DDD schreef:2.6 is zeker netjes. Al begrijp ik het systeem niet helemaal. De vragen zijn ook niet sluitend. Ik heb twee dagbladen, maar op de iPad. Dat kun je niet invullen.
Nou goed, ik zat op wonen heel goed maar verder ondergemiddeld, en dat verbaast mij wel, omdat ik echt heel milieubewust leef en weinig prive-kilometers maak. Het zou goed zijn als je wat inzicht kreeg in de beoordelingswaarden. Het gekke is dat hij verbeterde toen ik een extra tripje met het vliegtuig invoerde.
Het waren inderdaad bijzondere keuzes. Wij gebruiken de auto privé heel weinig. Vaak maar 1 keer per week voor boodschappen. Dat is minder dan 10 en wordt zwaarder aangeslagen, omdat men ervan uitgaat dat je dat op de fiets moet doen.
Daarnaast zijn wij lid van de Donald Duck. Ook weer extra punten.
Maar het ging toch om het gemiddelde? Mijn auto staat meestal 2 weken stil en dan rij ik er 100 km mee. Dat is minder dan 10 km per dag maar niet per se een korte afstand.
DDD schreef:Maar het ging toch om het gemiddelde? Mijn auto staat meestal 2 weken stil en dan rij ik er 100 km mee. Dat is minder dan 10 km per dag maar niet per se een korte afstand.
Dat was niet de vraag. De vraag was hoeveel je per dag reed. Gemiddeld werd niet genoemd. Als wij naar familie gaan rijden wij ook 500 km heen en terug, maar dat doen we niet wekelijks en ook niet maandelijks. Daarnaast was de vraag over isolatie ook ongenuanceerd. Ons dak is inmiddels goed geïsoleerd en op zolder hebben wij juiste ramen. De rest van het huis wisselend geïsoleerd. Sommige buitenmuren zijn wel volledig geisoleerd, maar andere niet. Daarnasst stoken ook niet voluit. Wat vul je dan in? Al met al scoorde ik een 2,8.
DDD schreef:Maar het ging toch om het gemiddelde? Mijn auto staat meestal 2 weken stil en dan rij ik er 100 km mee. Dat is minder dan 10 km per dag maar niet per se een korte afstand.
Dat was niet de vraag. De vraag was hoeveel je per dag reed. Gemiddeld werd niet genoemd. Als wij naar familie gaan rijden wij ook 500 km heen en terug, maar dat doen we niet wekelijks en ook niet maandelijks. Daarnaast was de vraag over isolatie ook ongenuanceerd. Ons dak is inmiddels goed geïsoleerd en op zolder hebben wij juiste ramen. De rest van het huis wisselend geïsoleerd. Sommige buitenmuren zijn wel volledig geisoleerd, maar andere niet. Daarnasst stoken ook niet voluit. Wat vul je dan in? Al met al scoorde ik een 2,8.
O. Dat vind ik dan een rare vraagstelling. Als ik soms vier en soms zes boterhammen op een dag eet, hoeveel eet ik er dan op een dag?
DDD schreef:Maar het ging toch om het gemiddelde? Mijn auto staat meestal 2 weken stil en dan rij ik er 100 km mee. Dat is minder dan 10 km per dag maar niet per se een korte afstand.
Dat was niet de vraag. De vraag was hoeveel je per dag reed. Gemiddeld werd niet genoemd. Als wij naar familie gaan rijden wij ook 500 km heen en terug, maar dat doen we niet wekelijks en ook niet maandelijks. Daarnaast was de vraag over isolatie ook ongenuanceerd. Ons dak is inmiddels goed geïsoleerd en op zolder hebben wij juiste ramen. De rest van het huis wisselend geïsoleerd. Sommige buitenmuren zijn wel volledig geisoleerd, maar andere niet. Daarnasst stoken ook niet voluit. Wat vul je dan in? Al met al scoorde ik een 2,8.
O. Dat vind ik dan een rare vraagstelling. Als ik soms vier en soms zes boterhammen op een dag eet, hoeveel eet ik er dan op een dag?
wat zou je dan zeggen van 5?
Als je uit de gegeven antwoordmogelijkheden de optie kiest die jouw situatie het best benadert, krijg je uiteindelijk een uitkomst die door de oogharen bekeken jouw resultaat weergeeft. Maar of die uitkomst nu 2,8 of 3,8 is, is op zichzelf niet zo bijzonder interessant. Het is niet meer dan een grove indicatie. En daarmee ook niet meer dan een impuls voor een denkproces bij jezelf of een goed gesprek aan de keukentafel.
