Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Jantje »

Ik hoop van niet. Daar zal ik alles aan doen.

En ik wens ook niet mijn collectegeld via een GIVT-app over te maken, @Tiberius. :nonnon
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Volgens mij heb jij een systeem wat via apps de temperatuur enzovoorts in huis regelt en wanneer bijvoorbeeld het licht aan en uit gaat. Ik heb wel eens gehoord van een systeem wat er voor zorgt dat je onder weg naar huis bijvoorbeeld je oven al kunt voorverwarmen. Als je dan thuiskomt, kan het eten er zo in.
Nog een paar maanden, en dan heb ik ook een Smart Home. Lijkt me fantastisch.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Jantje »

Juist ja. Die bedoel ik.

Nou, ik hoop dat ik daar nooit van mijn leven gebruik van zal hoeven te maken. Alleen de gedachte al...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:Ik had daarnet een rare geheugenstoornis.
Ik had wat boodschappen gedaan in het winkelcentrum en toen ik buiten kwam wist ik even niet waar ik mijn auto had gezet op het
parkeerterrein.
Ik dacht aan de rechterzijde, maar daar stond ie niet. Hij stond links.
Ik vond het even confronterend. :fi
Misschien een tip: in Google Maps kan je de parkeerlocatie opslaan.
Daar hebben we hem weer hoor, met zijn apps en tablets. :nananere Al dat gedigitaliseer is niet goed hoor voor je geest, en bovendien konden ze 100 jaar geleden ook zonder.
Het is juist wel goed voor je hersens: je houdt ruimte over omdat je geen onnodige dingen meer hoeft te onthouden.
100 jaar geleden bestond ook al het beeld van de verstrooide professor.
Jantje schreef:Volgens mij heb jij een systeem wat via apps de temperatuur enzovoorts in huis regelt en wanneer bijvoorbeeld het licht aan en uit gaat. Ik heb wel eens gehoord van een systeem wat er voor zorgt dat je onder weg naar huis bijvoorbeeld je oven al kunt voorverwarmen. Als je dan thuiskomt, kan het eten er zo in.
Ideaal! Alleen helaas nog een beetje prijzig voor een bestaand huis.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Ik hoop van niet. Daar zal ik alles aan doen.

En ik wens ook niet mijn collectegeld via een GIVT-app over te maken, @Tiberius. :nonnon
Dat ga jij sneller doen dan je denkt. Misschien inderdaad niet specifiek de GIVT-app - er zijn meer initiatieven - maar over tien jaar heb jij echt geen contant collectegeld meer.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Jantje »

We zullen zien.

Ik geloof er geen snars van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Adje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik hoop van niet. Daar zal ik alles aan doen.

En ik wens ook niet mijn collectegeld via een GIVT-app over te maken, @Tiberius. :nonnon
Dat ga jij sneller doen dan je denkt. Misschien inderdaad niet specifiek de GIVT-app - er zijn meer initiatieven - maar over tien jaar heb jij echt geen contant collectegeld meer.
Er is steeds minder contant geld in omloop.

Binnenkort kan je ook binnen onze gemeente collectegeld via de GIVT-app overmaken.

Bij deur aan deurcollectes maak ik tegenwoordig gebruik van de QR scanner. Echt handig.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mara »

Adje schreef:Er is steeds minder contant geld in omloop.
De tientjes lijken zeldzamer te worden. Ik betaal bij de middenstander nog steeds met contant geld (ze willen graag muntgeld hebben) en met 20 euro een bedrag van 6,35 wordt soms lastig qua teruggave. Zouden er minder bankbiljetten gedrukt worden van bepaalde bedragen?
Tiberius schreef: Het is juist wel goed voor je hersens: je houdt ruimte over omdat je geen onnodige dingen meer hoeft te onthouden.
100 jaar geleden bestond ook al het beeld van de verstrooide professor.
Volgens mij is het beeld van de verstrooide professor het beeld van iemand met Asperger, die sociale vaardigheid mist.
Maar in hoeverre heb je jezelf nu afhankelijk gemaakt van apparatuur en technieken?
Wat gebeurt er met je als dit allemaal uitvalt?

Ik had al ergernis over een elektrisch te openen autoraam, nl. dat hij weigerde toen ik de parkeerkaart erin wilde steken.
Dan is het toch even een gedoe. Inmiddels is het weer gemaakt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:Maar in hoeverre heb je jezelf nu afhankelijk gemaakt van apparatuur en technieken?
Wat gebeurt er met je als dit allemaal uitvalt?
Dan wacht ik tot het allemaal weer bijkomt. En in de tussentijd moet de collectant het even zonder zonder mijn bijdrage doen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

Als we bovenstaande zo nalezen is de tijd of in elk geval de mogelijkheid nabij om mensen uit te sluiten om te kunnen kopen of verkopen. Dat zet me wel weer wat aan het denken. Of denk ik nu weer eens te diep na?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef:Als we bovenstaande zo nalezen is de tijd of in elk geval de mogelijkheid nabij om mensen uit te sluiten om te kunnen kopen of verkopen. Dat zet me wel weer wat aan het denken. Of denk ik nu weer eens te diep na?
Ik voel in dezen met je mee.
-
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Als we bovenstaande zo nalezen is de tijd of in elk geval de mogelijkheid nabij om mensen uit te sluiten om te kunnen kopen of verkopen. Dat zet me wel weer wat aan het denken. Of denk ik nu weer eens te diep na?
Dat is te diep. Alleen de mogelijkheden om te kopen of verkopen veranderen. We zijn ooit ook van ruilhandel naar munten gegaan. Dat was m.i. een grotere verandering.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Als we bovenstaande zo nalezen is de tijd of in elk geval de mogelijkheid nabij om mensen uit te sluiten om te kunnen kopen of verkopen. Dat zet me wel weer wat aan het denken. Of denk ik nu weer eens te diep na?
Dat is te diep. Alleen de mogelijkheden om te kopen of verkopen veranderen. We zijn ooit ook van ruilhandel naar munten gegaan. Dat was m.i. een grotere verandering.
Maar u kunt mij niet verbieden dit in gedachtenis te houden, met uw welnemen!
Grote zorgeloosheid is nooit raadzaam, opmerkzaamheid is niet verkeerd, en overbezorgdheid is niet nodig.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Als we bovenstaande zo nalezen is de tijd of in elk geval de mogelijkheid nabij om mensen uit te sluiten om te kunnen kopen of verkopen. Dat zet me wel weer wat aan het denken. Of denk ik nu weer eens te diep na?
Dat is te diep. Alleen de mogelijkheden om te kopen of verkopen veranderen. We zijn ooit ook van ruilhandel naar munten gegaan. Dat was m.i. een grotere verandering.
Maar u kunt mij niet verbieden dit in gedachtenis te houden, met uw welnemen!
Grote zorgeloosheid is nooit raadzaam, opmerkzaamheid is niet verkeerd, en overbezorgdheid is niet nodig.
Dat eerste mag je zeker. En je laatste zin klopt helemaal.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Nathanaël »

Ik ben het wel met Zeeuw eens dat overgang van ruilhandel naar geld een grotere stap was. Tegelijk voel ik ook wel met DIA mee, want met de huidige overgang wordt het makkelijker om tegoeden te bevriezen e.d. Een grote sok met contant geld heeft mogelijk over een paar jaar helemaal geen zin meer ;-)
Plaats reactie