Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Het is een Veluws gerecht. Het lijkt op dit recept

https://www.smulweb.nl/recepten/917290/ ... nemelksaus

Alleen bracht mijn moeder de karnemelk aan de kook en bond dat een beetje met maizena. De uitgebakken spekjes werden niet door de pap/saus geroerd, maar op het bord toegevoegd. Uiteraard werd alles geprakt. Daarom gruwelt mijn man van dit gerecht.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:Het is een Veluws gerecht. Het lijkt op dit recept

https://www.smulweb.nl/recepten/917290/ ... nemelksaus

Alleen bracht mijn moeder de karnemelk aan de kook en bond dat een beetje met maizena. De uitgebakken spekjes werden niet door de pap/saus geroerd, maar op het bord toegevoegd. Uiteraard werd alles geprakt. Daarom gruwelt mijn man van dit gerecht.
jaaaa… prakken hoort er zeker bij :haha
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:Het lijkt wel of je geen onderbenen meer hebt haha
Ik kan hier mijn bankrekeningnummer vermelden… ? :D
Haha sjonge jonge
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

Erik1960 schreef:
merel schreef:Het is een Veluws gerecht. Het lijkt op dit recept

https://www.smulweb.nl/recepten/917290/ ... nemelksaus

Alleen bracht mijn moeder de karnemelk aan de kook en bond dat een beetje met maizena. De uitgebakken spekjes werden niet door de pap/saus geroerd, maar op het bord toegevoegd. Uiteraard werd alles geprakt. Daarom gruwelt mijn man van dit gerecht.
jaaaa… prakken hoort er zeker bij :haha
Zoals wij het eten is het inderdaad helemaal door elkaar gemengd.
Kruimige aardappelen, spekjes ( vroeger had je van dat spek wat zo opbolde, dat is er niet meer) meestal gewoon vet spek, maar mager kan ook, karnemelksaus aangemaakt met maizena. Aardappelen stampen, heel fijn gesneden andijvie er bovenop ( goed veel) dan het uitgebakken spek en als laatste de warme karnemelksaus. Dit alles door elkaar roeren. Zo lekker :yahoo
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

parel schreef:
merel schreef:
parel schreef:Wij eten moussaka vandaag Afbeelding
Hoe maak jij dat? Ik heb wel eens een verspakket van AH genomen. Was best lekker.
J.C. Philpot schreef:Vandaag ontbeten met gebakken sprot uit blik (+ui+tomaat). Tussen de middag overgeslagen, en vanavond zoals elke zaterdag friet (ook met een gesnipperde ui).
Jouw ontbijtgewoontes zijn best bijzonder. Ik had vanmorgen havermout met bessen. De kinderen hadden hun zaterdagse wafels.
Ik heb dit keer een recept van de J.umbo genomen. Vandaag de optie met (runder)gehakt. Beviel hier goed.
Wij vanavond ook! Erg lekker recept.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

Stamppot zuurkool. Mijn wederhelft aan het werk, dus ik eet alleen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:Stamppot zuurkool. Mijn wederhelft aan het werk, dus ik eet alleen.
Niet zo gezellig, maar het voordeel is wel dat je de worst niet hoeft te delen :)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Erik1960 schreef:Stamppot zuurkool. Mijn wederhelft aan het werk, dus ik eet alleen.
Niet zo gezellig, maar het voordeel is wel dat je de worst niet hoeft te delen :)
Je onderschat me… heb natuuuuuurlijk een helft bewaard. Nu is het wel zo dat ik nooit weet hoe lang ze weg is… kan zijn dat er nog een stukje af gaat ;-)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Erik1960 schreef:Stamppot zuurkool. Mijn wederhelft aan het werk, dus ik eet alleen.
Niet zo gezellig, maar het voordeel is wel dat je de worst niet hoeft te delen :)
Je onderschat me… heb natuuuuuurlijk een helft bewaard. Nu is het wel zo dat ik nooit weet hoe lang ze weg is… kan zijn dat er nog een stukje af gaat ;-)
Heb je het grote of het kleine helftje?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:Heb je het grote of het kleine helftje?
ik ben, de kat niet meegerekend, de fanatiekste carnivoor…
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Vraagje aan de mensen die ervaring hebben met brood maken/bakken. Hebben jullie wel eens brood gebakken zonder oven? Bijvoorbeeld in de koekenpan?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Johann Gottfried Walther schreef:Vraagje aan de mensen die ervaring hebben met brood maken/bakken. Hebben jullie wel eens brood gebakken zonder oven? Bijvoorbeeld in de koekenpan?
Nee, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik vraag mij af of het wel werkt In de oven krijgt het brood door de hitte nog een laatste zet in het rijzen. Dat mis je, volgens mij, in de koekenpan.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik bedoel dan meer plat brood.
Wij hebben geen oven. In airfryer kan ook?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Tiberius »

Als het in de oven kan, kan het ook in de airfryer, mits het fysiek past.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door parel »

Johann Gottfried Walther schreef:Ik bedoel dan meer plat brood.
Wij hebben geen oven. In airfryer kan ook?
Ik heb wel naanbrood gemaakt in de koekenpan. Dat maak en eet ik regelmatig in combinatie met curry.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Plaats reactie