Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:Ik vind het ook onbegrijpelijk dat iemand in een kantoortuin beter kan werken. Maar dat gebeurt dus wel. Iedereen is anders;-)
Ik denk dat de overheid er goed aan doet kantoortuinen te verbieden. Dat zou de kosten van de psychische gezondheidszorg waarschijnlijk ten goede komen.

Ik zat voor de Corona in een kamer met 10 collega's, waar vaak mensen in en uit liepen, zaten te bellen of te Teamsen, en kwamen overleggen, en het was naast een koffieautomaat vanaf waar men vaak ook even een praatje maakte.

De manier waarop ik daar mee omging was asociaal een grote koptelefoon op mijn hoofd, een playlist met pianoconcerten aan en zoveel mogelijk iedereen negeren. Dat was de enige manier om er te kunnen werken :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
DDD schreef:Ik vind het ook onbegrijpelijk dat iemand in een kantoortuin beter kan werken. Maar dat gebeurt dus wel. Iedereen is anders;-)
Ik denk dat de overheid er goed aan doet kantoortuinen te verbieden. Dat zou de kosten van de psychische gezondheidszorg waarschijnlijk ten goede komen.

Ik zat voor de Corona in een kamer met 10 collega's, waar vaak mensen in en uit liepen, zaten te bellen of te Teamsen, en kwamen overleggen, en het was naast een koffieautomaat vanaf waar men vaak ook even een praatje maakte.

De manier waarop ik daar mee omging was asociaal een grote koptelefoon op mijn hoofd, een playlist met pianoconcerten aan en zoveel mogelijk iedereen negeren. Dat was de enige manier om er te kunnen werken :)
Bij ons waren geen (digitale) overleggen, wel veel telefonische contacten en ook geen koffiezetapparaat in de buurt. Gewoon werkende en bellende mensen.
Tiberius schreef:Het hangt van het soort werk af. Als het echt bureauwerk is, is zo'n kantoortuin niet handig. Maar als je vaak korte en snelle afstemmingen wilt, juist weer wel.
Het is echt dossierwerk, maar juist dat geroezemoes werkt voor mij ontspannend. Ook op kantoor was ik daarin een van de weinige. Nu scheelde het wel dat ik rond 7.00 uur begin. De eerste uren waren rustig en dan deed ik de grotere klussen.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Charles »

Ben vandaag op kantoor (mezelf op getrakteerd i.v.m. de hitte op zolder). kSprak net een collega en die zei wat ik ook al dacht: er gaat niks veranderen. Straks zitten we hier gewoon weer met zn allen in de kantoortuin.

Bij ons had (voor de coronacrisis) de grootste druktemaker een noise canceling koptelefoon aangeschaft tot onze aller verbazing. Ik zei: hij kan hem beter een kwartslag draaien :haha
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »



Ik kan mij in een café of restaurant ook prima concentreren, maar niet met collega's die op een relatief korte afstand een inhoudelijk gesprek voeren.

Dus ik begrijp de ergernis van Ambtenaar heel goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

Genieten van een weekje vrij zijn!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Vanavond voor het eerst sinds jaren bloed gegeven
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Chrisje72 schreef:Weer een halve dag werken, verdeeld over een dag. Het valt me erg tegen hoe lang ik last blijf houden van mijn recente corona besmetting. Na anderhalf uur is het echt op.
Wat naar Chrisje! Dat hoor je nog best veel...sterkte!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:Vanavond voor het eerst sinds jaren bloed gegeven
O... ik ook. Zelfde locatie? Mij sinds maanden. ;)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Chrisje72 »

helma schreef:
Chrisje72 schreef:Weer een halve dag werken, verdeeld over een dag. Het valt me erg tegen hoe lang ik last blijf houden van mijn recente corona besmetting. Na anderhalf uur is het echt op.
Wat naar Chrisje! Dat hoor je nog best veel...sterkte!
Dank je
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Op zoek naar een leuk idee voor een gastenboek voor een bruiloft. Zoon twee gaat trouwen. Er zijn al heel wat bruiloften geweest in hun vriendenkring, dus veel dingen zijn al een keer gedaan.
Op dit moment neigen we naar een Jenga-spel, waarbij iedereen zijn naam op een blokje kan schrijven.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Vrienden van ons hadden een grote spiegel waar iedereen de namen op schreef. De spiegel hangt bij hun in de hal.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

Dodo schreef:Op zoek naar een leuk idee voor een gastenboek voor een bruiloft. Zoon twee gaat trouwen. Er zijn al heel wat bruiloften geweest in hun vriendenkring, dus veel dingen zijn al een keer gedaan.
Op dit moment neigen we naar een Jenga-spel, waarbij iedereen zijn naam op een blokje kan schrijven.
Vooral praktisch van aard, leg een kalender neer, kan iedereen even zijn verjaardag invullen.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mistig »

Bertiel schreef:Vanavond voor het eerst sinds jaren bloed gegeven
Ook gebeld door Sanquin? ;)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

Net even heerlijk geluncht met broer, schoonzus en de kids.
Zit een heerlijk lunchtentje hier aan de Nieuwe Maas met terras aan het water.
Mijn nichtje vond het prachtig al die schepen, ze keek haar ogen uit en steeds als de waterbus aanmeerde of weer wegging zei ze: zo die gaat hard! :haha
En er kwam nog een binnenvaartsschip langs die mijn naam droeg, dat vond ze maar wat grappig dat moest ze aan iedereen even vertellen
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door FlyingEagle »

Een lezing volgen van de CGO over rouw en verliesverwerking.
Plaats reactie