Wat doen we vandaag?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Het is vandaag stil, en de komende weken ook. Alle huishoudelijke hulpen, alle hulverleners, en iedereen is op vakantie.... En dan zit je alleen... Ongestoord, dan kun je eens wat tot rust komen, als dat vergunt wordt, maar dat zou ook een wel een groot wonder zijn. Er is een Daverende Kermis aangekondigd, voor mijn woning, waar de auto's voor de tijd van de kermis zelfs niet op hun plaats mogen blijven staan. Maakt plaats voor de IJdelheidskermis! Daar moet alles voor wijken. Als de auto's niet meegesleurd worden door de grote waterstromen, dan wel door de IJdelheidskermis.
Wat vervelend dat ze allemaal tegelijk weg zijn dan. En krijg je geen vervangers?
Ach heden, een kermis voor de deur, verschrikkelijk. :fi
Gaat het nog op redelijke tijd op slot?
Ik ben als kind door mijn vader van de kermis geplukt. Hij zag mij zitten in een botsautootje, toen hij langs fietste.
Het was een plaats waar je beslist niet hoorde te zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Christen »

Aha vlakbij de kermis dus. Makkelijke routeplanner ;)
Laatst gewijzigd door Christen op 05 aug 2021, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Het is vandaag stil, en de komende weken ook. Alle huishoudelijke hulpen, alle hulverleners, en iedereen is op vakantie.... En dan zit je alleen... Ongestoord, dan kun je eens wat tot rust komen, als dat vergunt wordt, maar dat zou ook een wel een groot wonder zijn. Er is een Daverende Kermis aangekondigd, voor mijn woning, waar de auto's voor de tijd van de kermis zelfs niet op hun plaats mogen blijven staan. Maakt plaats voor de IJdelheidskermis! Daar moet alles voor wijken. Als de auto's niet meegesleurd worden door de grote waterstromen, dan wel door de IJdelheidskermis.
Wat vervelend dat ze allemaal tegelijk weg zijn dan. En krijg je geen vervangers?
Ach heden, een kermis voor de deur, verschrikkelijk. :fi
Gaat het nog op redelijke tijd op slot?
Ik ben als kind door mijn vader van de kermis geplukt. Hij zag mij zitten in een botsautootje, toen hij langs fietste.
Het was een plaats waar je beslist niet hoorde te zijn.
Ja, iedereen heeft nu tegelijk vakantie. Er is wel iemand waar in noodgevallen een beroep op kan doen, maar zoiets doe je niet zo snel.

Overigens, wij groeiden op in een niet bepaald reformatorisch dorp, waar (ik meen in 1959) voor het eerst een Braderie werd gehouden. Ik was toen 7 jaar. Toch herinner ik me dat ik met een tante langs de kraampjes liep. Ik kan me niet herinneren of er toen al muziek door de straten galmde. Het was in feite nog maar een gewone markt. Die Braderie van toen in uitgegroeid tot de zomerfeesten, nu een meerdaags evenement het jaarlijkse Dorpsfeest ofwel regionaal bekend als de 'Keunefeesten'. Ik denk dat ze het niet daar leuk vinden dat corona daar nu wellicht ook wel eens wat roet in het eten kon gooien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zita »

Dagje wandelen. Het was heerlijk, behalve kilometer 35. Gelukkig was dat meteen ook de laatste. En ja, daar halverwege in het bos waar mijn wandelsandalen kopje onder gingen in een vieze baggerbende, daar vond ik het ook even niet fantastisch. Gelukkig had ik óók nog mn officiële opzichtige wandelschoenen bij me, dus halverwege het bos mn voeten gewassen met spa rood, afgedroogd met een reserve-shirt, wandelsokken en -schoenen aan en die in de volgende plas meteen óók bijna kopje-onder laten gaan. Sandalen in een sloot uitgespoeld, achterop mijn rugzak gebonden en ze bleken bij kilometer 30 alweer droog te zijn. De route was mooi, veel afwisseling en gelukkig geen medewandelaars op dezelfde route. (Onlangs een dag gewandeld en dezelfde meneer 11 keer gepasseerd. Aan het eind van de dag hebben we toen maar officieel afscheid genomen, we waren toch een soort oude bekenden geworden.) Slechts twee keer klopte de beschrijving niet. Bij de eerste wijziging dacht ik: 'net doen alsof ik dat bordje 'verboden toegang' (nota bene middenin een onmisbaar stukje van de route, keurig volgens boek en app aangegeven als wandelterrein) niet heb gezien', maar een gruwelijke hond bracht mij na 2 eigenwijze kilometers op andere gedachten. Toen mocht ik er ook weer 2 terug. Eigen schuld, en ook wel van degenen die bij de routewijziging niet de knooppunten goed vermeldden. Tweede routewijziging was een brug over een snelweg die er niet meer bleek te zijn. Dan is de neiging om eigenwijs te zijn toch vrij klein, of ik was intussen gelouterd.
Inmiddels op kilometer 159 van de 282 aangekomen. Plus dan nog al die dubbele, heenenweerzoekende, naarhetstation en ohwatwasdatmooieventerug kilometers.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Borden
Borden wijzen aan
Borden adviseren
Borden leiden om
Borden vertellen
Borden verbieden
Tja... maar borden zijn ook maar borden,
Ze kunnen wel eens goed verkeerd zijn.
Hun boodschap dan.

Ja, uitgerekend op die dag dat bij de grenzen van ons mooie Salland prachtige welkomborden werden geplaatst gingen er op de Sallandse Heuvelrug een heel aantal wandelwegen dicht: Verboden toegang! Over welkom gesproken...

https://www.holtensnieuws.nl/eerste-sal ... reloaded=1
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef:Dagje wandelen. Het was heerlijk, behalve kilometer 35. Gelukkig was dat meteen ook de laatste. En ja, daar halverwege in het bos waar mijn wandelsandalen kopje onder gingen in een vieze baggerbende, daar vond ik het ook even niet fantastisch. Gelukkig had ik óók nog mn officiële opzichtige wandelschoenen bij me, dus halverwege het bos mn voeten gewassen met spa rood, afgedroogd met een reserve-shirt, wandelsokken en -schoenen aan en die in de volgende plas meteen óók bijna kopje-onder laten gaan. Sandalen in een sloot uitgespoeld, achterop mijn rugzak gebonden en ze bleken bij kilometer 30 alweer droog te zijn. De route was mooi, veel afwisseling en gelukkig geen medewandelaars op dezelfde route. (Onlangs een dag gewandeld en dezelfde meneer 11 keer gepasseerd. Aan het eind van de dag hebben we toen maar officieel afscheid genomen, we waren toch een soort oude bekenden geworden.) Slechts twee keer klopte de beschrijving niet. Bij de eerste wijziging dacht ik: 'net doen alsof ik dat bordje 'verboden toegang' (nota bene middenin een onmisbaar stukje van de route, keurig volgens boek en app aangegeven als wandelterrein) niet heb gezien', maar een gruwelijke hond bracht mij na 2 eigenwijze kilometers op andere gedachten. Toen mocht ik er ook weer 2 terug. Eigen schuld, en ook wel van degenen die bij de routewijziging niet de knooppunten goed vermeldden. Tweede routewijziging was een brug over een snelweg die er niet meer bleek te zijn. Dan is de neiging om eigenwijs te zijn toch vrij klein, of ik was intussen gelouterd.
Inmiddels op kilometer 159 van de 282 aangekomen. Plus dan nog al die dubbele, heenenweerzoekende, naarhetstation en ohwatwasdatmooieventerug kilometers.
Prachtig Zita. Geweldig. Vooral de sandalenwasbeurt. :super
ohwatwasdatmooieventerug
Dit is een spannende. Iets met 'mooie vent'?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door eilander »

... ja, en dan vooral z'n rug. :haha
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Zita's voeten krijgen een vip-behandeling: wassen met spa rood!
Erg leuk verslag. Wel jammer als er fouten in de routebeschrijving zitten.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zita »

Ad Anker schreef:
oh-wat-was-dat-mooi-even-terug
Dit is een spannende. Iets met 'mooie vent'?
Nee joh. Ik was niet op Flakkee. :modo
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3974
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