Bijvoorbeeld: Niet zo heel ver van mijn woonplaats staat de voormalige abdij Sion. Tot een jaar of wat geleden woonden daar een stuk of 10 broeders die heel sober leefden. Tot ze er achter kwamen dat ze ondanks dat sobere leven een enorme ecologische voetafdruk zetten doordat ze met zo weinig mensen in een forse abdij woonden. Dat besef heeft hen er uiteindelijk toe gebracht de abdij te verlaten en een ander, beter passend, onderkomen te vinden.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD schreef:Maar het ging toch om het gemiddelde? Mijn auto staat meestal 2 weken stil en dan rij ik er 100 km mee. Dat is minder dan 10 km per dag maar niet per se een korte afstand.
Dat was niet de vraag. De vraag was hoeveel je per dag reed. Gemiddeld werd niet genoemd. Als wij naar familie gaan rijden wij ook 500 km heen en terug, maar dat doen we niet wekelijks en ook niet maandelijks. Daarnaast was de vraag over isolatie ook ongenuanceerd. Ons dak is inmiddels goed geïsoleerd en op zolder hebben wij juiste ramen. De rest van het huis wisselend geïsoleerd. Sommige buitenmuren zijn wel volledig geisoleerd, maar andere niet. Daarnasst stoken ook niet voluit. Wat vul je dan in? Al met al scoorde ik een 2,8.
Ik heb de vraag hier op het scherm staan:
HOEVEEL RIJD JE GEMIDDELD PRIVÉ MET DE AUTO?
A
Ik heb helemaal geen auto
B
Gemiddeld minder dan 10 km per dag
C
Gemiddeld 10-30 km per dag
D
Gemiddeld 30-100 km per dag
E
Gemiddeld meer dan 100 km per dag
Ik zie dat jullie dat cijfertjes van het WNF nogal serieus nemen. Ik toch echt niet. Moet ik mij schuldig voelen omdat ik elke dag zuivel gebruik.
Bizar toch.
Als je gif in een sloot gooit ben je een hork maar gewoon je leven leven is toch geen probleem?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman schreef:Ik zie dat jullie dat cijfertjes van het WNF nogal serieus nemen. Ik toch echt niet. Moet ik mij schuldig voelen omdat ik elke dag zuivel gebruik.
Bizar toch.
Als je gif in een sloot gooit ben je een hork maar gewoon je leven leven is toch geen probleem?
Als 'gewoon je leven leven' inhoudt dat je je niet om de schepping bekommert en maar raak consumeert (en vliegt?) dan is dat wel een probleem.
Als het inhoud dat je het jouwe doet om de aarde te bebouwen én te bewaren, dan is er inderdaad geen probleem.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
huisman schreef:Ik zie dat jullie dat cijfertjes van het WNF nogal serieus nemen. Ik toch echt niet. Moet ik mij schuldig voelen omdat ik elke dag zuivel gebruik.
Bizar toch.
Als je gif in een sloot gooit ben je een hork maar gewoon je leven leven is toch geen probleem?
Ik ben ook geen expert, maar het schijnt dat het produceren van het eten van het vee nogal wat impact heeft op het milieu. Verder moet je je inderdaad niet blindstaren op de cijfertjes, maar wat wij in Nederland ‘gewoon’ vinden is op wereldschaal natuurlijk ‘extreem’.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
huisman schreef:Ik zie dat jullie dat cijfertjes van het WNF nogal serieus nemen. Ik toch echt niet. Moet ik mij schuldig voelen omdat ik elke dag zuivel gebruik.
Bizar toch.
Als je gif in een sloot gooit ben je een hork maar gewoon je leven leven is toch geen probleem?
Als 'gewoon je leven leven' inhoudt dat je je niet om de schepping bekommert en maar raak consumeert (en vliegt?) dan is dat wel een probleem.
Als het inhoud dat je het jouwe doet om de aarde te bebouwen én te bewaren, dan is er inderdaad geen probleem.
Verkeerd gedrag is relatief. Als ik de F16s en F35s zie starten met afterburner zal dat slecht voor het milieu zijn maar wel noodzakelijk. Trainen voor de oorlog is opeens weer geaccepteerd.
Dezelfde fuel consumptie bij de Formule 1 is onnodig en dus slecht.
Het gaat mij erom dat ik mij niet laat vertellen dat een paar glazen melk per dag slecht zou zijn .
Dat is de doorschietende duurzaamheid hype.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.