Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

Hendrikus schreef:
Erik1960 schreef:
Hendrikus schreef: Gaan we een beetje zitten jij-bakken?
Heel Holland bakt is weer begonnen..
Ik wist niet dat jij daarnaar cake ;)
Ik kook graag maar bakken vind ik minder. Dus ik cake zeker niet.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door parel »

merel schreef:
parel schreef:Wij eten moussaka vandaag Afbeelding
Hoe maak jij dat? Ik heb wel eens een verspakket van AH genomen. Was best lekker.
J.C. Philpot schreef:Vandaag ontbeten met gebakken sprot uit blik (+ui+tomaat). Tussen de middag overgeslagen, en vanavond zoals elke zaterdag friet (ook met een gesnipperde ui).
Jouw ontbijtgewoontes zijn best bijzonder. Ik had vanmorgen havermout met bessen. De kinderen hadden hun zaterdagse wafels.
Ik heb dit keer een recept van de J.umbo genomen. Vandaag de optie met (runder)gehakt. Beviel hier goed.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

parel schreef:
merel schreef:
parel schreef:Wij eten moussaka vandaag Afbeelding
Hoe maak jij dat? Ik heb wel eens een verspakket van AH genomen. Was best lekker.
J.C. Philpot schreef:Vandaag ontbeten met gebakken sprot uit blik (+ui+tomaat). Tussen de middag overgeslagen, en vanavond zoals elke zaterdag friet (ook met een gesnipperde ui).
Jouw ontbijtgewoontes zijn best bijzonder. Ik had vanmorgen havermout met bessen. De kinderen hadden hun zaterdagse wafels.
Ik heb dit keer een recept van de J.umbo genomen. Vandaag de optie met (runder)gehakt. Beviel hier goed.
Misschien even offtopic, maar waartoe dient de punt in het woord Jumbo? Ik begrijp of denk dat de merknaam minder makkelijk door een zoekmachine wordt gevonden, maar dat is op zich toch niet erg? Ik zou ook van Appie kunnen spreken, maar ik geloof niet dat ik dat zou doen, ik denk dat het geen probleem is als ik voluit Albert Heijn schrijf. Of is de volledige naam wettig een soort sluikreclame?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

Lenterisotto met gamba’s
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Gevulde paprika met linzen, mais, courgette en geitenkaas.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Andijviestamppot met spekjes en morgen volkoren couscous met geroosterde bloemkool en courgette met een kruidendressing van basilicum, platte peterselie en witte wijnazijn.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

Hier was ‘t verse groentesoep en restjes van de voorbije dagen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

Zuid-Afrikaanse Bobotie.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Chrisje72 »

Bami
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

Andijviestamppot met spekjes en karnemelksaus. Het was heerlijk!
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Terri schreef:Andijviestamppot met spekjes en karnemelksaus. Het was heerlijk!
Is karnemelksaus hetzelfde als karnemelkse pap? Mijn ouders eten dat met aardappelen, sla,(zacht) gekookte eieren en uitgebakken spek. Dat vond ik altijd zo lekker. Ik eet het eigenlijk nooit meer. Net zoals kruudmoes. Ook dat eet ik eigenlijk nooit meer. Ik vond het altijd best lekker.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

rijst met roerbakgroente, vegetarische oosterse blokjes en een zelfgemaakte woksaus
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:
Terri schreef:Andijviestamppot met spekjes en karnemelksaus. Het was heerlijk!
Is karnemelksaus hetzelfde als karnemelkse pap? Mijn ouders eten dat met aardappelen, sla,(zacht) gekookte eieren en uitgebakken spek. Dat vond ik altijd zo lekker. Ik eet het eigenlijk nooit meer. Net zoals kruudmoes. Ook dat eet ik eigenlijk nooit meer. Ik vond het altijd best lekker.
Volgens mij is karnemelkse pap meer een nagerecht?
Karnemelksaus met aardappelen, sla (of boontjes), spekjes, ui, bieslook wordt volgens mij vooral in Oost-Nederland gegeten? Het staat voor mij al 5 jaar op tafel op de dag dat ik terugkom van mijn wandelweken in Frankrijk/Spanje. Echt iets om naar uit te kijken :love
Afbeelding
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:
merel schreef:
Terri schreef:Andijviestamppot met spekjes en karnemelksaus. Het was heerlijk!
Is karnemelksaus hetzelfde als karnemelkse pap? Mijn ouders eten dat met aardappelen, sla,(zacht) gekookte eieren en uitgebakken spek. Dat vond ik altijd zo lekker. Ik eet het eigenlijk nooit meer. Net zoals kruudmoes. Ook dat eet ik eigenlijk nooit meer. Ik vond het altijd best lekker.
Volgens mij is karnemelkse pap meer een nagerecht?
Karnemelksaus met aardappelen, sla (of boontjes), spekjes, ui, bieslook wordt volgens mij vooral in Oost-Nederland gegeten? Het staat voor mij al 5 jaar op tafel op de dag dat ik terugkom van mijn wandelweken in Frankrijk/Spanje. Echt iets om naar uit te kijken :love
Afbeelding
Het lijkt wel of je geen onderbenen meer hebt haha
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:Het lijkt wel of je geen onderbenen meer hebt haha
Ik kan hier mijn bankrekeningnummer vermelden… ? :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie