Wat doen we vandaag?

merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Charles schreef:
DDD schreef:Ik vond het ook een gekke vraag. Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond ervan. Ik zou er geen moment aan twijfelen dat iemand goed voor zijn kinderen zorgt.

Misschien een beetje naïef. :)
Zo'n gekke vraag is dat niet. De man heeft ook zn werk wat mogelijk door moet gaan. En je ziet dan ook dat oma deels wordt ingevlogen.
De gemiddelde vrouw heeft toch ook werk dat doorgaat als haar man weg moet voor zijn werk?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

eilander schreef:Als het mijn vrouw was, zou dat een heel logische vraag zijn. :)
Ahh, een man met zelfreflectie :super
Ik zie om me heen heus wel dat vaders in staat zijn om hun kinderen op tijd op school te krijgen en een maaltijd in elkaar te flansen.
Maar de wasmachine zou ik op slot doen. (voor sommige vrouwen ook trouwens)
Herman schreef:
Mara schreef:Maar Ethiopië..... is niet bepaald een vakantieparadijs. :nonnon
Dat is ook het eerste wat ik afgeleerd heb: internationale zakenreizen als snoepreisjes zien. De agenda is ongeveer:
ma 07:30-01.30 heenreis
di 08:00-22:00 zakelijke afspraken
wo 08:00-16:00 zakelijke afspraken
wo 16:00 - do 10:00 terugreis
Daarna bijslapen.
De vraag was meer, verblijft ze niet dicht bij gevaarlijk gebied?
Charles schreef:En je ziet dan ook dat oma deels wordt ingevlogen.
Ik denk niet dat mijn moeder dat gedaan zou hebben.
Ze kwam in geval van nood.

Maar ja, de emancipatie ging door. En mijn moeder is er niet meer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Mara schreef:De vraag was meer, verblijft ze niet dicht bij gevaarlijk gebied?
Nee, gewoon in de hoofdstad Addis. De veiligheidsafwegingen worden doorgaans in overleg met de plaatselijke organisaties gemaakt. Je moet uiteraard niet in het noorden zijn (Tigray).
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:Als het mijn vrouw was, zou dat een heel logische vraag zijn. :)
Ook voor drie dagen? Zelfs als je al weinig kaas hebt gegeten van huishoudelijke activiteiten is dat toch overbrugbaar?
O, ik zou het vast wel overleven en - zeker de kinderen - een hoop plezier hebben.
Ik heb nu ook oudere kinderen die ook wat kunnen.
En je kunt hoog en laag springen over hoe ouderwets ik ben, maar ik ben voor dit soort dingen blij dat de oudsten dochters zijn.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11415
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mister »

eilander schreef:
merel schreef:
eilander schreef:Als het mijn vrouw was, zou dat een heel logische vraag zijn. :)
Ook voor drie dagen? Zelfs als je al weinig kaas hebt gegeten van huishoudelijke activiteiten is dat toch overbrugbaar?
O, ik zou het vast wel overleven en - zeker de kinderen - een hoop plezier hebben.
Ik heb nu ook oudere kinderen die ook wat kunnen.
En je kunt hoog en laag springen over hoe ouderwets ik ben, maar ik ben voor dit soort dingen blij dat de oudsten dochters zijn.
De man van tegenwoordig staat zijn vrouwtje :D
Wassen, stofzuigen, een verantwoorde maaltijd in elkaar draaien, het hoort bij de kerncompetenties, toch? :huhu
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Adje »

merel schreef:
Adje schreef:
Herman schreef:Zojuist mijn vrouw uitgezwaaid die drie dagen naar Ethiopië reist voor haar werk.
Mag jij nu voor de kids zorgen en het huishouden doen?
Dat vind ik altijd een bijzondere vraag. Deze wordt namelijk niet aan de gemiddelde vrouw gesteld als haar man een paar dagen voor zijn
DDD schreef:Ik vond het ook een gekke vraag. Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond ervan. Ik zou er geen moment aan twijfelen dat iemand goed voor zijn kinderen zorgt.

Misschien een beetje naïef. :)
Waarom is dat een bijzondere/gekke vraag?

Ik ga er vanuit dat Herman goed voor zijn kinderen kan zorgen hoor! Als ik het goed heb hebben Herman en zijn vrouw 4 (jonge) kinderen. Het lijkt mij heel wat als je dan in je eentje een huishouden en alles wat daar verder bij komt kijken moet runnen en daarnaast ook je werk nog moet doen. Maar gelukkig zijn er oma's die willen komen helpen...
Online
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Je kunt toch vrij nemen of onbetaald verlof?

Maar los daarvan, als je benieuwd bent hoe dat gaat, dan kun je ook dat vragen, toch? Ik vond het met merel een opmerkelijke vraag. Maar dat kan aan mij liggen. Als een man drie dagen weggaat, zou zo'n vraag toch minder snel gesteld worden, heb ik het idee. Maar misschien is dat dan weer mijn vooroordeel.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Je kunt toch vrij nemen of onbetaald verlof?

Maar los daarvan, als je benieuwd bent hoe dat gaat, dan kun je ook dat vragen, toch? Ik vond het met merel een opmerkelijke vraag. Maar dat kan aan mij liggen. Als een man drie dagen weggaat, zou zo'n vraag toch minder snel gesteld worden, heb ik het idee. Maar misschien is dat dan weer mijn vooroordeel.
Troost je, mijn vrouw moet regelmatig meerderen dagen weg voor haar werk en is ook vaak des avonds laat thuis. Het huishouden draait gewoon door.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

DDD schreef:Je kunt toch vrij nemen of onbetaald verlof?

Maar los daarvan, als je benieuwd bent hoe dat gaat, dan kun je ook dat vragen, toch? Ik vond het met merel een opmerkelijke vraag. Maar dat kan aan mij liggen. Als een man drie dagen weggaat, zou zo'n vraag toch minder snel gesteld worden, heb ik het idee. Maar misschien is dat dan weer mijn vooroordeel.
Dat wordt inderdaad niet gevraagd. Een paar jaar geleden was mijn man van september tot december door de week niet thuis. Hij ging maandagmorgen weg en kwam vrijdagavond thuis. Ik draaide de toko alleen zonder hulptroepen en werkte daarnaast 32 uur. In de zomervakantie had ik extra gewerkt om zo de herfstvakantie te overbruggen. Niemand heeft in die periode gevraagd of het lukte, laat staan dat ik hulptroepen aangeboden kreeg. Was ook niet nodig, want het liep als een trein.

Ik lag ook een keer een week in het ziekenhuis. In die periode kreeg mijn man van allerlei kanten hulp aangeboden, opvang kinderen, eten etc. Heel lief natuurlijk, maar ik heb mij erover verbaasd. Mijn man kan namelijk prima de boel draaiende houden.
Laatst gewijzigd door merel op 18 okt 2021, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:
eilander schreef:Als het mijn vrouw was, zou dat een heel logische vraag zijn. :)
Ook voor drie dagen? Zelfs als je al weinig kaas hebt gegeten van huishoudelijke activiteiten is dat toch overbrugbaar?
O, ik zou het vast wel overleven en - zeker de kinderen - een hoop plezier hebben.
Ik heb nu ook oudere kinderen die ook wat kunnen.
En je kunt hoog en laag springen over hoe ouderwets ik ben, maar ik ben voor dit soort dingen blij dat de oudsten dochters zijn.
Ik had eerlijk gezegd bij jou niet anders verwacht, maar verbaas mij er wel over ;). Wij proberen onze kinderen zoveel mogelijk te leren dat zij alles kunnen. Dat houdt in schoonmaken en koken voor de jongens, maar onze dochter ook banden plakken en ketting op de fiets leggen. De een heeft meer aanleg en interesse in het aanleren ervan dan de ander.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Adje »

Excuses voor mijn vraag hoor...
Ik snap eerlijk gezegd de verontwaardiging niet zo, maar dat zal aan mij liggen!
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Adje schreef:Excuses voor mijn vraag hoor...
Ik snap eerlijk gezegd de verontwaardiging niet zo, maar dat zal aan mij liggen!
Excuses zijn wat mij betreft niet nodig en verontwaardigd ben ik zeker niet ;)
Online
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Het is meer verbazing.
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
DDD schreef:Je kunt toch vrij nemen of onbetaald verlof?

Maar los daarvan, als je benieuwd bent hoe dat gaat, dan kun je ook dat vragen, toch? Ik vond het met merel een opmerkelijke vraag. Maar dat kan aan mij liggen. Als een man drie dagen weggaat, zou zo'n vraag toch minder snel gesteld worden, heb ik het idee. Maar misschien is dat dan weer mijn vooroordeel.
Dat wordt inderdaad niet gevraagd. Een paar jaar geleden was mijn man van september tot december door de week niet thuis. Hij ging maandagmorgen weg en kwam vrijdagavond thuis. Ik draaide de toko alleen zonder hulptroepen en werkte daarnaast 32 uur. In de zomervakantie had ik extra gewerkt om zo de herfstvakantie te overbruggen. Niemand heeft in die periode gevraagd of het lukte, laat staan dat ik hulptroepen aangeboden kreeg.

Ik lag ook een keer een week in het ziekenhuis. In die periode kreeg mijn man van allerlei kanten hulp aangeboden, opvang kinderen, eten etc. Heel lief natuurlijk, maar ik heb mij erover verbaasd.
Over het algemeen wordt een periode in het ziekenhuis ook meer wereldkundig gemaakt dan een werksituatie. Daarnaast lijkt me een periode van beiden vrijwel fulltime werken ook gewoon een keuze. Ziekenhuisopname over het algemeen niet.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

DDD schreef:Het is meer verbazing.
Ja inderdaad verbazing
Plaats reactie