Hoe is je stemming op dit moment? [2]

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Job schreef:'t Wordt steeds gekker, whaha :nananere . Misschien heeft GerefGemeente-lid nu genoeg om uit te kiezen en kunnen we eventueel wat andere namen gaan herzien. Zijn er nog forummers die een andere naam of misschien een koosnaampje zoeken?
Nee hoor Jobje, het is wel goed zo. Laten we maar weer overgaan tot de echte discussies.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef:
merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Bovendien heb ik zelf mij al helemaal aan het begin van deze nieuwe forumnaam over de forumnaam beklaagd, en toen was het antwoord nog dat het helemaal geen probleem was als de naam anders gespeld zou worden.

Dit lijkt me verder een duidelijk voorbeeld van eigen schuld, dikke bult. Het is een onmogelijke forumnaam.
Dat lijkt me echt onjuist. Kun je daar bewijs van aanleveren???
DDD heeft dit indertijd echt aangegeven en tegelijkertijd naar zijn ( korte) eigen naam verwezen.
Niet aan het begin. Dat was pas in november.
viewtopic.php?f=2&t=14164&p=1009686&hil ... m#p1009697

Maar GG-lid vind ik prima. Wel graag met een streepje.
Mijn punt is, dat je je hierboven beklaagt over het gebruik van jouw eigen variant-suggestie. Dat is inconsequent en dus reden voor een correctie. :)

Blijft staan dat het fijn zou zijn als bij aanmelding een automatisch verzoek komt om een heldere forumnaam. Beginnende met een hoofdletter, want dat leest makkelijker. En niet onnodig complex of verwarrend.

Voor het overige heeft dit draadje een positieve invloed op mijn toch al goede humeur.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Mijn punt is, dat je je hierboven beklaagt over het gebruik van jouw eigen variant-suggestie. Dat is inconsequent en dus reden voor een correctie. :)

Blijft staan dat het fijn zou zijn als bij aanmelding een automatisch verzoek komt om een heldere forumnaam. Beginnende met een hoofdletter, want dat leest makkelijker. En niet onnodig complex of verwarrend.

Voor het overige heeft dit draadje een positieve invloed op mijn toch al goede humeur.
Je punt is duidelijk!

Die hoofdletter, daar ben ik het wel eens. Maar ja, er is zelfs een moderator zonder hoofdletter in de forumnaam...

Vanwaar die positieve invloed?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

De naamvoorstellen geven soms reden tot vreugde.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:De naamvoorstellen geven soms reden tot vreugde.
Noem eens een voorbeeld?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Nee. Daar waag ik mij niet aan.

Mijn stemming is alweer omgeslagen nu ik niet in het draadje van kleine ergernissen kan melden dat ik nergens de actuele stroomprijzen kan vinden. Greenchoice heeft voortaan 50 ct per kWh en dat wordt me wat al te gortig.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GGotK »

Ik ga per 10-01-2022 0,32796 euro betalen per kWh (Eneco).
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Ik zie inmiddels dat voor bestaande klanten het tarief 0.32 is. Ze willen gewoon geen nieuwe klanten, concludeer ik daaruit.

Maar goed, daarmee valt de prijs erg mee. Ik was me al aan het afvragen of ik mijn auto niet beter aan de openbare laadpaal kon opladen, maar dat valt mee.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ditbenik »

DDD schreef:Ik zie inmiddels dat voor bestaande klanten het tarief 0.32 is. Ze willen gewoon geen nieuwe klanten, concludeer ik daaruit.

Maar goed, daarmee valt de prijs erg mee. Ik was me al aan het afvragen of ik mijn auto niet beter aan de openbare laadpaal kon opladen, maar dat valt mee.
Ja, ze hebben het voor bestaande klanten netjes opgelost vind ik. Ik heb nu een variabel contract bij Greenchoice. Wij hebben een redelijke groot en oud pand waar naast wonen ook nog een deel een andere bestemming heeft. Daardoor is het verbruik van gas en elektriciteit fors. Ik heb 15 Amerikaanse zonnepanelen liggen waarvan het rendement hoger is dan van de gebruikelijke Chinese maar mijn maanbedrag is per 1 januari van € 309,-- naar € 525,--.
Tijd om weer wat nieuwe maatregelen te treffen. Zaterdag komt een grote airo voor de ruimte die we elektrisch verwarmen maar waar het net niet in de hele ruimte behaaglijk is. In de loop van de maand komt er een offerte om 15 zonnepanelen bij te plaatsen en een offerte voor een hybride warmtepomp met zonneboiler. En als die ene airco doet wat ik hoop en verwacht zullen we ook nog in wat andere ruimtes airco aan laten brengen. Ik heb ooit ook nog wat geïnvesteerd in een zonnepanelenpark op een groot dak in Amsterdam, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. Dus eerst thuis de boel nog maar wat zien te verbeteren. Toen ik begin december de gasprijzen voorbij zag komen, werd ik ook niet bij. Gelukkig is de prijs in het nieuwe contract een stuk lager dan ik op basis van de prijzen die ik had gezien verwachtte.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

concrete vragen mbt mod beleid graag via mail.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

... teleurgesteld en moedeloos omdat ook deze keer er weer een bedankbrief naar onze gemeente kwam.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef:... teleurgesteld en moedeloos omdat ook deze keer er weer een bedankbrief naar onze gemeente kwam.
Wat zul je je machteloos voelen, zo klinkt je bericht ook. Sterkte.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Orchidee »

Ik ben in shock...
Vrouw die voor mij in de kerk zat is er plotseling niet meer.
Zondag was ze er nog...
Onbevattelijk!
Ik denk in het bijzonder aan haar kinderen en kleinkinderen.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... nelweg-a28
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Marck »

Orchidee schreef:Ik ben in shock...
Vrouw die voor mij in de kerk zat is er plotseling niet meer.
Zondag was ze er nog...
Onbevattelijk!
Ik denk in het bijzonder aan haar kinderen en kleinkinderen.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... nelweg-a28
Heftig. Sterkte!
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Job »

Orchidee schreef:Ik ben in shock...
Vrouw die voor mij in de kerk zat is er plotseling niet meer.
Zondag was ze er nog...
Onbevattelijk!
Ik denk in het bijzonder aan haar kinderen en kleinkinderen.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... nelweg-a28
Dat zijn zeer ontwrichtende gebeurtenissen. Veel dingen in het leven blijken dan ineens maar bijzaak te zijn. Kracht en sterkte - > die laatste wens is altijd goed bedoeld al denk ik er vaak bij: waren we maar eens niet zo sterk.
Plaats reactie