Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Ik heb een nieuw kookboek; de groene bakplaat. Allemaal vega gerechten uit de oven. Voor vandaag had ik wortel-boerenkool fattoush bedacht met volkoren pita broodjes. Beetje jammer dat manlief een kg shoarma vlees bakt. Geen pitabroodjes zonder shoarma. Het vegetarische gaat zo verloren. :haha
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Eloesje »

Zita schreef: https://gewoonwateenstudentjesavondseet ... egetarisch hier ook een heleboel betaalbare vegetarische recepten.
GGL: kijk maar niet. Dit is nog stukken gekker dan Uitpaulineskeuken.
De loaded zoete aardappel caprese
Lijkt me erg lekker, dat wordt het vandaag. Moet alleen de kinderen wat anders voorschotelen denk, broccoli met kip/zalm waarschijnlijk, daar houd ik niet zo van.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Eloesje schreef:
Zita schreef: https://gewoonwateenstudentjesavondseet ... egetarisch hier ook een heleboel betaalbare vegetarische recepten.
GGL: kijk maar niet. Dit is nog stukken gekker dan Uitpaulineskeuken.
De loaded zoete aardappel caprese
Lijkt me erg lekker, dat wordt het vandaag. Moet alleen de kinderen wat anders voorschotelen denk, broccoli met kip/zalm waarschijnlijk, daar houd ik niet zo van.
Ik ben toch heel erg blij dat ik geen recepten hoef te halen van deze website. Brrr... Dan eet ik nog liever een boterham met kaas.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Tiberius »

Wat is er mis met een boterham met kaas?
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:
Eloesje schreef:
Zita schreef: https://gewoonwateenstudentjesavondseet ... egetarisch hier ook een heleboel betaalbare vegetarische recepten.
GGL: kijk maar niet. Dit is nog stukken gekker dan Uitpaulineskeuken.
De loaded zoete aardappel caprese
Lijkt me erg lekker, dat wordt het vandaag. Moet alleen de kinderen wat anders voorschotelen denk, broccoli met kip/zalm waarschijnlijk, daar houd ik niet zo van.
Ik ben toch heel erg blij dat ik geen recepten hoef te halen van deze website. Brrr... Dan eet ik nog liever een boterham met kaas.
Ben jij een kieskauwer?

Er staan m.i. juist hele lekkere recepten op deze site.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Eloesje »

GerefGemeente-lid schreef:
Eloesje schreef:
Zita schreef: https://gewoonwateenstudentjesavondseet ... egetarisch hier ook een heleboel betaalbare vegetarische recepten.
GGL: kijk maar niet. Dit is nog stukken gekker dan Uitpaulineskeuken.
De loaded zoete aardappel caprese
Lijkt me erg lekker, dat wordt het vandaag. Moet alleen de kinderen wat anders voorschotelen denk, broccoli met kip/zalm waarschijnlijk, daar houd ik niet zo van.
Ik ben toch heel erg blij dat ik geen recepten hoef te halen van deze website. Brrr... Dan eet ik nog liever een boterham met kaas.
Het was anders heerlijk hoor, echt zitten genieten van m'n gezonde diner. En als lunch zal dit het vast ook heel goed doen. Beter dan een boterham met kaas :OO3
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Zoeteaardappelwortelkerriesoep.
400 gram zoete aardappel, 500 gram wortel, half preitje roerbakken, water erbij en een poosje laten koken. Peper, zout, en iets teveel vadouvankruiden van Jonnie Boer en wat gemberpoeder toegevoegd. Staafmixer erin. Kookroom erdoor. Geschrokken van de kruidigheid en toen nog maar wat water en kookroom erdoor gegooid. Het werd op deze manier hoe langer hoe meer soep. Dat kwam goed uit, want toen kon ik uitdelen. Lekkere verwarmende maaltijdsoep.
Ik hou wel van die anti-weggooi-stickerzakjes van de Lidl. 0,25 voor zoete aardappelreepjes, 0,25 voor wortels. En dan een poosje googlen op een leuk recept. Voor het geld hoeft het niet persé, maar op deze manier kook ik weer eens iets nieuws.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Eloesje »

Klinkt goed!
Ik houd er van om met 'to good to go' te koken, meestal weer eens wat anders dan anders, beetje improviseren. Kinderen zijn er niet altijd even blij mee, die houden echt van Hollandse kost, ik juist niet. Maar een boterham met ei is ook best voedzaam, ik maak daar geen punt van.

Vanavond stamppot boerenkool voor de kinderen, ik ga voor een soepje met restjes groenten. Zij blij, ik blij :) en mijn man eet waarschijnlijk van beide iets.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Zuurkool met spek en worst
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Ik zoek een lekker recept voor drie rijpe bananen. Bananenbrood valt mij eigenlijk altijd een beetje tegen, maar als iemand daar wel een succesvol recept voor heeft, houd ik me aanbevolen.

De pot schaft hier Tikka Masala met zoete aardappel en veel groenten erdoor.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Eloesje »

Ik gebruik vaak bakbananenmeel en amandelmeel als basis voor beslag met bananen. Honing, dadels, chocola erbij... Vooral warm erg lekker, als de stukjes chocola nog vloeibaar zijn. Zijn veel varianten te vinden
Als basis
2 bananen, 2 eieren, Handje dadels in de blender

50 gram bakbananenmeel, 50 gram amandelmeel en bakpoeder of baking soda en wat citroensap erdoorheen

Honing /suiker naar smaak
Chocola naar smaak of fruit, appel, bessen, net wat je lekker vind

Verdelen in cupcake vormpjes en ongeveer 10 minuten in de oven of airfryer

Of gewoon ei banaan pannenkoeken eventueel met wat Havermout voor de binding 1 banaan met 2 eieren
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Zita schreef:Ik zoek een lekker recept voor drie rijpe bananen. Bananenbrood valt mij eigenlijk altijd een beetje tegen, maar als iemand daar wel een succesvol recept voor heeft, houd ik me aanbevolen.

De pot schaft hier Tikka Masala met zoete aardappel en veel groenten erdoor.
Het Koopmans pak bananenbrood is net bananencake. Ik heb van Smakelijck Zoet een recept voor bananenbrood waarin frambozen, kokos en amandelmeel zit verwerkt. Ik vind die erg lekker. Meerdere huisgenoten niet ;)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Ik ben gestopt met bananenbrood maken/bakken.
Diverse soorten recepten geprobeerd maar ik blijf er iets onaangenaams aan proeven.
Zonde van de tijd dus.
Er zijn nog genoeg andere lekkere dingen om te bakken
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Ik ben gestopt met bananenbrood maken/bakken.
Diverse soorten recepten geprobeerd maar ik blijf er iets onaangenaams aan proeven.
Zonde van de tijd dus.
Er zijn nog genoeg andere lekkere dingen om te bakken Afbeelding
Ik maak vaak cupcakes van: banaan, appel, eiwitpoeder, bakpoeder, een ei, havermout, noten en honing (evt nog ander fruit als dat in huis is en logisch in het recept past). Makkelijk om te maken en erg handig om mee te nemen. En smaken uitstekend.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

Erwtensoep
Met dessert rijst achteraan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie