Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bertiel
Berichten: 4614
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Bertiel »

Ik plan sowieso wel vooruit wat ik kook, ik kan echt niet iedere dag naar de supermarkt.
Het is voor 2 personen, een klein pannetje, dat past wel in de koelkast, ik heb ook een reserve in de schuur.

Vanavond kabeljauw uit de oven met een wittewijn saus, met aardappelpuree en worteltjes
We hebben allebei vakantie, kunnen niks doen, dus maar wat extra kokkerellen.

Morgen vrij easy, pasta carbonara

Afgelopen periode ruim 10 kg afgevallen (zoals m'n vader zegt: wie vrijt die slijt :D )
Minder alcohol, geen chips, enkel nootjes, kleinere porties eten, minder aardappelen, minder (varkens)vlees

Wij aten vroeger thuis minimaal 2 x per week rijst of pasta, ik zie wel dat ik het vaker doe, maar ook zeker met regelmaat nog a/g/v-tjes
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

refo schreef:
Geytenbeekje schreef:
merel schreef:
Geytenbeekje schreef:Dat zullen we thuis nooit eten, mien va is anti-alcohol
Wij drinken ook zelden of nooit, maar in de bolognese saus, lasagne saus en sommige stoofpotten gaat toch een flinke scheut alcohol.

Vanavond hadden wij volkoren wraps met olijven/tomatentapenade met geroosterde pompoen, ui, spinazie en zwarte bonen. Een vega recept dat ook bij de fervente carnivoren in de smaak valt.
Wat eten jullie bijzonder zeg, wij hebben vaak standaard.
Pas wel nog een Terriyaki
Dat komt omdat jij eet om te leven. Zij leven om te eten.
Dat laatste is wel heel stellig, maar als ik eet, wil ik ook gezond en lekker eten. Soep uit zak en eten uit een pakje zal ik niet snel klaarmaken
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Bertiel schreef:
Afgelopen periode ruim 10 kg afgevallen (zoals m'n vader zegt: wie vrijt die slijt :D )
"Wie vrijt met zin, word er dicht tegenin"Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Bertiel schreef:
Afgelopen periode ruim 10 kg afgevallen (zoals m'n vader zegt: wie vrijt die slijt :D )
"Wie vrijt met zin, word er dicht tegenin"Afbeelding
Nee, dik! :wiz
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:
Bertiel schreef:
Afgelopen periode ruim 10 kg afgevallen (zoals m'n vader zegt: wie vrijt die slijt :D )
"Wie vrijt met zin, word er dicht tegenin"Afbeelding
Nee, dik! :wiz
AfbeeldingAfbeelding autocorrectie Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door margrietha »

Zelfgemaakte aspergesoep
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Chrisje72 »

@merel mijn zoon had gisteren broccoli en bospeen kort voorgekookt en daarna op de barbecue. Die staat toch al sinds woensdag elke dag aan, en dan niet om te "barbecuen" maar als extra bereidingswijze. Gisteren hadden we bijvoorbeeld dorade(en die groente dus) van de barbecue met daarbij aardappelen met lavendel takjes en rozemarijn uit de oven, en een salade
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

margrietha schreef:Zelfgemaakte aspergesoep
Interessant. Heb je een recept?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:@merel mijn zoon had gisteren broccoli en bospeen kort voorgekookt en daarna op de barbecue. Die staat toch al sinds woensdag elke dag aan, en dan niet om te "barbecuen" maar als extra bereidingswijze. Gisteren hadden we bijvoorbeeld dorade(en die groente dus) van de barbecue met daarbij aardappelen met lavendel takjes en rozemarijn uit de oven, en een salade
Klinkt erg lekker! Dorade heb ik al eigenlijk nog nooit gegeten. Aardappelen met rozemarijn maak ik regelmatig klaar, maar lavendel erbij ken ik weer niet. Haal je die bij de AH of gewoon uit de tuin?
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Jantje schreef:
margrietha schreef:Zelfgemaakte aspergesoep
Interessant. Heb je een recept?
Op allerhande.nl staan veel lekkere recepten. Ik maak regelmatig die met ham en ei.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door margrietha »

merel schreef:
Jantje schreef:
margrietha schreef:Zelfgemaakte aspergesoep
Interessant. Heb je een recept?
Op allerhande.nl staan veel lekkere recepten. Ik maak regelmatig die met ham en ei.
Ik maak m volgens Keukenliefde. Hele fijne site!
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef:
Chrisje72 schreef:@merel mijn zoon had gisteren broccoli en bospeen kort voorgekookt en daarna op de barbecue. Die staat toch al sinds woensdag elke dag aan, en dan niet om te "barbecuen" maar als extra bereidingswijze. Gisteren hadden we bijvoorbeeld dorade(en die groente dus) van de barbecue met daarbij aardappelen met lavendel takjes en rozemarijn uit de oven, en een salade
Klinkt erg lekker! Dorade heb ik al eigenlijk nog nooit gegeten. Aardappelen met rozemarijn maak ik regelmatig klaar, maar lavendel erbij ken ik weer niet. Haal je die bij de AH of gewoon uit de tuin?
Mijn zoon leert voor kok en heeft zijn leerwerkbedrijf bij een best experimentele kok, dus die heeft al zoveel gezien.
Verder interesseert hij zich er enorm voor, bijna alles wat hij ziet steekt hij in zijn mond (als hij weet dat het niet giftig is). De appelboom staat in bloei en knop...weet je dat je daar kappertjes van kan maken? :D
Lavendel en rozemarijn zijn famlie, je ziet het aan de takjes, en ook de geur van de takjes heeft wel wat verwantschap.
Ik heb het gewoon uit de tuin geknipt. (niet de bloemen, die bloeien nog niet, maar de takjes)
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Shoarma met een salade,
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Sperziebonen, gekookte aardappelen met riblappen en een komkommersalade.
Zometeen bij de lunch nog een restje salade van gisteren en kikkererwten soep met venkel tomaten van zondag, die trouwens niet voor herhaling vatbaar was.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Groente is flink duurder op dit moment
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie