Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Forummer »

J.C. Philpot schreef:
Maanenschijn schreef:
J.C. Philpot schreef:Auto voor het eerst in twee jaar wassen ivm inleveren. Het vuil zat erg vast.
Je hebt de kleur ook niet helemaal mee.. Waar mag je nu mee gaan rijden?
Het is zo'n wagen geworden (niet degene op de foto, maar wel net zo een):
Afbeelding

De leasemaatschappij heeft hem uit Duitsland gehaald met net de kop eraf. Een lage prijs was mijn belangrijkste criterium. Ik betaal bijtelling over een nieuwprijs van 16000 euro. Ik krijg hem 1 van de komende weken.
Verstandige keuze. Is gewoon een prima auto.

Met TCE 90 motor?
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Forummer schreef:Verstandige keuze. Is gewoon een prima auto.

Met TCE 90 motor?
Klopt inderdaad!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Forummer »

Als mensen aan me vragen welke auto moet ik tegenwoordig kopen die nog betrouwbaar is, zeg ik vaak koop maar een Dacia ! Techniek loopt wat achter maar is daarmee wel goed doorontwikkeld.

En tegenwoordig is Renault betrouwbaarder dan Volkswagen. (Dacia is onderdeel van Renault :) )

Kortom, gewoon een hele goede keuze!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Nathanaël »

Wij rijden ook al een aantal jaar Dacia. Bevalt uitstekend! Hij was goedkoop in de aanschaf en rijdt ook zuinig.
Daarnaast niet al te veel snufjes, die dus ook allemaal niet kapot kunnen gaan. :D
In Frankrijk rijdt de politie er ook mee rond.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Een prima low-budget auto. En inderdaad, wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan. Zelf geef ik ook relatief weinig uit aan de aanschaf en daarom koop ik altijd een occasion, zodat je toch wat meer luxe hebt. Voor mij al meer dan 8 jaar dezelfde Japanner.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door FlyingEagle »

Mijn vrouw en ik houden toch wel van een mooie auto onlangs een Golf variant gekocht uit 2014. 50.000 km op de teller. Kost wel wat maar ja... dan heb je ook wat hè?
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

J.C. Philpot schreef:
Forummer schreef:Verstandige keuze. Is gewoon een prima auto.

Met TCE 90 motor?
Klopt inderdaad!
In mijn Clio gaat zo'n blokje al bijna 150 000 km mee.
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
J.C. Philpot schreef:
Forummer schreef:Verstandige keuze. Is gewoon een prima auto.

Met TCE 90 motor?
Klopt inderdaad!
In mijn Clio gaat zo'n blokje al bijna 150 000 km mee.
Hmmm... Ik heb de eerste generatie Clio van 1992 helemaal af gereden. Heel weinig problemen mee gehad maar toen ie zo'n 13 jaar oud was was ie wel een beetje aan z'n end.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef: In mijn Clio gaat zo'n blokje al bijna 150 000 km mee.
Hmmm... Ik heb de eerste generatie Clio van 1992 helemaal af gereden. Heel weinig problemen mee gehad maar toen ie zo'n 13 jaar oud was was ie wel een beetje aan z'n end.
Wij zitten ook aan een Clio te denken ter vervanging van de auto van mijn vrouw.
Hoe is die qua kofferbak? Past daar een ingeklapte kinderwagen in?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Nathanaël »

Bertiel schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef: In mijn Clio gaat zo'n blokje al bijna 150 000 km mee.
Hmmm... Ik heb de eerste generatie Clio van 1992 helemaal af gereden. Heel weinig problemen mee gehad maar toen ie zo'n 13 jaar oud was was ie wel een beetje aan z'n end.
Wij zitten ook aan een Clio te denken ter vervanging van de auto van mijn vrouw.
Hoe is die qua kofferbak? Past daar een ingeklapte kinderwagen in?
Je kunt dus beter een Dacia kopen, daar zit dezelfde motor in en hij is goedkoper. :D
In onze Dacia past in ieder geval een grote kinderwagen, of een Clio net zoveel kofferbak ruimte heeft weet ik niet.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef: In mijn Clio gaat zo'n blokje al bijna 150 000 km mee.
Hmmm... Ik heb de eerste generatie Clio van 1992 helemaal af gereden. Heel weinig problemen mee gehad maar toen ie zo'n 13 jaar oud was was ie wel een beetje aan z'n end.
Wij zitten ook aan een Clio te denken ter vervanging van de auto van mijn vrouw.
Hoe is die qua kofferbak? Past daar een ingeklapte kinderwagen in?
Tsja, al die kleine auto'tjes zijn worstelen met een kinderwagen. Ik denk dat het misschien net lukt, maar wel iedere keer ingewikkeld is. Wij hadden, toen de kids klein waren, een Ford Mondeo station. Daar schoof je je huis in en had je nog ruimte over voor de tuin zeg maar.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Gewoon geen kinderwagen gebruiken. Dat was onze duurste en minst gebruikte aankoop. Bij kind 3 zijn wij overgegaan op draagzakken, ideaal
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

we hebben al een golf variant, das makkelijk, maar hebben 2 auto's en auto 2 is aan vervanging toe.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Bertiel schreef:we hebben al een golf variant, das makkelijk, maar hebben 2 auto's en auto 2 is aan vervanging toe.
Ik heb een technisch heel goede Citroen C1 voor je te koop. Ik weet niet of een kinderwagen in de achterbak past, maar als hij er in past, valt hij in ieder geval niet om. Dat is ook een voordeel in bochten en dergelijke.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Bertiel schreef:we hebben al een golf variant, das makkelijk, maar hebben 2 auto's en auto 2 is aan vervanging toe.
Ik heb een technisch heel goede Citroen C1 voor je te koop. Ik weet niet of een kinderwagen in de achterbak past, maar als hij er in past, valt hij in ieder geval niet om. Dat is ook een voordeel in bochten en dergelijke.
Op 't eerste gezicht lijkt me een Citroën C1 nog kleiner dan een R. Clio. Ik heb zelf in een C1 gereden als een vervangersauto. Er zit wel een groot verschil in tijd tussen een wat nieuwere C1 en een Clio van 1991... Mij dunkt dat de Clio wat comfortabeler is dan de C1. Maar dan vergelijken we wel een auto van 1991 met een meer recent type.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie