Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Leuke traditie
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Hendrikus »

merel schreef:Wafelijzer. Mijn man kreeg als kind op zaterdagmorgen altijd wafels en heeft dat ook bij ons ingevoerd. Hij bakt altijd terwijl ik dat uur ga hardlopen. Met feesten en partijen een lik slagroom erop en in de lente aardbeien of bessen in de zomer, heerlijk!
De slagroom compenseert het hardlopen - of omgekeerd :yahoo
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
merel schreef:Wafelijzer. Mijn man kreeg als kind op zaterdagmorgen altijd wafels en heeft dat ook bij ons ingevoerd. Hij bakt altijd terwijl ik dat uur ga hardlopen. Met feesten en partijen een lik slagroom erop en in de lente aardbeien of bessen in de zomer, heerlijk!
De slagroom compenseert het hardlopen - of omgekeerd :yahoo
Een lik slagroom is anders ook de moeite niet hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Hendrikus schreef:
merel schreef:Wafelijzer. Mijn man kreeg als kind op zaterdagmorgen altijd wafels en heeft dat ook bij ons ingevoerd. Hij bakt altijd terwijl ik dat uur ga hardlopen. Met feesten en partijen een lik slagroom erop en in de lente aardbeien of bessen in de zomer, heerlijk!
De slagroom compenseert het hardlopen - of omgekeerd :yahoo
Het is nog erger, ik eet altijd een kom havermout. :D

Vanavond eten wij bietjes met gebakken ui, een gekookt aardappeltje en sukadelappen. Sinds een paar weken proberen wij 3 keer in de week vegetarisch te eten en dan zonder de 'vieze' vleesvervangers uit de supermarkt, maar met de vervanging van vlees c.q. door o.a. peulvruchten. Dat is best even wennen.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Vandaag rijst met garam masala currypasta. Nog niet eerder gemaakt, ben erg beneiuwd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4062
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:Vandaag rijst met garam masala currypasta. Nog niet eerder gemaakt, ben erg beneiuwd.
Naar mijn weten heb jij ook wat jongelui in huis, kunnen die jou kookexperimenten waarderen?

Wel aardig: we hebben een jaar lang een au-pair gehad die ook kookte. Met grote regelmaat vroegen de kinderen mij: Pa, weet u wat het is? en de vervolgvraag: Moeten we het echt opeten?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

De oudste eet alles en houdt vooral van nieuwe gerechten. De andere drie iets minder en daarom kook ik ook nog meerdere keren in de week Hollandse pot. Een gekookt aardappeltje vinden zij nog steeds het lekkerst.
Ik merk wel dat zij steeds meer uit zichzelf gaan proeven en anders eten ze wat meer rijst en minder saus.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Wij eten momenteel "basic". Omdat ik nog steeds niet buiten kom, wil ik het mijn man niet aandoen om hem naar schappen te sturen waar hij nog nooit geweest is. :haha
Dus Hollandse prak staat vaak op het menu, of een eenvoudig stoofgerechtje, soepje.
Pasta is normaliter al niet mijn favoriet, en nu (nog) helemaal niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Vandaag hutspot (tot grote vreugde van een aantal bij ons in huis)

Ik heb gisteren weer boodschappen gedaan voor ween week en heb aan de kinderen gevraagd wat zij wilden eten. Daar was weinig experimenteels aan; hutspot, andijviestamppot met spekjes, gekookte prei, snijbonen, pannenkoeken . Daar heb ik nog een keer wraps aan toegevoegd gevuld met pompoen, spinazie en zwarte bonen en nog een keer kapucijners met een wortel spitskool salade. Dus aankomende week erg Hollands
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Gabrielle »

merel schreef:Zoals elke zaterdagmorgen: wafels
Ik heb ze vandaag ook weer gebakken. Ik was alleen mijn recept kwijt, de internetpagina bestond niet meer.
Ze smaakten dus niet zo als anders.

Welk recept gebruik jij, Merel?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

merel schreef:Vandaag hutspot (tot grote vreugde van een aantal bij ons in huis)

Ik heb gisteren weer boodschappen gedaan voor ween week en heb aan de kinderen gevraagd wat zij wilden eten. Daar was weinig experimenteels aan; hutspot, andijviestamppot met spekjes, gekookte prei, snijbonen, pannenkoeken . Daar heb ik nog een keer wraps aan toegevoegd gevuld met pompoen, spinazie en zwarte bonen en nog een keer kapucijners met een wortel spitskool salade. Dus aankomende week erg Hollands
Ik blij dat ik niet hoef mee te eten...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Gabrielle schreef:
merel schreef:Zoals elke zaterdagmorgen: wafels
Ik heb ze vandaag ook weer gebakken. Ik was alleen mijn recept kwijt, de internetpagina bestond niet meer.
Ze smaakten dus niet zo als anders.

Welk recept gebruik jij, Merel?
Het recept van mijn schoonmoeder:
500 gr zelfrijzend bakmeel
6 eieren
500 ml bruisend bronwater
ruim 200 ml arachideolie
zout en kaneel naar smaak
300 ml melk
optioneel 3 grote scheppen havermout en 10 scheppen(volkoren) meel toevoegen ( dit voegen wij extra toe, om de wafels iets zwaarder te maken, anders blijven ze eten)
Jantje schreef:
merel schreef:Vandaag hutspot (tot grote vreugde van een aantal bij ons in huis)

Ik heb gisteren weer boodschappen gedaan voor ween week en heb aan de kinderen gevraagd wat zij wilden eten. Daar was weinig experimenteels aan; hutspot, andijviestamppot met spekjes, gekookte prei, snijbonen, pannenkoeken . Daar heb ik nog een keer wraps aan toegevoegd gevuld met pompoen, spinazie en zwarte bonen en nog een keer kapucijners met een wortel spitskool salade. Dus aankomende week erg Hollands
Ik blij dat ik niet hoef mee te eten...
Wat is er zo erg aan?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Omdat ik niet van hutspot houd en ook niet van zwarte bonen en kapucijners.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

o, haha, toch zijn de peulvruchten erg gezond. Ik probeer het nu wel elke week 1 of twee keer op tafel te zetten in allerlei variaties. De kinderen vinden het gelukkig ook lekker. De kruiden daarentegen :OO3
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Gabrielle »

Bedankt Merel.

Je gebruikt helemaal geen suiker??
Plaats reactie