Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

helma schreef:Mijn hoofd is nog niet helemaal goed bij mijn huishouden...
Ik begon vandaag met courgettesoep te maken. Had 1 groene en 1 oranje/gele bolcourgette. Bij het snijden van de bol ging het mis... Toen ging ik verder met het recept van pompoensoep. Van alles erbij gedaan, tot een sinasappel toe. Super dom.
Heel gezond allemaal maar de combinatie van de ingrediënten was echt geen succes.
We hebben het gegeten maar geen 2e keer opgeschept.
Gebeurt zelfs de meest ervaren kok helma.
In mijn hoofd meng ik de smaken, maar soms gaat dat ook niet goed.
Teveel van dit, snufje van dat vergeten. En munt haal ik echt niet meer. Bleegh, wat is dat een overheersende smaak zeg.
Gisteravond een tarte tatin van rode uien gemaakt. Echt een heerlijk herfstrecept voor de gure dagen, zoals gisteren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10447
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Mara schreef: Gisteravond een tarte tatin van rode uien gemaakt. Echt een heerlijk herfstrecept voor de gure dagen, zoals gisteren.
Ik ben wel benieuwd naar het recept. Dankzij een rodeuientelende broer heb ik op dit moment nogal een voorraad liggen...
Guur vind ik het nog niet te noemen. Lekker wat frisser, maar zolang je nog met zomerkleren rondloopt, vind ik 'guur' wat stevig uitgedrukt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef: Gisteravond een tarte tatin van rode uien gemaakt. Echt een heerlijk herfstrecept voor de gure dagen, zoals gisteren.
Ik ben wel benieuwd naar het recept.
https://www.jumbo.com/recepten/omgekeer ... aas-504682
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10447
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:
Mara schreef: Gisteravond een tarte tatin van rode uien gemaakt. Echt een heerlijk herfstrecept voor de gure dagen, zoals gisteren.
Ik ben wel benieuwd naar het recept.
https://www.jumbo.com/recepten/omgekeer ... aas-504682
Dankje voor het recept! Hij heeft z'n uiterlijk niet mee... Bladerdeeg met uien, het lijkt mij nog niet geweldig aantrekkelijk.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Zita schreef:
Mara schreef: Gisteravond een tarte tatin van rode uien gemaakt. Echt een heerlijk herfstrecept voor de gure dagen, zoals gisteren.
Ik ben wel benieuwd naar het recept.
https://www.jumbo.com/recepten/omgekeer ... aas-504682
Dankje voor het recept! Hij heeft z'n uiterlijk niet mee... Bladerdeeg met uien, het lijkt mij nog niet geweldig aantrekkelijk.
Omdat je hem omgekeerd bakt, blijft het bladerdeeg droog en licht krokant.
Even ter waarschuwing, ik had eerst een taartvorm gebruikt om te karamelliseren, maar dat verbrandde.
In de gewone ovenschaal ging het echter prima!
Royaal insmeren met boter. Zoooo lekker.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Het lijkt mij wel lekker als bijgerecht. Als hoofdgerecht zou ik iets missen.

Wij eten vandaag weer voor het eerst spruitjes. Een van de weinig dingen waar ik echt niet van houd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef:Het lijkt mij wel lekker als bijgerecht. Als hoofdgerecht zou ik iets missen.
Het voedt wel hoor. Maar het is net er tussenin. Het is niet echt een vullend hoofdgerecht voor grote eters, maar
als bijgerecht moet je dan een kleiner stuk nemen.
Ik had er evenwel genoeg aan. De kinderen doken de koelkast in voor een toet.
merel schreef:Wij eten vandaag weer voor het eerst spruitjes.
M.a.w. als je alleen zou wonen, zou je dat nooit klaarmaken. :D
Dat heb ik met pasta.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Nee, ik zou niet snel spruitjes gaan eten. Al gaat het wel als er lekkere jus of zelfgemaakte appelmoes bijzit


Na een aantal dagen wat 'slechter'gegeten te hebben, ben ik blij met het menu van vandaag
Vanmorgen havermout, vanmiddag een salade met gegrilde courgette, komkommer, kappertjes, tomaat, paprika en geitenkaas en vanavond https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -pastinaak
met bospeen, broccoli en gekookte aardappelen
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef:Nee, ik zou niet snel spruitjes gaan eten. Al gaat het wel als er lekkere jus of zelfgemaakte appelmoes bijzit


Na een aantal dagen wat 'slechter'gegeten te hebben, ben ik blij met het menu van vandaag
Vanmorgen havermout, vanmiddag een salade met gegrilde courgette, komkommer, kappertjes, tomaat, paprika en geitenkaas en vanavond https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -pastinaak
met bospeen, broccoli en gekookte aardappelen
O die is zo lekker he. De geur die dan ook vooraf al in de keuken hangt. :langue
Ik denk dat ik het deze week ook ga maken, vind het echt een herfstrecept.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

De zwolse stoof van jonny ruikt heerlijk, inderdaad herfstig!
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door parel »

Net alvast Franse quiche met spinazie en brie gemaakt. Die staat in de koelkast voor morgen. Dat doe ik vaker op mijn (enige) vrije dag. Dan ontlast ik mijn man, die de meeste dagen eerder thuis is, ook in het koken en hoeft hij dat enkel in de oven te zetten.

Vanavond eten we pasta met gehaktballetjes met italiaanse kruiden in courgettesaus
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Bertiel
Berichten: 4595
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

Gewokte spruitjes met rundvleesreepjes met aardappelpuree
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Misschien een tip, voor wie het nog niet geproefd heeft: Je hebt tegenwoordig kant-en-klare tussendoorgerechtjes, Good Noodles, en Good Pasta. In 5 minuten heb je een heerlijk tussendoorgerecht a la Cup-a-Soup! Persoonlijk vind ik het een uitkomst als je eens wat anders wilt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Misschien een tip, voor wie het nog niet geproefd heeft: Je hebt tegenwoordig kant-en-klare tussendoorgerechtjes, Good Noodles, en Good Pasta. In 5 minuten heb je een heerlijk tussendoorgerecht a la Cup-a-Soup! Persoonlijk vind ik het een uitkomst als je eens wat anders wilt.
Bij ons op de praktijk neemt de fysiotherapeut dit regelmatig. Hij is een moeizame eter, maar dit lukt heel goed.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Lilian1975 »

Zoeteaardappelsoep met zoete aardappel, peen, paprika, knoflook, rode ui, berreberre en knoflook en peterselie en groentenbouillon. Volgende keer ga ik het eens met pompoen erbij proberen.
Het is maaltijdsoep.
Plaats reactie