Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Chrisje72 »

Zuurkool volgens de ah app. Heerlijk! Met uitgebakken spreek, ui, appel, bruine suiker....
Ik eet vandaag: Zuurkoolstamppot met appel, kaneel en bruine suiker #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1195710
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Chrisje72 schreef:Zuurkool volgens de ah app. Heerlijk! Met uitgebakken spreek, ui, appel, bruine suiker....
Ik eet vandaag: Zuurkoolstamppot met appel, kaneel en bruine suiker #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1195710
Ik giet het spekvet altijd af. Het is al ongezond genoeg. Maar moet je het hier helemaal opeten met die appel enz erdoor?
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Chrisje72 »

Je moet niks maar ik gooi het er altijd wel helemaal doorheen. Anders wordt het zo'n droge hap toch? Ik heb geen jus.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Ik doe het spekvet er ook altijd doorheen. Het geeft een lekkere zilte smaak aan het eten.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door huisman »

Lasagne…….geen idee wat het recept is vanwege onze traditionele rolverdeling. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Ik zit nu nog natgeregend op een tram te wachten, en ben nog even onderweg naar huis, dus vermoed dat het iets gaat worden wat ik niet zelf heb gekookt :OO3
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Anselmus »

huisman schreef:Lasagne…….geen idee wat het recept is vanwege onze traditionele rolverdeling. :)
Hetzelfde hier, al twijfel ik over de traditionele rolverdeling.
Fides Quaerens Intellectum
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Zita schreef:Ik zit nu nog natgeregend op een tram te wachten, en ben nog even onderweg naar huis, dus vermoed dat het iets gaat worden wat ik niet zelf heb gekookt :OO3
Wat is het geworden?
huisman schreef:Lasagne…….geen idee wat het recept is vanwege onze traditionele rolverdeling. :)
Kook jij wel eens of kan jij niet koken?

Mijn man kookt ook weinig, maar dat is meer logistiek. Ik ben altijd eerder thuis en begin dan met koken.
Laatst gewijzigd door merel op 24 nov 2022, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef:Lasagne…….geen idee wat het recept is vanwege onze traditionele rolverdeling. :)
Kan huisman niet koken? :)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bourdon16 »

Johann Gottfried Walther schreef:
huisman schreef:Lasagne…….geen idee wat het recept is vanwege onze traditionele rolverdeling. :)
Kan huisman niet koken? :)
Een huisman die niet kan koken. Dat zou toch wat zijn..
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door huisman »

Johann Gottfried Walther schreef:
huisman schreef:Lasagne…….geen idee wat het recept is vanwege onze traditionele rolverdeling. :)
Kan huisman niet koken? :)

Jawel hoor, water koken kan ik prima. Brand zelden aan. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

merel schreef:
Zita schreef:Ik zit nu nog natgeregend op een tram te wachten, en ben nog even onderweg naar huis, dus vermoed dat het iets gaat worden wat ik niet zelf heb gekookt :OO3
Wat is het geworden?
Patatje pinda met kroket en kipkorn. (ja, ik had heel veel trek) :hum
Alleen vergaten ze me te laten afrekenen en had ik dat pas door toen ik met mn maaltijd alweer verder onderweg was naar huis. Misschien ga ik morgen toch maar weer langs om alsnog af te rekenen. (al snap ik ook wel dat je dingen vergeet als je volcontinu met je collega staat te wauwelen, ook als je een klant helpt...)

Vandaag schaftte de pot bami met indische gehaktballetjes. Geen idee hoe je die gehaktballetjes maakt, behalve dat je aan het eind door de saus kokosmelk moet doen en dat er middenin het balletje een pinda zit en door het balletje gemalen kokos. Mijn moeder en ik wisselden onlangs maaltijden uit :)
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door MGG »

Zita schreef:
merel schreef:
Zita schreef:Ik zit nu nog natgeregend op een tram te wachten, en ben nog even onderweg naar huis, dus vermoed dat het iets gaat worden wat ik niet zelf heb gekookt :OO3
Wat is het geworden?
Patatje pinda met kroket en kipkorn. (ja, ik had heel veel trek) :hum
Alleen vergaten ze me te laten afrekenen en had ik dat pas door toen ik met mn maaltijd alweer verder onderweg was naar huis. Misschien ga ik morgen toch maar weer langs om alsnog af te rekenen. (al snap ik ook wel dat je dingen vergeet als je volcontinu met je collega staat te wauwelen, ook als je een klant helpt...)

Vandaag schaftte de pot bami met indische gehaktballetjes. Geen idee hoe je die gehaktballetjes maakt, behalve dat je aan het eind door de saus kokosmelk moet doen en dat er middenin het balletje een pinda zit en door het balletje gemalen kokos. Mijn moeder en ik wisselden onlangs maaltijden uit :)
Ik ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is ;). Ik ben ooit teruggegaan, omdat er iets niet aangeslagen was en toen was de caissière verbaasd dat ik daarvoor terugkwam.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

Rode poon met sla en aardappel puree
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie