Hoe is je stemming op dit moment? [2]

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

MGG schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Dankbaarheid vanwege de liturgie van aanstaande zondag.
Heeft het een specifieke reden dat het je dankbaar maakt?
Ja. Maar dat kan ik niet onder woorden brengen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Ik kan mij het wel voorstellen. Het past geheel bij jou om met deze diversiteit blij te zijn.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door CvdW »

GerefGemeente-lid schreef:
MGG schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Dankbaarheid vanwege de liturgie van aanstaande zondag.
Heeft het een specifieke reden dat het je dankbaar maakt?
Ja. Maar dat kan ik niet onder woorden brengen.
In de ochtend een leespreek van ds. P.D. de Haan en in de middag catechismus van ds. G. Boer.
Is laatste jaarrond of incidenteel?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Dat is volgens mij wel uitzonderlijk. Een leespreek van Ds. G. Boer in de GG.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ararat »

Meer uitzonderlijk dan andersom? :huhu
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

CvdW schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
MGG schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Dankbaarheid vanwege de liturgie van aanstaande zondag.
Heeft het een specifieke reden dat het je dankbaar maakt?
Ja. Maar dat kan ik niet onder woorden brengen.
In de ochtend een leespreek van ds. P.D. de Haan en in de middag catechismus van ds. G. Boer.
Is laatste jaarrond of incidenteel?
Incidenteel.

De eerste is overigens even verrassend.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Evangelist
Berichten: 492
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Evangelist »

J.C. Philpot schreef:Dat is volgens mij wel uitzonderlijk. Een leespreek van Ds. G. Boer in de GG.
Net zoals er her en der ook preken worden gelezen van ds. F. Bakker (CGK).
Hartelijke groet,
Evangelist
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Evangelist schreef:
J.C. Philpot schreef:Dat is volgens mij wel uitzonderlijk. Een leespreek van Ds. G. Boer in de GG.
Net zoals er her en der ook preken worden gelezen van ds. F. Bakker (CGK).
Dat was bij @Mistig in de gemeente toch?

Wij nemen hier gewoon alvast een voorschot op de kerkelijke eenheid. ;) Het catechisatieseizoen worst dit jaar geopend door de Hersteld Hervormde ds. A.S. Middelkoop uit Sint-Annaland.

Volgens mij heeft @GGotK ons eens verteld dat ze in de GG van Waardenburg een preek lazen van wijlen ds. A.J. Wijnmaalsn. Dus het gebeurt niet alleen hier.

Maar goed, de tekstinhoud van de prediking had me meer te zeggen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef:
Evangelist schreef:
J.C. Philpot schreef:Dat is volgens mij wel uitzonderlijk. Een leespreek van Ds. G. Boer in de GG.
Net zoals er her en der ook preken worden gelezen van ds. F. Bakker (CGK).
Dat was bij @Mistig in de gemeente toch?

Wij nemen hier gewoon alvast een voorschot op de kerkelijke eenheid. ;) Het catechisatieseizoen worst dit jaar geopend door de Hersteld Hervormde ds. A.S. Middelkoop uit Sint-Annaland.

Volgens mij heeft @GGotK ons eens verteld dat ze in de GG van Waardenburg een preek lazen van wijlen ds. A.J. Wijnmaalsn. Dus het gebeurt niet alleen hier.

Maar goed, de tekstinhoud van de prediking had me meer te zeggen.
Mooi dat de liturgie al van te voren gedeeld wordt. Nu zijn er mensen die (extra) uitkijken naar de zondag en gemeenteleden kunnen zich beter voorbereiden. Gezinnen kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om het schriftgedeelte thuis al te lezen + een eenvoudige uitleg.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mannetje »

GerefGemeente-lid schreef:
De eerste is overigens even verrassend.
Volgens mij zijn er ook niet veel leespreken van ds. Den Haan, toch?
-
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
De eerste is overigens even verrassend.
Volgens mij zijn er ook niet veel leespreken van ds. Den Haan, toch?
In ieder geval nog een preek voor rond Pinksteren. Uit Joël.

Maar dit is wel een preek die op Prekenweb staat, begreep ik.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Erik1960 »

Mijn stemming…? Hare Koninklijke Hoogheid Kleindochter voor het eerst in ons huis… :love :love
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zita »

Grimmig.
Om mijn papiercontainer aan de straat te kunnen zetten, moet ik door de tuinen van twee buren. Geen probleem.
Vanmorgen om kwart voor zeven werd ik wakker en realiseerde ik me dat ik gisteren die toffe container niet aan de straat had gezet. Net als vorige maand en de maand daarvoor, dus t was nogal hard nodig. Maar ik heb vandaag vrij en dan kan ik een beetje luilakken buitengewoon waarderen. Drie minuten gedubt en toen besloten dat het met mijn lange jas helemaal niet nodig was om me compleet te gaan aankleden. Ik hoefde alleen maar door die twee achtertuinen. Dus over mijn nachtjurkje ging een jas, tot overmaat van ramp had ik sokken en een soort uggs aan. En die jas. Hup met de container op stap.
En toen bleek buurman iets groots geklust te hebben en lag er zo'n geweldige berg puin in zijn tuin dat ik er met geen mogelijkheid doorheen kon. Waar ik eerst wenste dat ik hem niet zou tegenkomen ivm mijn looks, stond ik nu te hopen dat hij plotsklaps voor me zou staan en een pad ging banen. Maar ik had hem om 6.30 uur zoals iedere ochtend al tien minuten zijn keel horen schrapen, dus hij was waarschijnlijk al naar zijn werk.
En ik kon rechtsomkeert met mijn container. Jas uit. Uggs en sokken uit. En weer naar bed.
Online
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ararat »

Zita schreef:Grimmig.
Om mijn papiercontainer aan de straat te kunnen zetten, moet ik door de tuinen van twee buren. Geen probleem.
Vanmorgen om kwart voor zeven werd ik wakker en realiseerde ik me dat ik gisteren die toffe container niet aan de straat had gezet. Net als vorige maand en de maand daarvoor, dus t was nogal hard nodig. Maar ik heb vandaag vrij en dan kan ik een beetje luilakken buitengewoon waarderen. Drie minuten gedubt en toen besloten dat het met mijn lange jas helemaal niet nodig was om me compleet te gaan aankleden. Ik hoefde alleen maar door die twee achtertuinen. Dus over mijn nachtjurkje ging een jas, tot overmaat van ramp had ik sokken en een soort uggs aan. En die jas. Hup met de container op stap.
En toen bleek buurman iets groots geklust te hebben en lag er zo'n geweldige berg puin in zijn tuin dat ik er met geen mogelijkheid doorheen kon. Waar ik eerst wenste dat ik hem niet zou tegenkomen ivm mijn looks, stond ik nu te hopen dat hij plotsklaps voor me zou staan en een pad ging banen. Maar ik had hem om 6.30 uur zoals iedere ochtend al tien minuten zijn keel horen schrapen, dus hij was waarschijnlijk al naar zijn werk.
En ik kon rechtsomkeert met mijn container. Jas uit. Uggs en sokken uit. En weer naar bed.
:haha Ha luilak, Ik zat tijdens je verhaal te wachten op het moment dat je zonder sleutel de deur achter je in het slot trok en vervolgens de ladder bij de buurman moest vragen. In je looks. :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Valcke »

Sterk teleurgesteld in het reinigend vermogen van dit forum. Het toppunt is dat een aantal bezorgde en constructieve posts van mensen die de belijdenis trouw willen blijven vanavond rücksichtlos verwijderd zijn.

Welnu ik stop met dit forum. Wanneer de gereformeerde belijdenis hier vertrapt wordt en niet verdedigd kan worden, wens ik van deze gemeenschap geen deel meer uit te maken. Het spijt mij overigens voor diverse mensen die ik een warm hart toedraag.

Het ga u goed!
Plaats reactie