Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Bertiel »

Zeeuw schreef: Wij hebben een whirlpool thuis, maar ik moet zeggen, ik gebruik die functie zelden :)
Dat is een wasmachine, niet geschikt voor je kinderen in te doen Zeeuw
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ararat »

MGG schreef:
Ditbenik schreef:
Dat weet ik niet en vind ik ook volstrekt niet interessant. Het ging nu over de vraag of 'af en toe in bad gaan' 'een aanslag op je portemonnee' is. Ik liet zien wat het mij kost. Met jouw manier van doorredeneren schiet je niks op. Ik kocht zaterdag in Duitsland een beker schepijs met slagroom. Dat kostte € 2,40 en was tien minuten later op. Dan is een bad een koopje, maar ook zo'n vergelijking slaat nergens op als het gaat om de vraag of af en toe in bad een aanslag op je portemonnee is.
Je heb gelijk. Ik dacht dat een bad nemen een stuk duurder was. Een aanslag op je portemonnee was natuurlijk niet letterlijk. Ik bedoelde meer dat het duur was (wat dus meevalt).
Doel van mijn post dus toch bereikt :huhu
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
Ararat schreef:
HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Fijne dag toegewenst!
Kijk je uit met dat bloed verdunnende middel? :)
Soms heeft Zeeuw zo weinig bloed in zijn alcohol dat hij zijn sigaar kan aansteken met zijn adem :D
Jij zit ook al vroeg aan borrel Araratteke?
Niet de meldknop Zeeuw! Niet! Please! :modo
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
Ararat schreef:
HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Fijne dag toegewenst!
Kijk je uit met dat bloed verdunnende middel? :)
Soms heeft Zeeuw zo weinig bloed in zijn alcohol dat hij zijn sigaar kan aansteken met zijn adem :D
Jij zit ook al vroeg aan borrel Araratteke?
Jij hebt in je jeugd 'Suske en Wiske'gelezen
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef: Jij zit ook al vroeg aan borrel Araratteke?
Niet de meldknop Zeeuw! Niet! Please! :modo[/quote] Haha, ik handel jou zelf wel af. Je zult noch wenschen dat ik alleen de meldknop gebruikt had...
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Jij hebt in je jeugd 'Suske en Wiske'gelezen
Haha, zeker. Sus Antigoon...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Terri »

Zeeuw schreef:
MGG schreef:
Zeeuw schreef:Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Dat lijkt, op poosje in de auto zitten na, op mijn dag. Vanavond een warm bad en optijd naar bed.
Ok, ik dan een koude douche wellicht. En inderdaad op tijd. Morgen een vroege dag. Misschien vanavond een wijntje. Goede fles gehad vrijdag.
Hier ook heel vermoeid, na dag werken even helemaal niks....pfff.. straks op tijd :zzz :zzz
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door merel »

Terri schreef:
Zeeuw schreef:
MGG schreef:
Zeeuw schreef:Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Dat lijkt, op poosje in de auto zitten na, op mijn dag. Vanavond een warm bad en optijd naar bed.
Ok, ik dan een koude douche wellicht. En inderdaad op tijd. Morgen een vroege dag. Misschien vanavond een wijntje. Goede fles gehad vrijdag.
Hier ook heel vermoeid, na dag werken even helemaal niks....pfff.. straks op tijd :zzz :zzz
Hier idem. Voel me ook niet zo lekker en ga fijn vroeg naar bed.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Henk J »

Gemengde gevoelens over het rapport van Remkes. Enerzijds zie ik de waardering bij Remkes voor de boer. Positief is ook dat Remkes de PAS-melders voorrang wil geven. Anderzijds staan er ook, met name voor de 'piekbelasters', harde conclusies in. En ik stoor me aan het triomfantelijk brullen van D66 en GL politici die niets liever doen dan boeren wegjagen. Zij hebben het rapport in ieder geval niet goed gelezen, Remkes benoemd nogal wat zaken die aan een uitkoop vooraf gaan, zoals een andere bedrijfsvoering, snelle en bewezen innovatie en verplaatsing.
En het is nogal onzeker wat nu precies een piekbelaster is, ik denk dat daarvoor per bedrijf een berekening gemaakt moet worden met de Aerius-calculator.
Jammer dat de gedwongen uitkoop erin is blijven staan, het is zo funest voor het draagvlak onder de boeren.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:Gemengde gevoelens over het rapport van Remkes. Enerzijds zie ik de waardering bij Remkes voor de boer. Positief is ook dat Remkes de PAS-melders voorrang wil geven. Anderzijds staan er ook, met name voor de 'piekbelasters', harde conclusies in. En ik stoor me aan het triomfantelijk brullen van D66 en GL politici die niets liever doen dan boeren wegjagen. Zij hebben het rapport in ieder geval niet goed gelezen, Remkes benoemd nogal wat zaken die aan een uitkoop vooraf gaan, zoals een andere bedrijfsvoering, snelle en bewezen innovatie en verplaatsing.
En het is nogal onzeker wat nu precies een piekbelaster is, ik denk dat daarvoor per bedrijf een berekening gemaakt moet worden met de Aerius-calculator.
Jammer dat de gedwongen uitkoop erin is blijven staan, het is zo funest voor het draagvlak onder de boeren.
Want vrijwillig lukt het wel?
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef: Jammer dat de gedwongen uitkoop erin is blijven staan, het is zo funest voor het draagvlak onder de boeren.
Want vrijwillig lukt het wel?[/quote]
Ik zou zeggen, laten we dat eerst maar eens proberen. Vergeet niet dat het gedwongen uitkopen van een boer die dwars ligt bij een rechter niet binnen een jaar gebeurt is. PBL waarschuwde ook al dat daar jaren overheen gaan. Allereerst is hiervoor nog geen wetgeving. Daarnaast kun je eerst naar de gewone rechter, dan een hoger beroep en tot slot nog de RvS. Dan is het al 2030. En dan is er nog geen boer uitgekocht.
Ergens begrijp ik het als Remkes zegt dat de overheid een zekere stok achter de deur nodig heeft maar je ziet politici die een veeg uit de pan kregen vanwege hun polariserende verhaal nu alweer bovenop het uitkopen duiken. Daar stoor ik mij aan.
Ho, ik zie ook dat de quote verkeerd is gegaan. Voor de duidelijkheid, het dikgedrukte waren mijn woorden en Zeeuw vraagt mij of uitkopen op vrijwillige basis genoeg is.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef: Ik zou zeggen, laten we dat eerst maar eens proberen. Vergeet niet dat het gedwongen uitkopen van een boer die dwars ligt bij een rechter niet binnen een jaar gebeurt is. PBL waarschuwde ook al dat daar jaren overheen gaan. Allereerst is hiervoor nog geen wetgeving. Daarnaast kun je eerst naar de gewone rechter, dan een hoger beroep en tot slot nog de RvS. Dan is het al 2030. En dan is er nog geen boer uitgekocht.
Ergens begrijp ik het als Remkes zegt dat de overheid een zekere stok achter de deur nodig heeft maar je ziet politici die een veeg uit de pan kregen vanwege hun polariserende verhaal nu alweer bovenop het uitkopen duiken. Daar stoor ik mij aan.
Ho, ik zie ook dat de quote verkeerd is gegaan. Voor de duidelijkheid, het dikgedrukte waren mijn woorden en Zeeuw vraagt mij of uitkopen op vrijwillige basis genoeg is.
Vrijwillig kan sowieso. Dus piepen 'ja maar, er staat ook nog in dat het gedwongen kan worden' neemt dit niet weg.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef: Vrijwillig kan sowieso. Dus piepen 'ja maar, er staat ook nog in dat het gedwongen kan worden' neemt dit niet weg.
Als de overheid zegt je mag kiezen, of nu vrijwillig uit laten kopen of over 3 maanden dwingen we je, dan is dat natuurlijk niet echt vrijwillig. Ja, je kunt je al laten uitkopen, maar met name voor degenen die vlak bij een natuurgebied zitten is er eigenlijk geen andere keuze. Remkes houdt de weg open van bedrijfsverandering d.m.v. innovatie of een andere manier van vee houden, maar er blijft een donkere wolk van onteigening boven hangen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:
Zeeuw schreef: Vrijwillig kan sowieso. Dus piepen 'ja maar, er staat ook nog in dat het gedwongen kan worden' neemt dit niet weg.
Als de overheid zegt je mag kiezen, of nu vrijwillig uit laten kopen of over 3 maanden dwingen we je, dan is dat natuurlijk niet echt vrijwillig. Ja, je kunt je al laten uitkopen, maar met name voor degenen die vlak bij een natuurgebied zitten is er eigenlijk geen andere keuze. Remkes houdt de weg open van bedrijfsverandering d.m.v. innovatie of een andere manier van vee houden, maar er blijft een donkere wolk van onteigening boven hangen.
Tsja, eigenlijk lees ik je bijdrage als 'de boeren moeten het allemaal zelf blijven weten en zullen altijd mogen blijven zitten waar ze zitten, tenzij ze zelf anders besluiten'. Dat mag je vinden, maar dan is het lastig discussiëren.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef:
Henk J schreef:
Zeeuw schreef: Vrijwillig kan sowieso. Dus piepen 'ja maar, er staat ook nog in dat het gedwongen kan worden' neemt dit niet weg.
Als de overheid zegt je mag kiezen, of nu vrijwillig uit laten kopen of over 3 maanden dwingen we je, dan is dat natuurlijk niet echt vrijwillig. Ja, je kunt je al laten uitkopen, maar met name voor degenen die vlak bij een natuurgebied zitten is er eigenlijk geen andere keuze. Remkes houdt de weg open van bedrijfsverandering d.m.v. innovatie of een andere manier van vee houden, maar er blijft een donkere wolk van onteigening boven hangen.
Tsja, eigenlijk lees ik je bijdrage als 'de boeren moeten het allemaal zelf blijven weten en zullen altijd mogen blijven zitten waar ze zitten, tenzij ze zelf anders besluiten'. Dat mag je vinden, maar dan is het lastig discussiëren.
Ik vind het inderdaad bezwaarlijk om bedrijven af te pakken van boeren. Met name als je kijkt op welke gronden dat gebeurd, maar we hebben het al vaker gehad over de, in mijn ogen onredelijk lage, KDW etc.
Plaats reactie