Wat doen we vandaag?

KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door KDD »

helma schreef:Vandaag met mijn moeder een reis geboekt naar Canada.

@Canada @kdd @gallio @kb volgens mij wonen jullie allemaal een beetje in de buurt van mijn zus. Zou leuk zijn om een overzeese-Refoforum-meeting te hebben...
Nice. Ik weet niet wie de andere zijn maar het zou wel geregeld kunnen worden denk ik. Ik hoor het wel als je moeder er is.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door gallio »

KDD schreef:
helma schreef:Vandaag met mijn moeder een reis geboekt naar Canada.

@Canada @kdd @gallio @kb volgens mij wonen jullie allemaal een beetje in de buurt van mijn zus. Zou leuk zijn om een overzeese-Refoforum-meeting te hebben...
Nice. Ik weet niet wie de andere zijn maar het zou wel geregeld kunnen worden denk ik. Ik hoor het wel als je moeder er is.
Ja, prima. We houden het bij je zus?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Deze week ben ik druk bij de netgetrouwde zoon. Ze hebben nog een paar dagen vrij en ze willen graag het huis netjes hebben. Ik heb de slaapkamer behangen met glasvezelbehang zodat ze het over kunnen verven. Wat een heerlijk spul om mee te werken! Het gaat er zo makkelijk op, wordt makkelijk strak, is heel eenvoudig te knippen, ik wil nooit meer anders. En met die brede rollen gaat het heel snel.
Ik had gehoord over irritatie door de glasvezeltjes, maar daar hebben we niks van gemerkt.

De andere klus was een kledingkast in elkaar zetten. Ik heb al heel wat Ikea in elkaar geschroefd, maar dit was andere koek. Tien grote dozen, en ze moesten alle tien open om de handleiding te vinden. Daarna een enorm gepuzzel om er achter te komen welk paneel waar moest en hoe, en met welke schroeven. We moesten ook zelf gaten schroeven, heel oncomfortabel om dat eerste gat te maken in een gloednieuwe kast. Bij Ikea hoef je eigenlijk nooit zelf gaten te maken.
Gisteravond hebben we met vijf volwassenen die kast in elkaar staan zetten, wat een klus. En wat een voldoening als het lukt! Dit was de eerste lastige helft, nu nog twee kleinere kasten ernaast. En dan moet het nog één geheel worden op een of andere manier.

Erg leuk om de kinderen zo te kunnen helpen. De andere ouders zijn er ook, dus het is over en weer goed voor de onderlinge band.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Vanmiddag mijn eerste 'bardienst'. :? :)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Posthoorn schreef:Vanmiddag mijn eerste 'bardienst'. :? :)
Waar? :oO
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:Auto aan het inpakken. Morgenvroeg richting Frankrijk. De zomer is al wat voorbij, mooie tijd om dingen te ondernemen.
Heerlijk!! Fijne vakantie!
Dank je. Het is een mooie camping. La Bonne Source. Slechte 4g dus dat is ook mooi meegenomen. Jammer wel dat volgende week veel mensen al weg zijn. Worden dan prive voorzieningen.
Ach, je bent er lekker tussenuit met zn allen. Dat is al genieten!

Normaliter vind ik het niet erg om een jaar niet op vakantie te gaan, maar ik merk nu dat het afgelopen jaar ( thuiswerken, kinderen veel thuis, verhuizing en verbouwing) er toch best heeft ingehakt. Een echt vakantiegevoel heb ik nu wel gemist.
Het was zeker genieten. Maar ik hou wel van iets meer aanspraak ipv een privé-zwembad :-). Gisteren teruggekomen. Onderweg nog even de Eiffeltoren bekeken. Het is interessant om met je auto in Parijs te rijden. Wat n gescheur.
Prachtige omgeving in de Correze. Veel mooie dingen gezien. Kastelen, paarden, watervallen, heuvel, valleien etc. Mooie camping met veel fijne gesprekken en bijzondere ervaringen. Ik denk dat we nog wel een keer teruggaan.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:
Posthoorn schreef:Vanmiddag mijn eerste 'bardienst'. :? :)
Waar? :oO
In de seniorenflat waar ik woon. ;)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Onderweg nog even de Eiffeltoren bekeken. Het is interessant om met je auto in Parijs te rijden. Wat n gescheur.
En overleefd, zo te zien :sweat
En dan ben ik wel benieuwd naar het tarief van de parkeergarage. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef: Heerlijk!! Fijne vakantie!
Dank je. Het is een mooie camping. La Bonne Source. Slechte 4g dus dat is ook mooi meegenomen. Jammer wel dat volgende week veel mensen al weg zijn. Worden dan prive voorzieningen.
Ach, je bent er lekker tussenuit met zn allen. Dat is al genieten!

Normaliter vind ik het niet erg om een jaar niet op vakantie te gaan, maar ik merk nu dat het afgelopen jaar ( thuiswerken, kinderen veel thuis, verhuizing en verbouwing) er toch best heeft ingehakt. Een echt vakantiegevoel heb ik nu wel gemist.
Het was zeker genieten. Maar ik hou wel van iets meer aanspraak ipv een privé-zwembad :-). Gisteren teruggekomen. Onderweg nog even de Eiffeltoren bekeken. Het is interessant om met je auto in Parijs te rijden. Wat n gescheur.
Prachtige omgeving in de Correze. Veel mooie dingen gezien. Kastelen, paarden, watervallen, heuvel, valleien etc. Mooie camping met veel fijne gesprekken en bijzondere ervaringen. Ik denk dat we nog wel een keer teruggaan.
Leuk! Fijn ook dat het je op LBS goed hebt gehad. Prachtige omgeving met indrukwekkende plaatsen in de omgeving.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Onderweg nog even de Eiffeltoren bekeken. Het is interessant om met je auto in Parijs te rijden. Wat n gescheur.
En overleefd, zo te zien :sweat
En dan ben ik wel benieuwd naar het tarief van de parkeergarage. ;)
Nou, ik kon eigenlijk geen fatsoenlijke parkeerplek vinden. Dus langs de straat geparkeerd. Geen idee of dat mocht daar. Alle auto's hadden vergunningsstickers, maar ik kon geen bord vinden. Aan een Fransman gevraagd, die had geen idee. Dus maar snel even richting de toren en weer snel naar de auto. Ik was het eigenlijk al n beetje beu na 6 uur in de auto en we moesten nog van hartje Parijs naar Zeeland :-)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Posthoorn schreef:
Dodo schreef:
Posthoorn schreef:Vanmiddag mijn eerste 'bardienst'. :? :)
Waar? :oO
In de seniorenflat waar ik woon. ;)
Ik ben ingewerkt in het verpleeghuis, voor zoiets. Koffie schenken in de zaal en twee keer een rondje over de afdeling. Nog lastiger dan je zou denken. Ook een vervelend kassa-systeem. Ik hoop dat ik de boel niet in de soep draai als ik zonder toezicht aan de gang mag.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Vandaag een wandelingetje rond de oude buurtschap Pothoek bij het dorp Markelo. Er staat daar een oud logement, vroeger een plaats waar men paarden kon wisselen. Het logement is in de 19e eeuw afgebrand, doordat er linnen in brand raakte. In die tijd werd daar namelijk linnen bewerkt. Het oude logement is weer opgebouwd na de brand, en het is nog alsof je je in de 19e eeuw waant. Enkel de auto's geven aan dat we in een geheel andere tijd leven. Paarden worden niet niet meer ververst en het verkeer raast nu over de A1 naar Duitsland. Pothoek is nu een verstilde buurschap. De weg door Pothoek is een heel oude handelsroute naar Duitsland. Het terras in het centrum van de buurtschap zat redelijk vol, en van coronaregels merkte je niet echt veel. Ik heb me tegoed gedaan aan een groot glas verse gemberthee met honig met een appeltaart. Voor één keertje zal het hopelijk niet zo kwaad zijn....

OVER POTHOEK:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pothoek
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Margriet »

Dank je Dia voor dit idee. Het is iets voor onze volgende reis naar Nederland. Ik was dit totaal vergeten.maar we kampeerden vroeger in Markelo! Mjin Amerikaanse man waardeert deze diingen eecht!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

gallio schreef:
KDD schreef:
helma schreef:Vandaag met mijn moeder een reis geboekt naar Canada.

@Canada @kdd @gallio @kb volgens mij wonen jullie allemaal een beetje in de buurt van mijn zus. Zou leuk zijn om een overzeese-Refoforum-meeting te hebben...
Nice. Ik weet niet wie de andere zijn maar het zou wel geregeld kunnen worden denk ik. Ik hoor het wel als je moeder er is.
Ja, prima. We houden het bij je zus?
Dat lijkt me een goed idee. Nog wel even vragen of het mag...
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Inmiddels ben ik ook alweer gestopt met mijn barwerk, want ze blijken geen vergunning te hebben. Ik hou niet van illegaal bezig zijn. :cry
Plaats reactie