Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door huisman »

Job schreef:Vanuit het veilige NL met buikpijn en ongemak de beelden uit Turkije zien. Wat een angst, wat een verwoesting :nonnon Bij sommige beelden van vannacht incl. donder, bliksem, gekrijs, denk ik dat niet weinig mensen hebben gedacht dat de wereld verging.
Net ook wat beelden gezien. Wat een angst en verdriet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Zeeuw »

Job schreef:Vanuit het veilige NL met buikpijn en ongemak de beelden uit Turkije zien. Wat een angst, wat een verwoesting :nonnon Bij sommige beelden van vannacht incl. donder, bliksem, gekrijs, denk ik dat niet weinig mensen hebben gedacht dat de wereld verging.
Tsjonge ja, wat heftig om te zien zeg.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mara »

Verdrietig. De beelden van Turkije en Syrie zijn zo aangrijpend. Het dodental loopt nog steeds op. Als er iemand levend onder het puin gehaald wordt, dan denk ik: hij/zij is voor de rest van het leven getraumatiseerd. Als je zo dicht bij de dood geweest bent, dan doet het zoveel met je. Het wordt nooit meer zoals het was.
Na Oekraine is dit weer een ernstige roepstem. Aardbevingen, oorlogen, geruchten van oorlogen. De naderende voetstappen van de Heere. Wie merkt het op? :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Henk J »

Ontroerd na het zien van dit beeld: https://twitter.com/jongdejac/status/16 ... 8596546560.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Bertiel »

Ik heb er gisteren om gejankt. Hartverscheurend
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door helma »

Inderdaad. Hoe kan je dit ooit verwerken...
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ad Anker »

Dit gaat inderdaad door merg en been. Zo ingrijpend.

Ik snap je, Bertiel.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Eloesje »

Verdrietig en teleurgesteld over de manier waarop sommige mensen kunnen (ver)oordelen
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Verdrietig. De beelden van Turkije en Syrie zijn zo aangrijpend. Het dodental loopt nog steeds op. Als er iemand levend onder het puin gehaald wordt, dan denk ik: hij/zij is voor de rest van het leven getraumatiseerd. Als je zo dicht bij de dood geweest bent, dan doet het zoveel met je. Het wordt nooit meer zoals het was.
Na Oekraine is dit weer een ernstige roepstem. Aardbevingen, oorlogen, geruchten van oorlogen. De naderende voetstappen van de Heere. Wie merkt het op? :fi
Het is inderdaad aangrijpend, maar ook een teken wat ons tot bezinning zou moeten brengen.
Ik heb de afgelopen jaren heel veel ernstige en klemmende preken gehoord, de laatste week ook over betreffende aardbeving. De wereld valt van het ene wee in het andere, ondanks dat de mens er niet aan wil. We zien en gevoelen de nood, maar de nood brengt ons niet op de plaats. Niet door corona, niet door natuurrampen, niet oorlogen, en wat we dan horen, als de mens doorgaat, gaat God ook door. Wat we dan horen in de ernstige preken: Het is nog maar een beginsel der smarten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Er is opnieuw een aardbeving. Vreselijk.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

De aardbeving is het probleem niet. De corruptie van de mensen wel. Ik vind het ongepast om de aardbeving als een oordeel van God te zien. Dan is de manier waarop Turkije bestuurd wordt, eerder een oordeel van God.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MGG »

DDD schreef:De aardbeving is het probleem niet. De corruptie van de mensen wel. Ik vind het ongepast om de aardbeving als een oordeel van God te zien. Dan is de manier waarop Turkije bestuurd wordt, eerder een oordeel van God.
Elke natuurramp, ziekte en tegenspoed is een straf/oordeel van God.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Ik vind dat voor wat betreft aardbevingen een twijfelachtig standpunt.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Thea »

Ik denk dan ook aan de onheils profetieën over bepaalde volken. Zou dat nu ook in vervulling gaan? Als je naar het Midden- oosten kijkt, wat de bakermat van het Christendom was, en nu bijna geheel islamitisch, lijkt het ook een oordeel over die volken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door refo »

Het zou al een stuk schelen als mensen niet gaan wonen op de plaatsen waar aardbevingen voorkomen. De aarde is constant in beweging. De afgelopen 24 uur zijn er meer dan 30 aardbevingen geweest, waarvan 5 met een magnitude 5 of hoger. Je hoort er niets over.

Geldt overigens ook voor andere probleemgebieden, zoals aan de kusten. Als de mensen op Atjeh niet aan de kust gaan wonen, scheelt dat enorm bij een tsunami. Ook Nederland is overigens een probleemgeval. We bouwen de Randstad beneden de zeespiegel. We hadden dat beter in het oosten van het land kunnen doen.
Plaats reactie