Zita schreef:Dagje wandelen. Het was heerlijk, behalve kilometer 35. Gelukkig was dat meteen ook de laatste. En ja, daar halverwege in het bos waar mijn wandelsandalen kopje onder gingen in een vieze baggerbende, daar vond ik het ook even niet fantastisch. Gelukkig had ik óók nog mn officiële opzichtige wandelschoenen bij me, dus halverwege het bos mn voeten gewassen met spa rood, afgedroogd met een reserve-shirt, wandelsokken en -schoenen aan en die in de volgende plas meteen óók bijna kopje-onder laten gaan. Sandalen in een sloot uitgespoeld, achterop mijn rugzak gebonden en ze bleken bij kilometer 30 alweer droog te zijn. De route was mooi, veel afwisseling en gelukkig geen medewandelaars op dezelfde route. (Onlangs een dag gewandeld en dezelfde meneer 11 keer gepasseerd. Aan het eind van de dag hebben we toen maar officieel afscheid genomen, we waren toch een soort oude bekenden geworden.) Slechts twee keer klopte de beschrijving niet. Bij de eerste wijziging dacht ik: 'net doen alsof ik dat bordje 'verboden toegang' (nota bene middenin een onmisbaar stukje van de route, keurig volgens boek en app aangegeven als wandelterrein) niet heb gezien', maar een gruwelijke hond bracht mij na 2 eigenwijze kilometers op andere gedachten. Toen mocht ik er ook weer 2 terug. Eigen schuld, en ook wel van degenen die bij de routewijziging niet de knooppunten goed vermeldden. Tweede routewijziging was een brug over een snelweg die er niet meer bleek te zijn. Dan is de neiging om eigenwijs te zijn toch vrij klein, of ik was intussen gelouterd.
Inmiddels op kilometer 159 van de 282 aangekomen. Plus dan nog al die dubbele, heenenweerzoekende, naarhetstation en ohwatwasdatmooieventerug kilometers.
#onderdeindruk#
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef:
Ad Anker schreef:
oh-wat-was-dat-mooi-even-terug
Dit is een spannende. Iets met 'mooie vent'?
Nee joh. Ik was niet op Flakkee. :modo
:yahoo :yahoo
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3038
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

Terri schreef:
Zita schreef:Dagje wandelen. Het was heerlijk, behalve kilometer 35. Gelukkig was dat meteen ook de laatste. En ja, daar halverwege in het bos waar mijn wandelsandalen kopje onder gingen in een vieze baggerbende, daar vond ik het ook even niet fantastisch. Gelukkig had ik óók nog mn officiële opzichtige wandelschoenen bij me, dus halverwege het bos mn voeten gewassen met spa rood, afgedroogd met een reserve-shirt, wandelsokken en -schoenen aan en die in de volgende plas meteen óók bijna kopje-onder laten gaan. Sandalen in een sloot uitgespoeld, achterop mijn rugzak gebonden en ze bleken bij kilometer 30 alweer droog te zijn. De route was mooi, veel afwisseling en gelukkig geen medewandelaars op dezelfde route. (Onlangs een dag gewandeld en dezelfde meneer 11 keer gepasseerd. Aan het eind van de dag hebben we toen maar officieel afscheid genomen, we waren toch een soort oude bekenden geworden.) Slechts twee keer klopte de beschrijving niet. Bij de eerste wijziging dacht ik: 'net doen alsof ik dat bordje 'verboden toegang' (nota bene middenin een onmisbaar stukje van de route, keurig volgens boek en app aangegeven als wandelterrein) niet heb gezien', maar een gruwelijke hond bracht mij na 2 eigenwijze kilometers op andere gedachten. Toen mocht ik er ook weer 2 terug. Eigen schuld, en ook wel van degenen die bij de routewijziging niet de knooppunten goed vermeldden. Tweede routewijziging was een brug over een snelweg die er niet meer bleek te zijn. Dan is de neiging om eigenwijs te zijn toch vrij klein, of ik was intussen gelouterd.
Inmiddels op kilometer 159 van de 282 aangekomen. Plus dan nog al die dubbele, heenenweerzoekende, naarhetstation en ohwatwasdatmooieventerug kilometers.
#onderdeindruk#
Nou inderdaad....
Ik ga morgen weer aan de wandel. Heb in de vakantie wel gelopen. En vooral hoogtemeters gemaakt. Maar minder dan ik gepland had qua afstand. En ik ga wel naar Goeree Overvlakkee morgen. Als ik buienradar mag geloven een goede keus. Maar mijn tour blijft steken bij 24.1 km volgens Komoot. Moet weer een beetje optijd terug zijn thuis. Binnenkort hoop ik bij mijn schoonzus een bakkie te doen. Ik hoop dan lopend vanuit huis naar haar toe te gaan. Dat is wel bijna 35km . :) volgens het wandelknooppunten netwerk. Door de polders en Via de pont. Dan ga ik naar huis met manlief die daar weliswaar met meer km over de weg met auto gaat, maar sneller is.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

aggieoudje schreef:Mijn 1e vaccinatie halen!
Vandaag de 2e halen!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12002
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

aggieoudje schreef:
aggieoudje schreef:Mijn 1e vaccinatie halen!
Vandaag de 2e halen!
We kijken uit naar het bericht over de derde :D
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ora et labora »

Vanmiddag gezellig een familiedagje gehad.
Even toeren met de auto. Kopje koffie gedronken en een broodje.
Het was weer even geleden.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Plaats reactie