Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Johann Gottfried Walther schreef:
merel schreef:Weet iemand nog een lekker recept met spinazie? Ik heb aan aantal kinderen thuis die hier echt niet van houden en ik heb anderhalve kg in huis. Dus we gaan het zeker eten. De vraag is alleen op welke manier. :haha
Ik vind spinazie ook niet zo geweldig, maar eet spinazie alla crème graag door macaroni met spekjes. (Vanavond nog)
Sommige mensen doen het ook door de macaroni met zalm.
Ik had onlangs een iets luxere variant: Verse spinazie (uiteraard) roerbakken, veel champignons (op hoog vuur bakken, in halfjes gesneden), spekjes (goed uitbakken, zodat ze knapperig zijn, vet weggooien), uitje bakken. Pasta naar keuze. Alles door mekaar met een scheut kookroom en veel parmezaanse kaas. Het was lekker. Vond ik zelf.
In mijn studententijd kreeg ik inderdaad regelmatig de variant met spekjes, spinazie à la crème en boursin voorgeschoteld.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Jantje »

Tip:
Volgende keer eerst de spekjes bakken en in dat vet de champignons, de ui en de spinazie. Voegt een extra smaaksensatie toe en (de smaak van) het vet van de spek gaat niet verloren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Jantje schreef:Tip:
Volgende keer eerst de spekjes bakken en in dat vet de champignons, de ui en de spinazie. Voegt een extra smaaksensatie toe en (de smaak van) het vet van de spek gaat niet verloren.
Brrrr. Mij veel te vet.
Spekjes hebben genoeg smaak, ook zonder dat je de rest van het gerecht nog eens doordrenkt van dat vet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Jantje »

Zita schreef:
Jantje schreef:Tip:
Volgende keer eerst de spekjes bakken en in dat vet de champignons, de ui en de spinazie. Voegt een extra smaaksensatie toe en (de smaak van) het vet van de spek gaat niet verloren.
Brrrr. Mij veel te vet.
Spekjes hebben genoeg smaak, ook zonder dat je de rest van het gerecht nog eens doordrenkt van dat vet.
Ik vind dat juist lekker. Maar goed, smaken verschillen. Dat blijkt maar weer. :yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Zita schreef: Brrrr. Mij veel te vet.
Spekjes hebben genoeg smaak, ook zonder dat je de rest van het gerecht nog eens doordrenkt van dat vet.
Kijk jij weleens bij de recepten van de Jumbo en dan die van Jet van Nieuwkerk?

https://www.jumbo.com/watetenwe/weekmenu

Het zijn makkelijke snelle recepten. Ik heb inmiddels een aantal menu's gemaakt, soms enigszins aangepast. Maar ze vielen hier goed in de smaak.
Dus goed te doen na een dag lesgeven. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Zita schreef: Brrrr. Mij veel te vet.
Spekjes hebben genoeg smaak, ook zonder dat je de rest van het gerecht nog eens doordrenkt van dat vet.
Kijk jij weleens bij de recepten van de Jumbo en dan die van Jet van Nieuwkerk?

https://www.jumbo.com/watetenwe/weekmenu

Het zijn makkelijke snelle recepten. Ik heb inmiddels een aantal menu's gemaakt, soms enigszins aangepast. Maar ze vielen hier goed in de smaak.
Dus goed te doen na een dag lesgeven. ;)
Dit had ik nog niet gezien. Misschien is het wel een beetje na-aperij van Allerhande?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Dit had ik nog niet gezien. Misschien is het wel een beetje na-aperij van Allerhande?
Wellicht. Ik meen dat AH de eerste was met de Allerhande.
Maar het blad Boodschappen van diverse supermarkten bevat ook recepten.
Eerst was het een andere vrouw die de recepten uitdacht, ik was niet zo'n fan van haar.
Maar wel van Jet.
Het zijn soms zelfs wat ouderwetse recepten, omdat zij heeft leren koken van haar oma en haar moeder. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef: Dit had ik nog niet gezien. Misschien is het wel een beetje na-aperij van Allerhande?
Wellicht. Ik meen dat AH de eerste was met de Allerhande.
Maar het blad Boodschappen van diverse supermarkten bevat ook recepten.
Eerst was het een andere vrouw die de recepten uitdacht, ik was niet zo'n fan van haar.
Maar wel van Jet.
Het zijn soms zelfs wat ouderwetse recepten, omdat zij heeft leren koken van haar oma en haar moeder. :)
Het blad Boodschappen is van de Superunie. De inkooporganisatie van heel veel Nederlandse supermarkten. Bijna alle formules kopen via Superunie in. Behalve AH, en vroeger ook C1000.

AH had ooit een dikke vinger in de pap bij C1000. Later belang afgestoten. C1000 werd verkocht en dat maakte na de overname van Super De Boer Jumbo nog groter. Samen vormden ze een eigen inkooporganisatie. Naast AH was er toen Bijeen, zoals de gezamenlijke organisatie zich noemde. Intussen bestaat de hele C1000 formule niet meer.

We houden dan nog een paar grootmachten over: 1: Jumbo, die ook het blad Hallo uitgeeft. En dan 2: AH met Allerhande. Dan 3: Superunie (bijna alle andere supermarkten behalve AH, Jumbo).

Aldi en Lidl reken in als een aparte groep hoewel ze geen eenheid vormen. Ze zijn geen eenheid en hanteren ook een heel andere formule, die je in Duitsland meer ziet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Pannenkoeken
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef:Pannenkoeken
die had ik gisteren op
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef:Pannenkoeken
Ik heb nu tweemaal geprobeerd om pannenkoeken te bakken op de inductieplaat, maar het is tweemaal een flop geworden.
Mijn ouwe getrouwe speciale pan deed het niet op inductie, dus ik heb het in de een normale koekenpan gedaan.
Maar ze werden niet egaal bruin, en een paar mislukten zelfs omdat ze te zwart waren. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Dat herken ik wel. Ik heb nu een tefalpan gekocht voor de gebakken eieren en pannenkoeken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Gisteren dit recept uitgeprobeerd: https://www.keukenliefde.nl/broccoli-pa ... -kaassaus/
Ik heb er notenrijst bij gedaan én de broccoli en tomaten verdubbeld.
Het was echt lekkerAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Het was echt lekkerAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Grappig dat er dan onder elke posting van jou staat: BAH2 ::lol
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Ja dat moet ik nog even zien te fixen dat dat uitstaat!
Dat is vanaf mijn nieuwe tablet

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie