Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Zelfs een zak spekkies en een fles allesreiniger gekregen in het kerstpakket
Oh ja, ook nog "kinder" chippies
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Chrisje72 »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Die had ik wijselijk niet in huis.Afbeelding
Krijg jij geen kerstpakket? :haha
Nee
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Die had ik wijselijk niet in huis.Afbeelding
Krijg jij geen kerstpakket? :haha
Nee
Wat jammer!

Na twee feestweken is deze week het normale leven weer begonnen. Tot grote vreugde van een kind staan deze week meerdere keren aardappelen op het menu. Gisteravond met bietjes, vandaag met witlof.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Vandaag een jarige die mag kiezen wat we eten. Ik had de hoop gevestigd op zuurkool en dat ook voorgesteld. Daar heb ik zelf namelijk erg veel zin in. Helaas en uiteraard is daar de keuze niet opgevallen. Het worden broodjes hamburger en patat uit de oven. De zuurkool schuif ik wel door naar zaterdag. Dan moet ik rond het avondeten rijden voor sport en is een ovenschotel makkelijk op te warmen.

Voor morgen staat een vegetarische bonenschotel op het menu uit 'de groene bakplaat'. Echt een fantastisch en simpel kookboek voor degene die soms wat moeite hebben om vegetarische recepten te bedenken.
https://www.bol.com/nl/nl/f/de-groene-b ... 094402805/
Vrijdag neemt de jarige jet vriendinnen mee naar huis en bak ik pannenkoeken.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Eloesje »

Gefeliciteerd merel!

Wij eten roti, nieuw recept van internet geplukt dus ik hoop dat het bevalt. In elk geval ruikt het heerlijk
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Herman »

Patat met hamburgers. Die onthoud ik voor volgend jaar. :D
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Herman schreef:Patat met hamburgers. Die onthoud ik voor volgend jaar. :D
haha, het viel ook behoorlijk in de smaak.
Eloesje schreef:Gefeliciteerd merel!

Wij eten roti, nieuw recept van internet geplukt dus ik hoop dat het bevalt. In elk geval ruikt het heerlijk
Was het lekker? Ik heb volgens mij nog nooit roti gegeten. Welk recept was het?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Gisteren geroosterde groenten met zoete aardappel en geitenkaas. Was onverwacht lekker. Ik had deze keer aubergine, courgette, ui, peen, tomaatjes en rode biet.
Vandaag vers 2 van een schaal lasagne.

Gisteren voor drie huishoudens tegelijk gekookt, met drie verschillende menu's (geroosterde groenten met zoete aardappel en kip (mee-eter lust geen kaas), 3 schalen lasagne waarvan twee met kaas, twee met bechamelsaus bovenop en eentje ook nog met wat geroosterde groenten erop, en toen nog een grote pan tikka masala met rijst). Mijn keuken leek na afloop geëxplodeerd, mijn koelkast is weer lekker leeg en de ontvangers waren verheugd.

Morgen wordt het wellicht boerenkool met worst, zaterdag iets ongezonds en zondag de laatste restjes.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Eloesje »

merel schreef:
Herman schreef:Patat met hamburgers. Die onthoud ik voor volgend jaar. :D
haha, het viel ook behoorlijk in de smaak.
Eloesje schreef:Gefeliciteerd merel!

Wij eten roti, nieuw recept van internet geplukt dus ik hoop dat het bevalt. In elk geval ruikt het heerlijk
Was het lekker? Ik heb volgens mij nog nooit roti gegeten. Welk recept was het?
Ik vond het heerlijk, de kinderen een beetje pittig
Ik had er een chili peper in gedaan ipv de madame Jeannette
https://smaakmenutie.nl/surinaamse-roti-kip-massala/
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Eloesje »

Vandaag makreelpasta. Nadat we het eerst bijna iedere week wel een keer aten komt het nu bijna nooit meer op tafel. Iets teveel op, dan gaat het tegen staan. Maar het was weer heerlijk na lange tijd!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Oma eet twee keer per dag een boterham met smeerkaas. (brrrrr) Maar toen ik bij haar was, was haar ontzetting groot: 'Die verzorgende kiept zomaar mijn bakje met smeerkaas in de afvalbak! Er stond een beetje schimmel op, zei ze, maar dat verzint ze volgens mij.' Inspectie in de prullenbak, en daar was inderdaad een bakje smeerkaas met groene haartjes erop. 'Nee oma, 't is echt niet goed meer, kijkt u maar.' Zonde om weg te gooien, vond oma. Die schimmel kun je er makkelijk vanaf scheppen. Weet dat meissie niet wat smeerkaas kost?
Het bakje smeerkaas ligt nu in een afvalbak net buiten het zorgcentrum. En ja, oma kan weer smeerkaas eten, want ik heb nieuwe gehaald.
Soms vraag je je wel af hoe het mogelijk is dat mensen 96 worden. Schimmel van smeerkaas afscheppen en dan de rest opeten :bobo
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door helma »

Als ze twee keer per dag smeerkaas eet is schimmel wel uitzonderlijk...lijkt me dat zo'n bakje eerder leeg is dan dat schimmel een kans krijgt.

Maar waarschijnlijk heeft ze intussen aardig immuniteit opgebouwd en is ze daarom 96.
Vieze varkens worden niet vet, zou mijn oma zeggen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

helma schreef:Als ze twee keer per dag smeerkaas eet is schimmel wel uitzonderlijk...lijkt me dat zo'n bakje eerder leeg is dan dat schimmel een kans krijgt.

Maar waarschijnlijk heeft ze intussen aardig immuniteit opgebouwd en is ze daarom 96.
Vieze varkens worden niet vet, zou mijn oma zeggen.
Ik snap het ook niet, maar ze schijnt altijd meerdere bakjes tegelijk in omloop te hebben. Dan kun je het wel klaarspelen dat het bederft blijkbaar. En de verzorgenden die boterhammen smeren doen dat niet al te hygiënisch. Ik controleerde de jam en daar was duidelijk een botermes afgeveegd in de jampot.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mannetje »

ieuw...
-
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Eloesje »

Zita schreef:
helma schreef:Als ze twee keer per dag smeerkaas eet is schimmel wel uitzonderlijk...lijkt me dat zo'n bakje eerder leeg is dan dat schimmel een kans krijgt.

Maar waarschijnlijk heeft ze intussen aardig immuniteit opgebouwd en is ze daarom 96.
Vieze varkens worden niet vet, zou mijn oma zeggen.
Ik snap het ook niet, maar ze schijnt altijd meerdere bakjes tegelijk in omloop te hebben. Dan kun je het wel klaarspelen dat het bederft blijkbaar. En de verzorgenden die boterhammen smeren doen dat niet al te hygiënisch. Ik controleerde de jam en daar was duidelijk een botermes afgeveegd in de jampot.
Tis ook maar net wat je gewend bent, ik kwam boter in de jampot/pindakaas/pasta nml regelmatig tegen als ik ergens at. Ik had spontaan geen zin meer om daar te eten, maar soms ontkom je er niet aan.

Waarschijnlijk was dit bakje smeerkaas achter in de koelkast beland en hebben ze gewoon een nieuwe open gemaakt? Brr moet er niet aan denken om het eraf te scheppen en op te eten.
Plaats reactie