Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hollander »

Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxedAfbeelding
Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...? ;)
Piet Puk
Berichten: 5433
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Piet Puk »

Hollander schreef:
Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxedAfbeelding
Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...? ;)
Hier nog zo eentje. Ik gun iedereen van harte het beste toe, maar dat is elke dag zo! Om dat elk jaar op de eerste dag van het jaar nog eens te bevestigen is prima, maar alle rompslomp er omheen hoeft voor mij niet.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

Piet Puk schreef:
Hollander schreef:
Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxedAfbeelding
Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...? ;)
Hier nog zo eentje. Ik gun iedereen van harte het beste toe, maar dat is elke dag zo! Om dat elk jaar op de eerste dag van het jaar nog eens te bevestigen is prima, maar alle rompslomp er omheen hoeft voor mij niet.
Net als al die 'verplichte' verjaardagen. Ik vind het fijn om bij iemand langs te gaan. Ik hou ook van contact maar al die verplichte dingen zijn vele mensen tot ergernis denk ik.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4062
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind het jammer dat ik dit jaar niet al die ouderwetse gewoonten kan uitvoeren. Fijn om de familie te zien, elkaar Gods zegen voor het nieuwe jaar toe te wensen, de onderlinge verbondenheid te voelen. Ik vind het een gemis.

In 2020 is mijn vader overleden. Het is niet vanzelfsprekend dat we elkaar volgend jaar weer op nieuwjaarsdag kunnen spreken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Erskinees »

Mooi dat je er zulke positieve ervaringen mee hebt!
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

Maanenschijn schreef:Ik vind het jammer dat ik dit jaar niet al die ouderwetse gewoonten kan uitvoeren. Fijn om de familie te zien, elkaar Gods zegen voor het nieuwe jaar toe te wensen, de onderlinge verbondenheid te voelen. Ik vind het een gemis.

In 2020 is mijn vader overleden. Het is niet vanzelfsprekend dat we elkaar volgend jaar weer op nieuwjaarsdag kunnen spreken.
Dat is pijnlijk Maanenschijn. Gecondoleerd!
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door FlyingEagle »

Net even bij schoonouders geweest. Ritje van 20 minuten. Anders waren we na de dient gelijk in de auto gesprongen en naar mijn ouders gegaan, daarna m’n opa en oma bezoeken en ‘s avonds met de hele schoonfamilie bij m’n schoonouders eten.
Alles behalve rustig maar reuze gezellig. Mis dat echt.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Wim Anker »

Ukkie schreef:
Piet Puk schreef:
Hollander schreef:
Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxedAfbeelding
Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...? ;)
Hier nog zo eentje. Ik gun iedereen van harte het beste toe, maar dat is elke dag zo! Om dat elk jaar op de eerste dag van het jaar nog eens te bevestigen is prima, maar alle rompslomp er omheen hoeft voor mij niet.
Net als al die 'verplichte' verjaardagen. Ik vind het fijn om bij iemand langs te gaan. Ik hou ook van contact maar al die verplichte dingen zijn vele mensen tot ergernis denk ik.
Verplicht.... Dat zit veelal tussen de oren? Ik neem aan dat je geen boete kreeg bij een niet komen?
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

Klopt heb je gelijk in Wim. :hum
Sta er nu meer bij stil denk ik.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Wij gingen normaal na de kerkdienst richting de schoonouders en 's middags naar de hele familie (inclusief vele nichten en neven) om nieuwjaar te wensen. Dit jaar hebben we dat grotendeels digitaal gedaan. Het is me voor nu goed bevallen. Deze vakantie is vrij intensief met de kinderen. Er komen nog een paar intensieve weken aan. Een dagje niet heen en weer reizen vind ik best aangenaam.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Niet iedereen heeft warme gevoelens bij bepaalde tradities.
Misschien weleens bedacht dat niet iedereen een warme verbondenheid ervaart bij bepaalde "verplichtingen"?
Ik ben de afgelopen dagen omringd door m'n eigen kleine gezin en dat is wél heel warm en verbonden
Ik zie liever dat er meerdere keren per jaar een onbevangen niet verplicht samenkomen is dan dat je elkaar "verplicht" alleen maar ziet op een verjaardag of nieuwjaarsdag.
Het heeft wél meerwaarde als het OOK met verjaardagen en nieuwjaarsdag fijn is om bij elkaar te zijn en/of elkaar te ontmoeten
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Waarom zou iemand dat voor jou moeten bedenken?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

Herman schreef:De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.
Dat klopt wat je zegt Herman maar het kan voor soms voelen als verplichtingen terwijl het eigenlijk teveel energie vraagt.
Ook kunnen er moeilijke zaken in familiebanden zijn die het er niet makkelijker op maken.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.
En hoe zie dat praktisch als je een grote familie hebt?
Plaats reactie