenteel en herleidbaar is.
"Melk helpt ook tegen maagzuur omdat het als het ware een buffer vormt in de maag en zo het maagzuur tijdelijk blokkeert. Hierdoor is het verhaal ontstaan dat melk zou helpen tegen maagzuur. Veel mensen drinken graag een glas melk net voor het slapengaan omdat ze slaperig worden van de melk en tijdelijk geen last hebben van oprispingen.

Maar er is één groot nadeel aan deze tactiek: de vetstoffen in melk zullen uiteindelijk leiden tot een grotere productie van maagzuur."
optimalegezondheid.com

Als het incidenteel en herleidbaar is, zijn Regla pH prima tabletjes om het te bestrijden. Ik nam ze tijdens mijn zwangerschap. Voorgeschreven door de verloskundige. Ze werken beter dan rennies, vind ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9677
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:Kan je niet gewoon een Rennie nemen als je er last van hebt? Of wat minder zwaar eten inderdaad.
Ik hou het echt bij de beker warme melk, vooral 's nachts. Al die andere rommel... Vooral als het incidenteel en herleidbaar is.
Warme melk? Ik moet er niet aan denken; dat wordt overgeven ben ik bang.
Ik vind het ook smerig. Toen ik veelvuldig nachtdiensten had, kreeg ik ook wel eens het zuur. Neus dicht, en doorslikken. Het helpt als een trein. Logisch, het neutraliseert het zuur.
Bij maagzuur tijdens zwangerschappen raadt men ook warme melk of vanille vla aan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:Het is heel ongezond om blijvend maagzuurremmers te blijven slikken. Je maagzuur heeft een duidelijke functie in de spijsvertering. Een maagzuurremmer gebruiken bij maagzuurklachten is net zoiets als de waterleiding afsluiten omdat je kraan lekt. Het helpt wel, ja.
Dat geldt voor ieder medicijn, maar soms wegen de voordelen op tegen de nadelen.
Als je alles al geprobeerd hebt en het blijft maar aanhouden, wil je ook niet het risico lopen op een Barrett slokdarm.
Maagzuurremmers worden trouwens ook weleens voorgeschreven als bescherming tijdens het slikken van bepaalde medicijnen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie