Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

helma schreef:
gallio schreef:
KDD schreef:
helma schreef:Vandaag met mijn moeder een reis geboekt naar Canada.

@Canada @kdd @gallio @kb volgens mij wonen jullie allemaal een beetje in de buurt van mijn zus. Zou leuk zijn om een overzeese-Refoforum-meeting te hebben...
Nice. Ik weet niet wie de andere zijn maar het zou wel geregeld kunnen worden denk ik. Ik hoor het wel als je moeder er is.
Ja, prima. We houden het bij je zus?
Dat lijkt me een goed idee. Nog wel even vragen of het mag...
Super leuk idee, fijn dat het weer kan!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Posthoorn schreef:Inmiddels ben ik ook alweer gestopt met mijn barwerk, want ze blijken geen vergunning te hebben. Ik hou niet van illegaal bezig zijn. :cry
Wordt er alcohol geschonken dan? Ik associeer bij een seniorenflat eelijk gezegt eerder wegwerpbekertjes ranja, en geen fusten met bier. Maar blijkbaar moet ik mijn beeld bijstellen :nonnon
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Borreltjes en een glaasje boerenjongens / advocaat voor de dames
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

J.C. Philpot schreef:
Posthoorn schreef:Inmiddels ben ik ook alweer gestopt met mijn barwerk, want ze blijken geen vergunning te hebben. Ik hou niet van illegaal bezig zijn. :cry
Wordt er alcohol geschonken dan? Ik associeer bij een seniorenflat eelijk gezegt eerder wegwerpbekertjes ranja, en geen fusten met bier. Maar blijkbaar moet ik mijn beeld bijstellen :nonnon
Ja, dat zou ik maar doen. :huhu
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Posthoorn schreef:Inmiddels ben ik ook alweer gestopt met mijn barwerk, want ze blijken geen vergunning te hebben. Ik hou niet van illegaal bezig zijn. :cry
Wordt er alcohol geschonken dan? Ik associeer bij een seniorenflat eelijk gezegt eerder wegwerpbekertjes ranja, en geen fusten met bier. Maar blijkbaar moet ik mijn beeld bijstellen :nonnon
Helaas wel. De huidige ouderen zijn vaak gewend om dagelijks te drinken en zijn nog van de generatie dat zij menen dat alcohol goed is voor hart en vaten. Al heb ik ook collega's/kennissen die vrijwel dagelijks drinken en zichzelf op de schouder kloppen dat ze door de week niet drinken. Al vertellen ze er dan grappend bij dat op maandag de fles van het weekend leeg moet en op donderdag het weekend al bijna begint.

Vandaag de week goed begonnen; op de fiets ( 18 km) naar kantoor.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Bertiel schreef:Borreltjes en een glaasje boerenjongens / advocaat voor de dames
Eén van de weinige vreugdes die de meeste mensen nog hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Bertiel schreef:Borreltjes en een glaasje boerenjongens / advocaat voor de dames
Eén van de weinige vreugdes die de meeste mensen nog hebben.
Dat is wel heel droevig, als alcohol je laatste vreugde is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Bertiel schreef:Borreltjes en een glaasje boerenjongens / advocaat voor de dames
Eén van de weinige vreugdes die de meeste mensen nog hebben.
Dat is wel heel droevig, als alcohol je laatste vreugde is.
Dat zeg ik niet!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Mara schreef:
Zita schreef:
Mara schreef:
Bertiel schreef:Borreltjes en een glaasje boerenjongens / advocaat voor de dames
Eén van de weinige vreugdes die de meeste mensen nog hebben.
Dat is wel heel droevig, als alcohol je laatste vreugde is.
Dat zeg ik niet!
Ik ben het wel met zita eens. Ik denk dat deze mensen altijd al een negatieve inslag hebben gehad. In dat kader leer ik veel van mijn schoonmoeder. Zij was vroeg weduwe, heeft anderhalf jaar vanwege corona weinig mensen gezien en maakte van elke dag een feestje. Wij hebben tijdens beide lockdowns haar dagelijks gebeld en zij was altijd enthousiast. Zij las een prachtig boek, had heerlijk gewandeld, zo fijn gefietst met wat lekkers mee, genoten van het uitzicht, het eten of de sport op tv. Zij breit, kan prachtig schilderen en belt met haar zussen. Altijd dankbaar voor de dingen die zij heeft en kan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef:
Ik ben het wel met zita eens. Ik denk dat deze mensen altijd al een negatieve inslag hebben gehad. In dat kader leer ik veel van mijn schoonmoeder. Zij was vroeg weduwe, heeft anderhalf jaar vanwege corona weinig mensen gezien en maakte van elke dag een feestje. Wij hebben tijdens beide lockdowns haar dagelijks gebeld en zij was altijd enthousiast. Zij las een prachtig boek, had heerlijk gewandeld, zo fijn gefietst met wat lekkers mee, genoten van het uitzicht, het eten of de sport op tv. Zij breit, kan prachtig schilderen en belt met haar zussen. Altijd dankbaar voor de dingen die zij heeft en kan.
O dus de dames die elke avond een advocaatje oplepelen omdat ze dan beter kunnen slapen, zouden negatief zijn en geen prachtige boeken lezen?
Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik ben vrijwilligster geweest in het ouderencentrum hier en bezocht daarnaast een dierbaar familielid wekelijks in het verpleeghuis.
Er werd daar na de koffie s'avonds een klein glaasje advocaat geserveerd (soms met een beetje gele vla erdoor voor de mensen die er niet zo goed tegen konden) met een finke dot slagroom er op. Ze genoten daar van.
Tevens ging er dan een schaal met blokjes kaas en ham door de zaal, dat was een extra eiwitrijk hapje.

Als je zo oud bent geworden, heeft zo'n glaasje echt geen nadelige gevolgen meer.
Ik werk bij mensen die aan hartfalen lijden, die elke dag van een jong borreltje genieten, met medeweten van hun cardioloog. Ze zijn gestopt met roken (vaak meer dan 50 jaar gerookt!) en dat vindt hun arts al zo'n prestatie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:
Ik ben het wel met zita eens. Ik denk dat deze mensen altijd al een negatieve inslag hebben gehad. In dat kader leer ik veel van mijn schoonmoeder. Zij was vroeg weduwe, heeft anderhalf jaar vanwege corona weinig mensen gezien en maakte van elke dag een feestje. Wij hebben tijdens beide lockdowns haar dagelijks gebeld en zij was altijd enthousiast. Zij las een prachtig boek, had heerlijk gewandeld, zo fijn gefietst met wat lekkers mee, genoten van het uitzicht, het eten of de sport op tv. Zij breit, kan prachtig schilderen en belt met haar zussen. Altijd dankbaar voor de dingen die zij heeft en kan.
O dus de dames die elke avond een advocaatje oplepelen omdat ze dan beter kunnen slapen, zouden negatief zijn en geen prachtige boeken lezen?
Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik ben vrijwilligster geweest in het ouderencentrum hier en bezocht daarnaast een dierbaar familielid wekelijks in het verpleeghuis.
Er werd daar na de koffie s'avonds een klein glaasje advocaat geserveerd (soms met een beetje gele vla erdoor voor de mensen die er niet zo goed tegen konden) met een finke dot slagroom er op. Ze genoten daar van.
Tevens ging er dan een schaal met blokjes kaas en ham door de zaal, dat was een extra eiwitrijk hapje.

Als je zo oud bent geworden, heeft zo'n glaasje echt geen nadelige gevolgen meer.
Ik werk bij mensen die aan hartfalen lijden, die elke dag van een jong borreltje genieten, met medeweten van hun cardioloog. Ze zijn gestopt met roken (vaak meer dan 50 jaar gerookt!) en dat vindt hun arts al zo'n prestatie.
Je geeft zelf aan dat drank een van de weinige vreugdes zijn

Mara schreef:
Bertiel schreef:Borreltjes en een glaasje boerenjongens / advocaat voor de dames
Eén van de weinige vreugdes die de meeste mensen nog hebben.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef: Je geeft zelf aan dat drank een van de weinige vreugdes zijn
Met elkaar! Na het gezamenlijke koffie/thee drinken.
Een boek lezen doe je in de regel alleen.
merel schreef:Wij hebben tijdens beide lockdowns haar dagelijks gebeld en zij was altijd enthousiast. Zij las een prachtig boek, had heerlijk gewandeld, zo fijn gefietst met wat lekkers mee, genoten van het uitzicht, het eten of de sport op tv. Zij breit, kan prachtig schilderen en belt met haar zussen. Altijd dankbaar voor de dingen die zij heeft en kan.
Dat doen veel ouderen, het gesprek vooral opgewekt houden, omdat je dan vaker zult bellen.
En jouw schoonmoeder is kennelijk lichamelijk nog fit en gezond, omdat ze kan fietsen.
Maar er zijn ook veel andere ouderen, die dat allemaal niet meer kunnen, of in een verpleeghuis/zorgcentrum leven.
En dan kan gezamenlijk iets drinken, advocaatje oplepelen en een snack eten, het hoogtepunt van de dag zijn, bij wijze van spreken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef: Je geeft zelf aan dat drank een van de weinige vreugdes zijn
Met elkaar! Na het gezamenlijke koffie/thee drinken.
Een boek lezen doe je in de regel alleen.
merel schreef:Wij hebben tijdens beide lockdowns haar dagelijks gebeld en zij was altijd enthousiast. Zij las een prachtig boek, had heerlijk gewandeld, zo fijn gefietst met wat lekkers mee, genoten van het uitzicht, het eten of de sport op tv. Zij breit, kan prachtig schilderen en belt met haar zussen. Altijd dankbaar voor de dingen die zij heeft en kan.
Dat doen veel ouderen, het gesprek vooral opgewekt houden, omdat je dan vaker zult bellen.
En jouw schoonmoeder is kennelijk lichamelijk nog fit en gezond, omdat ze kan fietsen.
Maar er zijn ook veel andere ouderen, die dat allemaal niet meer kunnen, of in een verpleeghuis/zorgcentrum leven.
En dan kan gezamenlijk iets drinken, advocaatje oplepelen en een snack eten, het hoogtepunt van de dag zijn, bij wijze van spreken.
Nee hoor, dat is haar aard. Dat had haar vader ook tot zijn 90e en hij tevreden met zijn sigaar in de stoel zat. Zij kan ook van de hele kleine dingen genieten; een mooi insect en vogeltje, een mooie bloem, muziekstuk, is dol op spelletjes, schildert zelf prachtig. Zij is erg aangenaam gezelschap, ook als zij een week bij ons logeert.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

Bij het ouder worden is het genade als je dankbaar je weg mag gaan voor hetgeen je nog dagelijks krijgt en kunt doen.
Tegelijk wordt niet iedereen fit en mentaal-gezond oud, ik denk dat we dat onderscheid wel mogen maken.
Ongemakken, aan rolstoel gebonden, hulpbehoevend, het is niet eenvoudig.
En ja dan kan 's avonds een glaasje advocaat behoren bij de 'kleine' vreugden waar ze van genieten en tevreden mee zijn.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

merel schreef:Helaas wel. De huidige ouderen zijn vaak gewend om dagelijks te drinken en zijn nog van de generatie dat zij menen dat alcohol goed is voor hart en vaten. Al heb ik ook collega's/kennissen die vrijwel dagelijks drinken en zichzelf op de schouder kloppen dat ze door de week niet drinken. Al vertellen ze er dan grappend bij dat op maandag de fles van het weekend leeg moet en op donderdag het weekend al bijna begint.

Vandaag de week goed begonnen; op de fiets ( 18 km) naar kantoor.
Eerst even mensen flink afmaken en dan jezelf een pluim op je hoed geven. :?
Plaats reactie