Hoe is je stemming op dit moment? [2]

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Valcke schreef:Sterk teleurgesteld in het reinigend vermogen van dit forum. Het toppunt is dat een aantal bezorgde en constructieve posts van mensen die de belijdenis trouw willen blijven vanavond rücksichtlos verwijderd zijn.

Welnu ik stop met dit forum. Wanneer de gereformeerde belijdenis hier vertrapt wordt en niet verdedigd kan worden, wens ik van deze gemeenschap geen deel meer uit te maken. Het spijt mij overigens voor diverse mensen die ik een warm hart toedraag.

Het ga u goed!
Ik sluit me hierbij aan. Mijn account kan op inactief worden gezet, tenzij...
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Ik ben ietwat geïrriteerd over het gedram van sommige mensen. Die moet weg en dat moet weg en weet ik wat niet al. En alles moet nu direct én onmiddellijk.

En anders wordt de eenzijdige onttrekking ten tonele gevoerd.

Veel kabaal. Maar van eerbiedig luisteren naar de heilige Schrift, laat staan van fatsoenlijk luisteren naar iemand die een andere keus maakt, is weinig te merken. Het is een heksenjacht gelijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik ben ietwat geïrriteerd over het gedram van sommige mensen. Die moet weg en dat moet weg en weet ik wat niet al. En alles moet nu direct én onmiddellijk.

En anders wordt de eenzijdige onttrekking ten tonele gevoerd.

Veel kabaal. Maar van eerbiedig luisteren naar de heilige Schrift, laat staan van fatsoenlijk luisteren naar iemand die een andere keus maakt, is weinig te merken. Het is een heksenjacht gelijk.

Wat een trieste samenvatting van de wrede wijze van het omgaan met onze moslim naaste.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Over het inhoudelijke verschil van mening had ik het nog niet eens. Ik schreef alleen over de omgangsvormen op dit forum.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:
Valcke schreef:Sterk teleurgesteld in het reinigend vermogen van dit forum. Het toppunt is dat een aantal bezorgde en constructieve posts van mensen die de belijdenis trouw willen blijven vanavond rücksichtlos verwijderd zijn.

Welnu ik stop met dit forum. Wanneer de gereformeerde belijdenis hier vertrapt wordt en niet verdedigd kan worden, wens ik van deze gemeenschap geen deel meer uit te maken. Het spijt mij overigens voor diverse mensen die ik een warm hart toedraag.

Het ga u goed!
Ik sluit me hierbij aan. Mijn account kan op inactief worden gezet, tenzij...
Ik verbaas mij over jullie reactie? Is het niet noodzaak om hierover met elkaar in gesprek te blijven. ook als je het totaal oneens bent met elkaar?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Valcke »

merel schreef:Ik verbaas mij over jullie reactie? Is het niet noodzaak om hierover met elkaar in gesprek te blijven. ook als je het totaal oneens bent met elkaar?
Er zijn gisteren diverse posts verwijderd waarin gepleit werd voor de gereformeerde belijdenis als uitgangspunt voor dit forum (kennelijk is dat nodig...). Andere posts die de Naam van Jezus misbruiken voor afgoderij blijven staan. Als het zo gaat, houdt het voor mij echt op. Ik stop dus.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ad Anker »

Discussie over het modbeleid graag via de mail. Verwijderen van posts is niet altijd het gevolg van een onwelgevallige inhoud, soms heeft het een andere reden.
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MGG »

DDD schreef:Ik ben ietwat geïrriteerd over het gedram van sommige mensen. Die moet weg en dat moet weg en weet ik wat niet al. En alles moet nu direct én onmiddellijk.

En anders wordt de eenzijdige onttrekking ten tonele gevoerd.

Veel kabaal. Maar van eerbiedig luisteren naar de heilige Schrift, laat staan van fatsoenlijk luisteren naar iemand die een andere keus maakt, is weinig te merken. Het is een heksenjacht gelijk.
Naar de Schrift? De Bijbelse waarheid is volgens sommige niet leidend. Om het concreet te maken, waarbij het mij om de woorden gaat en niet om jou als persoon! Ik vind het lasterlijk dat je op de volgende vraag ja zei.
'Denk je oprecht dat het Jezus Zijn goedkeuring heeft als we toelaten dat er in ons huis afgoderij gepleegd wordt?' Overigens is het een Refoforum, dus het lijkt mij normaal dat sommige mensen moeite hebben met de vrijzinnige opvattingen die regelmatig langs komen.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ad Anker »

En we gaan hier ook niet door met het gesprek wat plaatsvond in het zojuist gesloten topic.
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MGG »

Zeeuw schreef:Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Dat lijkt, op poosje in de auto zitten na, op mijn dag. Vanavond een warm bad en optijd naar bed.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef:
Zeeuw schreef:Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Dat lijkt, op poosje in de auto zitten na, op mijn dag. Vanavond een warm bad en optijd naar bed.
Ok, ik dan een koude douche wellicht. En inderdaad op tijd. Morgen een vroege dag. Misschien vanavond een wijntje. Goede fles gehad vrijdag.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Fijne dag toegewenst!
Kijk je uit met dat bloed verdunnende middel? :)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef:
Zeeuw schreef:Even on topic: beetje moe, wel zin in de dag, poosje in de auto zitten, podcast luisteren. Op tijd naar huis. Beetje rust nemen.
Dat lijkt, op poosje in de auto zitten na, op mijn dag. Vanavond een warm bad en optijd naar bed.
Ik zit er wel eens over na te denken om een bad of whirlpool te maken thuis. Onze badkamer is alleen 160 cm breed, dat is een beetje krap, maar het zou moeten kunnen. Ik ben altijd bezig met allerlei zaken en ideeën in huis. Het lijkt me heerlijk om te kunnen badderen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Bertiel »

wij hebben deze
https://www.babypark.nl/okbaby-opla-dou ... 6jEALw_wcB
ik pas er net niet in helaas
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie