Hoe is je stemming op dit moment? [2]

DDD

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Berichtdoor DDD » 29 Jul 2020, 10:22

Het staat los van Covid.

Plannen is niet het goede woord. Maar het is wel een van de redenen om geregeld contact te hebben met enkele mensen. Maar goed, als er twee mensen zijn die ik iedere morgen en avond spreek, is dat voldoende om niet een dag te liggen. Maar natuurlijk geen garantie dat je bij een herseninfarct er op tijd bij bent.

Mara

Berichtdoor Mara » 29 Jul 2020, 10:33

DDD schreef:Ik hoor van een vriendin dat een gezamenlijke kennis/ vriend op afstand een longembolie heeft gekregen en een herseninfarct. Hij was te fors, dus toen hij de dokter belde dat hij zich niet goed voelde, vond de dokter dat hij maar wat moest afvallen, maar was een afspraak niet nodig. Hij heeft een nacht op de grond gelegen en is half verlamd en het is de vraag of hij ooit nog kan praten.

Ergernis over zijn domme huisarts en verdriet over zijn lijden strijden om de voorrang. Wat een droefenis. Ik moet zeggen dat ik ook wel eens denk hoe dat zou zijn. Ik ben zelf ook alleenstaand. Daar kan ik over het algemeen prima mee leven, en ik heb overdag altijd om de vier uur wel met iemand contact, zodat het snel zou opvallen als er iets is, maar op zulke momenten denk je wel aan de consequenties die dat kan hebben als zich iets zou voordoen als je alleen thuis bent.

De vraag is, of de arts zich achteraf dan schuldig voelt hierover.
Overigens kun je als je met een gezin woont, ook urenlang ongemerkt op de grond liggen hoor.
Als ik s'nachts om 1 uur naar beneden zou gaan omdat ik me niet lekker voel en onwel raak, word ik ook pas s'ochtends gevonden door de eerste die opstaat.
Maar een longembolie en herseninfarct is wel heel ernstig inderdaad.
Het zijn beide levensbedreigende ziekten.
Ligt hij nu op de I C?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

DDD

Berichtdoor DDD » 29 Jul 2020, 14:06

Ja. Op de IC inderdaad. Vanmorgen althans. Ik krijg de informatie met enige vertraging. Het zijn moeilijke toestanden.

Terug naar “Overige”