Het grote weertopic

orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: Het grote weertopic

Bericht door orgeltje »

Erskinees schreef:Het zal op veel plekken wel onverwachts leesdienst worden verwacht ik zo. Verwacht niet dat de Nederlandse wegen niet zo snel sneeuwvrij zijn.
Je verwacht dat de Nederlandse wegen snel sneeuwvrij zijn. Dan is er toch geen probleem?
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Het grote weertopic

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:
Mara schreef:
Erskinees schreef:Het zal op veel plekken wel onverwachts leesdienst worden verwacht ik zo. Verwacht niet dat de Nederlandse wegen niet zo snel sneeuwvrij zijn.
Dan moet de dienstdoende ouderling geen 20 km van de kerk af wonen ;)
Dat valt te ruilen, tenzij er niemand dichtbij woont.


Onze gastpredikant heeft zich ook afgemeld.
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Het grote weertopic

Bericht door Chrisje72 »

Ik heb nog niks gehoord maar vermoed hetzelfde
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het grote weertopic

Bericht door Mara »

orgeltje schreef:
Erskinees schreef:Het zal op veel plekken wel onverwachts leesdienst worden verwacht ik zo. Verwacht niet dat de Nederlandse wegen niet zo snel sneeuwvrij zijn.
Je verwacht dat de Nederlandse wegen snel sneeuwvrij zijn. Dan is er toch geen probleem?
Het probleem is dat er te weinig autoverkeer is vanavond en vannacht.
Strooizout moet nl. ingereden worden.
Er worden sneeuwschuivers ingezet, op de grote wegen zelfs meerdere naast elkaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het grote weertopic

Bericht door eilander »

merel schreef:
Chrisje72 schreef:
Mara schreef:
Erskinees schreef:Het zal op veel plekken wel onverwachts leesdienst worden verwacht ik zo. Verwacht niet dat de Nederlandse wegen niet zo snel sneeuwvrij zijn.
Dan moet de dienstdoende ouderling geen 20 km van de kerk af wonen ;)
Dat valt te ruilen, tenzij er niemand dichtbij woont.


Onze gastpredikant heeft zich ook afgemeld.
Als je eigen dominee dan óók niet weg kan, is er nog geen probleem. Tenzij je vacant bent natuurlijk.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic

Bericht door Dodo »

Ze mogen die veeg- en strooimannen wel eens een lintje geven. Altijd bij nacht en ontij en slecht weer op pad moeten.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het grote weertopic

Bericht door DDD »

Daar krijgen ze ook goed voor betaald, toch?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het grote weertopic

Bericht door Mara »

Wat dachten jullie hier dan van?
De winter van 1962-63 was de koudste winter van de afgelopen eeuw. We moeten zelfs terug naar de winter van 1829-30 om een nog koudere winter tegen te komen. De winter van ‘63 kenmerkte zich door een extreme lange koude periode van 10 weken en begon op 22 december en duurde tot en met 3 maart. Ook daarvoor was het al koud geweest. Van 21 tot 23 november en in de eerste week van december had het al goed gevroren. De gemiddelde temperatuur is in de wintermaanden december, januari en februari is +2,2 C. Voor 1963 is dit –3,0 C. De laagste temperatuur is gemeten op 18 januari – de dag van de Elfstedentocht – in Joure en bedroeg –20,8 C.

Behalve dat het een koude winter was, was het ook een hele zonnige; 50% meer zon dan gemiddeld. Niettemin bleef de sneeuw die op de Tweede Kerstdag was gevallen, liggen tot in maart. Die sneeuwval leidde in de week tussen Kerst en Nieuwjaar tot grote verkeersproblemen. Tal van wegen werden voor enkele dagen afgesloten, omdat het onbegonnen werk was door de harde wind om deze sneeuwvrij te maken.
DE BARRE WINTER VAN 1963
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic

Bericht door Dodo »

DDD schreef:Daar krijgen ze ook goed voor betaald, toch?
Zou het? Het is toch laaggeschoold werk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic

Bericht door Jantje »

Dodo schreef:
DDD schreef:Daar krijgen ze ook goed voor betaald, toch?
Zou het? Het is toch laaggeschoold werk.
Nee hoor. Je krijgt er goed voor betaald, met alles er op en er aan, zelfs nacht- en weekendtoeslag.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic

Bericht door Dodo »

Jantje schreef:
Dodo schreef:
DDD schreef:Daar krijgen ze ook goed voor betaald, toch?
Zou het? Het is toch laaggeschoold werk.
Nee hoor. Je krijgt er goed voor betaald, met alles er op en er aan, zelfs nacht- en weekendtoeslag.
Nou, dat is fijn dan. Ik gun het hen van harte. Lijkt me zwaar werk, en ondergewaardeerd.
Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote weertopic

Bericht door Marco »

Dodo schreef:Ze mogen die veeg- en strooimannen wel eens een lintje geven. Altijd bij nacht en ontij en slecht weer op pad moeten.
Dan zijn er veel mer die je een lintje moet geven. Maar die zie je niet.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het grote weertopic

Bericht door DDD »

Dodo schreef:
Jantje schreef:
Dodo schreef:
DDD schreef:Daar krijgen ze ook goed voor betaald, toch?
Zou het? Het is toch laaggeschoold werk.
Nee hoor. Je krijgt er goed voor betaald, met alles er op en er aan, zelfs nacht- en weekendtoeslag.
Nou, dat is fijn dan. Ik gun het hen van harte. Lijkt me zwaar werk, en ondergewaardeerd.

Het is niet zo dat laagopgeleiden perse weinig verdienen. Er zijn genoeg mensen met een academische opleiding die minder verdienen dan een loodgieter of lasser. Het is maar net hoe zeldzaam een vaardigheid is en natuurlijk hoeveel invloed je zelf hebt op je salaris. Management verdient gemiddeld genomen beter, maar uitvoerend werk niet perse.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic

Bericht door Dodo »

Maar loodgieters, timmerlieden, lassers, elektriciens en dergelijke beheersen een vak, een ambacht. Rijden op de strooiwagen vraagt goede stuurkunsten, maar niet zo heel veel meer dan dat.
Het zou me verbazen als de goede beloning niet vooral komt door de onregelmatigheidstoeslagen.
Plaats reactie